Svět podle Fordu: zapomeňte na šroubováky a nasaďte 3D brýle

Americká automobilka Ford pootevřela dveře a nechala nahlédnout do svého dobře utajeného světa laboratoří v Kolíně nad Rýnem a Dearbornu. Ve zprávě, kterou vydala, se píše:

„Místnost, v níž se cizelují detaily budoucích modelů značky Ford, působí na první pohled poněkud nepatřičně. Velké bílé zdi tvoří třístěnný box, na jehož stěny a strop je promítán obraz z projektorů. Uprostřed je maketa automobilového interiéru.

Jakmile se však člověk posadí do sedadla řidiče a nasadí si 3D brýle se zabudovanými detektory pohybu, stěny se okamžitě promění v extrémně realistický virtuální svět.

Technologie nazvaná 3-D CAVE změnila způsob, jímž Ford navrhuje a optimalizuje automobily. Namísto nákladné výroby reálných prototypů Ford testuje tisíce detailů nového designu virtuálně. Takto lze zkoumat nejrůznějších aspekty od velikosti a umístění držáku nápojů až po výhled dozadu.

CAVE poskytuje animované vnější prostředí s chodci a cyklisty, ve kterém lze testovat například výhled z vozu. Umožňuje také porovnávat několik různých variant interiéru, a to včetně interiérů konkurenčních modelů. Vedle třístěnných sestav CAVE v německém Kolíně nad Rýnem a americkém Dearbornu provozuje Ford také několik jednodušších systémů s jednou projekční stěnou.“

B-MAX i Focus

V systému CAVE optimalizovali konstruktéři Fordu nejen inovativní dveře modelu B-MAX s integrovanými středovými sloupky karoserie, ale také výhled šikmo vzad v městském provozu nebo řešení stěračů, které se pohybují proti sobě.

Při vývoji Fordu Focus pomohl systém CAVE doladit účinnost předních stěračů, optimalizovat tvar opěradel předních sedadel z hlediska prostornosti pro cestující vzadu nebo minimalizovat odrazy palubních přístrojů a displejů v oknech.

Hlas specialisty

„Můžeme sestavit auto v digitálním světě a poté do něj nasednout a vyzkoušet ho,“ říká Michael Wolf, vedoucí technik virtuální reality ve Ford of Europe. „Při realizaci designových návrhů stále spoléháme na znalosti a představivost našich prototypářů, ale nyní mají k dispozici mnohem vyspělejší nástroje.“

Klepněte pro větší obrázek
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků