Svět podle Fordu: zapomeňte na šroubováky a nasaďte 3D brýle

Americká automobilka Ford pootevřela dveře a nechala nahlédnout do svého dobře utajeného světa laboratoří v Kolíně nad Rýnem a Dearbornu. Ve zprávě, kterou vydala, se píše:

„Místnost, v níž se cizelují detaily budoucích modelů značky Ford, působí na první pohled poněkud nepatřičně. Velké bílé zdi tvoří třístěnný box, na jehož stěny a strop je promítán obraz z projektorů. Uprostřed je maketa automobilového interiéru.

Jakmile se však člověk posadí do sedadla řidiče a nasadí si 3D brýle se zabudovanými detektory pohybu, stěny se okamžitě promění v extrémně realistický virtuální svět.

Technologie nazvaná 3-D CAVE změnila způsob, jímž Ford navrhuje a optimalizuje automobily. Namísto nákladné výroby reálných prototypů Ford testuje tisíce detailů nového designu virtuálně. Takto lze zkoumat nejrůznějších aspekty od velikosti a umístění držáku nápojů až po výhled dozadu.

CAVE poskytuje animované vnější prostředí s chodci a cyklisty, ve kterém lze testovat například výhled z vozu. Umožňuje také porovnávat několik různých variant interiéru, a to včetně interiérů konkurenčních modelů. Vedle třístěnných sestav CAVE v německém Kolíně nad Rýnem a americkém Dearbornu provozuje Ford také několik jednodušších systémů s jednou projekční stěnou.“

B-MAX i Focus

V systému CAVE optimalizovali konstruktéři Fordu nejen inovativní dveře modelu B-MAX s integrovanými středovými sloupky karoserie, ale také výhled šikmo vzad v městském provozu nebo řešení stěračů, které se pohybují proti sobě.

Při vývoji Fordu Focus pomohl systém CAVE doladit účinnost předních stěračů, optimalizovat tvar opěradel předních sedadel z hlediska prostornosti pro cestující vzadu nebo minimalizovat odrazy palubních přístrojů a displejů v oknech.

Hlas specialisty

„Můžeme sestavit auto v digitálním světě a poté do něj nasednout a vyzkoušet ho,“ říká Michael Wolf, vedoucí technik virtuální reality ve Ford of Europe. „Při realizaci designových návrhů stále spoléháme na znalosti a představivost našich prototypářů, ale nyní mají k dispozici mnohem vyspělejší nástroje.“

Klepněte pro větší obrázek
 

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků