Světlomety z Česka oslňují. Mají je i Bugatti a Bentley

43 komentářů

Ford SDS
7. května • 20:13

Zaujímalo by ma:
1. Tesnosť svetla tlakujú na 5000 Pa a môžu mať únik až 1000 Pa počas 30 sekund a to dokonca pod vodou? Veď to je úbytok až o 20%. 2. Kde v SDS norme sa píše, že vibrácia v troch osiach (8+6+6hod (z, x, y) je rovná 200 000km ? Tá vibrácia overuje alebo simuluje tak max. 15 000 km.

Martin
9. května • 12:37

Každé světlo se na pár sekund (10-12?) tlakuje na cca 5000 Pa a pokud tlak výrazně neubude (max o 500 Pa asi), tak světlo pokračuje dál po výrobní lince...- Pracoval jsem tam.

Ford SDS
11. května • 22:43

Ak natlakujes svetlo na 5000Pa, ktore preslo prave lepenim, tak ti z neho neostane nic. Na montazi max. 1000Pa, ci?

7. května • 7:37

Oslňují? Tak to by je měly zakázat,ne?B-]

Marek
7. května • 22:10

Oslnit se dá zejména krásnými tvary a designem pokud to hned někomu nedošlo.. :o) Těžko by asi jinak Varroc vyhrával zakázky na Bentley, Jaguar či Bugatti. Krásná světla holt nepotřebují velkou reklamu a ušetřené peníze tam dávají raději do inovací. Holt v NJ je tradice spojená s kvalitou.

tramp
8. května • 17:13

Varroc vyhrava zakazky u Bentley, protoze ostatni vyrobci o tak nizko objemove zakazky vetsinou nemaji zajem - pokud se to nesveze s vetsim balikem svetlometu v ramci koncernu. U Jaguaru to maji nastavene tak, ze musi obmenovat dodavatele, tudiz i na Varrock se obcas dostane. Jestli tedy zakazky u techto automobilek vyhravaji nebo dostavaji, to uz necham na tobe.

7. května • 7:37

opravuji - "měli" :-D

Jim
6. května • 22:31

Mám na autě bixenon od Automotive Lighting Jihlava a nemůžu si stěžovat. Svítí super. Holt chlapci z Mnichova vědí jakou požadovat kvalitu.B-]

Tom
7. května • 14:08

Zato protijedouci nebo pred tebou nevidi jeste pul hodiny. Specialne oslnuji X5 a X3, n ejlepe se zapnutymi mlhovkami

jogurt
7. května • 5:38

Coz se u nich projevuje napriklad vysezenou kuzi na sedadle ridice po 30tkm nebo nezakrytmi srouby bocnich krytu stredoveho tunelu pripadne oplastovanim 5. dveri GT za ktere by se asi stydeli i u renaultu.

Lukas
6. května • 21:34

Super PR článek. Jenže už nikdo nenapíše, že aby se neustále dodávaly nějaké inovace tak se navyšuje zbytečně neustále výkon světel které pak oslňují čím dál víc. Jenže je to miliardový business, takže se legislativní parametry a homologace nastaví tak aby to vyhovovalo. Proč automobily před 20-30 lety když se míjely tak se neoslňovaly a dneska když proti mě jede diodová audina, tak odvracím zrak ? Už se mi dokonce stalo že taková diodová audina jedoucí proti mě , pěkně odbočovala, nasvětlovala si kdeco, tak jsem pohledem uhybal do krajnice a opravdu jsem neviděl že pouštěla chodce. Ten chudák musel na poslední chvíli uskočit abych ho nepřejel. Takže všechna inovace s mírou....

laik
8. května • 18:34

Neplet se. Diodova audina ma mnohem mensi svetelny vykon nez svetlo vybojkovy. Jde hlavne o to ze mas jinou teplotu svetla.
Co se predpisu tyce je prave problem v tom ze vetsina je zastaralych a jejich update probiha velice pomalu.

Lukas
9. května • 16:03

Ano, budu-li sedět v diodový audině, tak uvidím hůře na silnici než bude-li mít xenony. S tím souhlasím. S čím ale nesouhlasím je komfort pokud pojedu proti. Je to dáno rozptylem toho světla do stran. Xenonová výbojka protože hodně svítí tak je utopená hodně uvnitř světlometu a výsledné světlo má úzký kužel aby neoslňovalo. Diody jsou rády že vůbec svítí, tak mají jen symbolické usměrnění kuželu a hodně světla vysvítí mimo požadovaný kužel. A co se týče odbočovacího světla to vzniklo tak nedávno že mám obavu že tam oslňování vůbec nikdo neřeší - alespoň u mojeho Passatu na STK vůbec nejevili zájem o kontrolu. Mlhovky samozřejmě taky nikdo nekontroluje na STK jestli neoslňují.

jarda
6. května • 21:14

mám fábii z roku 2003 a světla pěkně vyšůsovaná. a nemám 200 000km, tak by měla vydržet nee?? Ty fabie to mají skoro všechny zamlžené. musí se pak světla draze nechat vybrousit. Tomu říkáte kvalita, jo? chci vidět světlo od vás za 10let, pak bych něco teprve viděl. slunce ho umí taky pěkně dodělat a to tam asi těžko zkusíte. Haw. Domluvil jsem.

Fantomas
6. května • 21:25

To jsou "výhody" plastových světel - levná výroba a po pár letech jsou na vyhození, takže výrobce si mne ruce a nestačí vyrábět - viz článek.
A zmatnělá světla si přelešti sám, stačí dva archy brusného papíru, nějaká leštící pasta a tak dvě hodiny práce (při použití vrtačky s leštícím kotoučem je to za chvilku).

jogurt
7. května • 5:35

Brusny papir na polykarbonat? Hehehe to by dopadlo.....

Fantomas
7. května • 8:27

Ale možná znáš jen brusný papír hrubosti 30, kterým doma tvůj táta brousil v dílně prkna ;-)

Fantomas
7. května • 8:24

Nechápu čemu se směješ. Prostě se poškrábaná a zvětralá vrchní vrstva světlometu přebrousí a přeleští tak, aby byl opět čirý a lesklý. Jak myslíš, že to "renovují" firmy za peníze? Jen místo ručního broušení a leštění používají strojní. Problém je jen v tom, že od výroby je povrch světlometu nějak upraven pro větší mechanickou a UV odolnost (často je vidět, jak se to ze světlometů loupe), což se "renovací" odstraní.

Mirek
7. května • 19:26

Nemáš pravdu, mnohem více záleží na kvalitě plastu, ze kterého je světlo vyrobeno. Mám auto deset let a světla jsou nádherně čirá (Toyota) a odolávají dost i kamínkům, škrábancům. Kamarád má o pár let mladšího korejce (Chevrolet) a světla má za ty roky v mléčném nádechu a dost sedřená od škrábanců.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Beda
13. května • 12:54

Plastove svetla se pouzivaji hlavne kvuli lepsim moznostem tvarove rozmanitosti. Cena tam take hraje roli, ale to co udelate za tvary z plastem tak ze sklem nedosahnete...
"Zazloutlá" svetla jsou problémem UV ochrany (hard coating) ktera se drive neumela moc dobre udelat... (fabka byla prvi skodovka s plastovyma svetlama)... Proc asi volva a saaby meli tak dlouho sklenena svetla, ze? Kaslali na design a chteli trvanlivost... Ted uz jsou tyto problemy odstranene a pokud automobilka chce investovat do materialu a hardcoatingu tak svetla vydrzi az do aleluje... (mimochodem toyota pouzivala skla taky pekne dlouho, takze jestli nahodou neporovnavate plast vs sklo)

kk
7. května • 17:18

po renovaci to treba prestreknut UV odolnym krycim lakom a je to v pohode.

"Magor", ale teda úplný.
6. května • 20:30

Mne by teda zajímalo, kde taková firma odvádí daně. Je přece
česká. Neví někdo?

neodborník
8. května • 13:56

Asi se těšíš, že někde v cizině, že ?

Mario Bližnák (mario123456)
7. května • 14:24

česká firma odvádí daně v ČR, také export se započítává do nášho HDP

kk
7. května • 17:17

z HDP sa nenazeres. Slovaci maju super rast HDP a hovno z toho. Dajte si na to bacha. Jedinym pilierom prosperity statu je pocet malych zivnostnikov a podnikatelov. Velke firmy len znizuju cenu prace.. :-/

james
9. května • 17:11

si zhuleny?kopa zivnostnikov robi mimo fakturu, alebo platia min. odvody a z toho ma stat nieco utiahnut? (nehovorim o castej neefektivite rozdelenia zdrojov, to je ale uz o inej teme. navyse aj mali podnikatelia a je ich dost ziju zo statnych penazi bez ktorych by skapali, ale maju plnu hubu o tom ako nedaju statu nic).. a dalsi mali podnikatelia ti chcu platit min mzdu lebo vraj ti viac dat nemozu, ale ceny za sluzby pytaju nemale a to nehovorim, ze kopa z nich je na styl "dnes som zacal podnikat, uz vcera chcem byt milionar" (na ukor zamestnanca, ktory to musi realne odrobit). tak tu netaraj ako takito mozu byt pilierom.

Antiautomat
8. května • 17:27

Stat si ani neprdne nakolko sme uz padli tak hlboko ze velke firmy statu diktuju a politika je len babkove divadlo pre masy aby sa zakryl ten hnus co je pod tym a aby sa odputala pozornost od jadra problemu. Nnadnarodny kapital hranice a staty nepozna a neuznava.
Co znaci ze taky stat aky si tu opisal bude iluziou dovtedy kym sa to cele nezruti a nezacne sa odznovu a najlepsie sa zariadit tak aby k tejto hanbe, ktoru mame dnes, nemhlo uz nikdy dojst. Co sa samozrejme dobrovolne nestane a pojde to jedine a len silou. Samozrejme vyvoj k tomu smeruje, historicky vyvin spolocnosti nemozno zabrzdit len v zaujme udrzania sucasneho stavu aby sa vladnuca mensina mala dobre. Nefunkcnost EU je jasny dokaz, spolocnost sa musi od zakladu pretvorit. Latat provizorne dokopy tento zlepenec uz nema vyznam.

kolemjdoucí
7. května • 1:05

Odvádí daně tady v ČR - DPH, sociální a zdravotní za zaměstnance apod.To, jestli vyvedou část zisku ven, už nehraje velkou roli. Daň z příjmu je už to nejmenší, předtím stát stihne firmu oškubat na daních, které ven vyvést nemůže. Podstatné je, že ta firma zaměstnává lidi, platí zde dodavatelům, za energie apod. Tedy většina příjmů se otočí zpět tak jako tak a hlavně lidé nejsou na dávkách.

Fantomas
7. května • 9:09

Asi se shodneme na tom, že zahraniční podnikání v ČR typu "a hlavně lidé nejsou na dávkách" našemu státu asi moc velkou prosperitu nepřinese.

kolemjdoucí
8. května • 13:23

Takže je lepší, aby ta firma tady nebyla vůbec? Státu přinese rozhodně větší prosperitu, když budou lidi zaměstnaní, než když budou na dávkách.Pochopitelně větší přínos mají firmy s vysokou přidanou hodnotou, firmy potřebující složité technologie a vysokou odbornost - to pak s sebou táhne i další efekty. Buďme však rádi za každou firmu, kterou tady čeští podnikatelé vybudovali - a je jedno, jestli to je výroba světel či třeba výroba baget (Crocodille). Nemusí tady hned vzniknout velká firma, stejně důležité jsou ty stovky malých firem, které udržují stát v chodu, dávají lidem práci a plní státní rozpočet.

kolemjdoucí
8. května • 13:23

Takže je lepší, aby ta firma tady nebyla vůbec? Státu přinese rozhodně větší prosperitu, když budou lidi zaměstnaní, než když budou na dávkách.Pochopitelně větší přínos mají firmy s vysokou přidanou hodnotou, firmy potřebující složité technologie a vysokou odbornost - to pak s sebou táhne i další efekty. Buďme však rádi za každou firmu, kterou tady čeští podnikatelé vybudovali - a je jedno, jestli to je výroba světel či třeba výroba baget (Crocodille). Nemusí tady hned vzniknout velká firma, stejně důležité jsou ty stovky malých firem, které udržují stát v chodu, dávají lidem práci a plní státní rozpočet.

jogurt
7. května • 5:33

Stat formou zakona o verejne zakazce dava najevo ze si nepreje ziskove firmy, takze o prime dane mu nejde. DPH si zvysuje jak se mu zlibi.

JuDr. Dolfi
6. května • 20:18

Ravikumar :D muhehe prej česká firma - zase to patří nějakejm sionistickejm naplaveninám, který čechy vodíraj z kůže - sv*ně 3-[

zamestnanec
2. července • 8:42

Ravikumar je Indo-American.... a je to pouze ředitel výrobního závodu

Marek
7. května • 22:01

Ravi je jeden z nejlepších výrobních ředitelů, které jsem kdy v životě potkal. Spousta těch českých si může sednout na prdel a učit se od něj...

jogurt
7. května • 5:31

A to je vodiraj ocelovym kartacem nebo reznickou skrabkou na krupon?

josef
6. května • 19:21

Nešťastně zvolený název článku.

Petr
6. května • 20:09

Souhlas, to je název článku jako z Blesku....

Marek
7. května • 22:03

Jenze prave ta dvojsmyslnost je chytre PR..

jogurt
7. května • 5:28

Jo. Pokus pana Matejky dostat autorevue jeste niz nez je. Uspesny pokus.

Mino
7. května • 9:50

Tak ono snažit se prosadit bulvárně pojatými informacemi je mnohem snazší než se prosadit těmi kvalitními. Jen škoda, že dnes jsou na většině motoristických serverů takoví lenoši.

Vana666
6. května • 18:57

A kdo vyrábí originální světla do Fabií co tak báječně oslňují ?

laik
8. května • 18:38

Hella. je to vysledek setreni. puvodne svetla byla opatrena clonkou pred zarovkou a ta byla z duvodu uspory zrusena. Ale zhomologovane to maji takze to je v poradku.

Doporučujeme

Články odjinud