Svěřili byste své děti autonomnímu vozu? Drtivá většina nikoli

22 komentářů

Rad
8. ledna • 21:21

Určitě bych dítě nesvěřil do rukou autonomního vozidla. Sám proti této technologii jsem, myslím si že je to značné nebezpečí pro nás všechny a taky bych se do toho bál vůbec sednout. Navíc si myslím to, že počítač nemůže nahradit řidiče.

Net
2. prosince • 7:27

Svěřili byste své děti taxikáři?
Nebo někomu, koho si stopnou?A také kolik je těm dětem? 6? 10? 15?

yoggi
2. prosince • 5:45

Nie nezveril by som deti, dokonca ani sam seba ...........................toto je uz uplna hlupost co budu robit ludia v buducnosti sediet na zadku drziac v ruke telefon a nonstop tukat do neho.......... potom naco sme tu ............................

hihihi
1. prosince • 21:28

Jak by asi lidé odpovídali na podobnou otázku "Svěřili byste svou tchyni autonomnímu vozu?" ;-)

Jim
1. prosince • 17:06

Nesvěřil bych mu ani sebe!

Antiautomat
1. prosince • 18:16

Je to mozno tym, ze v pozadi stoji vedomie ze ked sedis v aute, mas to vo svojich rukach a veris si, ze robis co mas. A robis pre to maximum /aspon dufam/. Lenze, ako som uz naznacil mnohokrat, pararela s letectvom je tu ocividna. Bez efektivnej tzv.GCI /ground control interception/, toto nebude -a hlavne, nemoze, fungovat a to, co sa nam tu prezentuje, je skratka marketingovy podvod. Nic mimoriadne, dnes bezna prax.Co by si ale povedal na to, ak by si vedel, ze to vozidlo:
a/ je permanentne /zalohovanym systemom/ navadzane na najbezpecnejsiu trasu
b/ v pripade totalneho zlyhania systemov sa stale vie spolahnut na pomoc od ostatnych
c/ v pripade problemu, system organizuje zabezpecenie a najrychlejsiu pomoc
...co je spomenute GCI v ´civilnej´ verzii....a to neponuka ziadny system. Preco? Ano, preto. Zisk, ukradnut si pre seba co najviac, klamat a podvadzat, rozumej umenie, ktore sa vyucuje na tej znamej fakulte.
Tam je problem.

Rudiard
1. prosince • 16:58

Tatínkové, jeďte prosím někdy do školy s dětmi a nechte řídit maminku. A pak určitě mnoho z vás dá přednost raději nějakému robotovi. To, co se děje u škol (především těch "prestižních") je neuvěřitelný masakr. Arogance, bezohlednost a strkanice s velkými SUV... Hlavně dítě vysadit (klidně na přechodu) a pak tradá s kamarádkou za nákupy... A že při odjezdu tak trochu ohrozím ty ostatní, to už je jedno, moje dítě už mám přeci ve škole...

Antiautomat
1. prosince • 18:01

Nie je to nahodou tym, ze predsa len, tych deti vozia do skoly skor mamicky? Bola tu nejaka studia, ktora tvrdila ze o nieco bezohladnejsie jazdia prave tie zeny, lenze je rozdiel, ked chlap jazdi pre zabavu na vikend alebo jazdi SAM do prace a ked ona este musi po ceste stihnut vylozit deti. V takej situacii v tlacenici staci jedna rozmaznana dotovana panicka, ktora veri ze jej deti su ´ine ako ostatne´ /doslova znicujuci syndrom a to uz je naozaj na par faciek/ a na pruser je zarobene. Nezabudnime aj na matersky ochranny instinkt, ktory potom vec zo strany ´sokyn´, dokonci. Kto tie rozmaznane marnive panicky vychoval?

John Doe
1. prosince • 15:54

Ano.Radsej zverim svoje dieta robotovi nez diletantovi v taxiku ci skolskom autobuse.Autonomne auta Google nesposobili za tych par rokov ani jednu nehodu. Pri kazdom karambole bol pricinou idiot v inom aute.Zaujimave je, ze rovnaki ludia bez problemov sadaju do lietadiel - pritom asi 80% letu je v rukach autopilota, nehovoriac o tom, ze prakticky neexistuje let, kde by pristavanie ci vzlet boli plne pod manualnou kontrolou.Bude trvat len par rokov kym roboticke F1 (serial autonomnych monopostov zacina na buduci rok), budu jazdit rychlejsie casy nez piloti z masa a kosti. Uz dnes neexistuje clovek, ktory by radil manulnou prevodovkou a spojkou rychlejsie ako automat.

Jig
1. prosince • 18:54

Autopilot v letadle je spíš na úrovni tempomatu než autonomního řízení, resp. udržuje kurz, výšku, rychlost. U letadel je však ta výhoda, mnohem většího manipulačního prostoru... nikdo se mu tam nemotá nikdo mu tam NEMŮŽE strhnout - pokud se blíží jiný objekt, na reakci je dostatečná časová rezerva (oproti provozu na silnici a zejména ve městech, kde může vyběhnout děcko mezi auty v podstatě kdykoliv kde je řada stojících aut či jiných překážek). Nehledě na to, že v kokpitu sedí dva piloti, kteří by měli zasáhnout v případě problému. Ne však že posadíš děcko do prázdného auta a čekáš na sms zda dojelo - což je mimochodem "velmi socializující".

Lada
2. prosince • 7:06

Letadla létají v koridorech a mají oproti autům. relativně volný prostor. Většina letadel spolu mezi sebou komunikuji a vědí o sobě. To jak letadla automaticky létají se vyvíjí 30,50,let?Auto google jezdí jen ve slunném Mountain view. Neprší tam, nejsou tam mlhy. Google tak má dokonale oskenované celé město do posledního výmolu. Je to svým způsobem ideální laboratoř. Pusť to auto do Londýna. Tesla už třeba zabila.
Proč by nemohla nastat situace, kdy si autonomní auto bude muset vybrat, jestli objetuje chodce nebo posádku? Auto si započítá, když sestřelím mámu s kočárem, kočárek 5% máma 20% na přežití nebo vážné následky. Když to strhnu do protisměru máme airbagy, deformačni zóny... Dítě s mámou přežijí a posádka má např 50%. Dva životy vs jeden. Ja za sebe klidně řeknu, že do sloupu svoje auto rozhodně nestrhnu... A až se začnou objevovat zprávy, to a to auto se rozhodlo a objetovalo svého majitele, tak vy si ta auta taky nekoupíte.

Net
2. prosince • 7:30

Záleží na programování, zatím se zdá, že autonomní vozy budou dodržovat pravidla, a i přes jistý předpoklad, že ostatní je dodržovat nebudou, v kritický okamžik budou spíše chránit majitele, než někoho, kdo udělal chybu.Spíš bych se bál děti svěřit vozidlu, které v případě problému zastaví u krajnice a čeká, protože "neví". Člověk v případě nečekaných okolností většinou nepřestane pracovat a dokáže děti odvést do školy třeba i pěšky, nebo je vrátí rodičům...

Driver
1. prosince • 23:51

Ty píšeš z roku 85 nebo máš tak omezené informace? Autopilot umí velmi dlouho pilotovat letadla zcela bez člověka.

Antiautomat
2. prosince • 10:06

...ma to ale dva haciky:
a/ pilotaz lietadla je radovo trivialnejsia zalezitost ako bezpecna jazda (skuste a uvidite)
b/ autopilot ma neustaly prisun informacii z datalinku (ground control + ostatne lietadla)...a prave kvoli tomu bodu 'b' neexistuje dnes autopilot v aute, teda okrem oddeleni marketingu a ich polo-lzi v katalogoch.

Jig
2. prosince • 8:43

OMG, alespon si přečti na co reaguju.
Nicméně - pokud "Autopilot umí velmi dlouho pilotovat letadla zcela bez člověka." ... mám jednu řečnickou otázku, proč tam ti lidi stále jsou? Dále se nabízí paralela, když létání v koridorech s podporou řídící věže je tak snadné, proč tam posádka stále je a proč u aut, která budou v daleko hustčním provozu s násobně složitějšími podmínkami je společnost ochotna tolerovat auto bez posádky.

sokar
1. prosince • 19:44

A i přes to každý měsíc alespoň jedno spadne a mnohdy se ani nenajde.B-]

Lupo
1. prosince • 13:32

V Evropě bude zřejmě zádrhel v tom jak je otázka podaná. V Evropě se rodiče všeobecně již bojí děti pouštět někam samotné i pěšky. Předpokládám že z těch 84% dotázaných by úplně stejně většina odpovědělo i na otázku, zda by své děti samotné pustili do školy pěšky. Navíc v současné době se taková auta teprve testují a je tedy bezpředmětné se na to ptát, za 10 či 15 let kdy dojde jistě k dalšímu vývoji autonomního řízení by podobná anketa jistě dopadla úplně jinak. Aneb autonomní vozidla již zřejmě budou zcela běžně k vidění na silnicích a budou již i data ohledně jejich spolehlivosti za první roky běžného provozu, stejně jako někteří dotázaní budou mít již s autonomním autem vlastní zkušenost. Dnes tato anketa v podstatě funguje jen a pouze jako otázka typu "letěli by jste bez obav do vesmíru" s tím že zřejmě 100% dotázaných asi nikdy neviděla na vlastní oči ani raketový nosič. Kolik z lidí zde někdy viděla nějaké autonomní vozidlo na vlastní oči v provozu?

Lada
1. prosince • 15:08

Ve vašem autonomním autě jede s dítě do školy. Na poslední z řady zaparkovaných aut vyleze paní s kočárkem a mobilem na uchu. Auto má jen dvě možnosti. Srazit paní a dítě, nebo to strhnout do protisměru do protijedoucího autonomního auta bez posádky. Nehodě se nedá zabránit. Elektrovůz byl tichý a mamka tam vlezla a nevšimla si. Auta vyhodnotí že sestřelit paní s dítětem zanmená závažná poranění pro obě, díte v autě přežije bez úhony. Nebo vyhodnotí, zachráním paní a dítě co tam vlezla a pošlu to do protijedoucího antonomního auta a závažně poradí dítě co veze...
Je to hnusné, ale myslím že řidič z 99%hamptne na brzdy, do protijedoucího auta to nepošle a sestřelí paní s kočárkem.Jak tyto vozy budou naprogramované? 1 život vs 2??Pokud zvítězí jeden, chcete jezdit takovým vozem?

Majkl
2. prosince • 1:26

Vzhledem k počtu senzorů v autonomním vozidle nepředpokládám, že by taková situace nastala. A pokud někdy ano, což by byl asi pouze výjimečný případ, určitě by byl Autopilot naprogramovan tak, aby při srážce bylo co nejméně mrtvých či poraněných.
Jinak,předpoklad,že elektrovuz byl tichý a mamina si ho nevšimla,je naprosto vadný,protože je její povinností se první rozhlédnout,než přejde silnici a elektrovozy zase tak tiché nejsou -ten hluk od kol apod. tam prostě pořád je.

Jig
3. prosince • 8:28

Ano "autopilot" může být naprogramován na nejméně mrtvých a zraněných - což však může znamenat i obětovat posádku, aby přežilo více ostatních lidí. Takže představa, že si koupím bezpečné auto, které mě může v hypotetické situaci obětovat, mi opravdu dodává velkou míru pocitu bezpečí.Čistě hypotetická situace jak z akčního filmu: poslední léta jsme svědky nekontrolovatelného millionu přílivu lidí z blízkého východu a Afriky. Ne všichni jsou přátelští, jak se nám mnozí snaží namlouvat. Jejich nenaplněná očekávání se časem změní na frustraci. Tedy tyto nálady mohou vygradovat až v nepokoje, drancování, zapalování aut - strhnutá síla davu (nemusíme chodit za hranici hypotéz, stačí vzpomenout některé pařížské události). Pak si představ, že máš autonomní auto, v něm svou ženu a děti ... řítí se na tebe malý dav, avšak vyzbrojen kameny, basebalovými pálkami. S konvečním autem přidáš plyn a projedeš to (nemyslím hned na masakr, logický vývoj událostí bude takový že ty přidáš a oni v zájmu sebezáchovy uhnou). Naproti tomu autonomní auto v klidu zastaví i když tam budou v předu jen dva a ostatní zatím mohou začít nerušeně demolovat.Další co se mi moc líbí je cyber bezpečnost - kdy třeba někdo z druhého konce světa od počítače znehybní (či hůře zcela ovládne) moje auto. Ano jistě to se nemůže stát, je to přeci šifrované, zabezpečené... tak jako desítek možná milionů milionů hesel k účtům od Sony, miliony účtů u Facebooku, čísla platebních karet, zašifrované emaily, to se přeci nemůže stát, stejně tak se nemůže stát, že by v několika státech najednou mohli vypadnout všechny služby googlu jako např. mapy / navigace (což je pro autonomní jízdu docela klíčové)
Nějak nechápu tyhle překotné snahy co nejrychleji dostat na silnice autonomní /on-line auta a následně postupně zakázat lidem řídit docela (k čemuž mají mnozí vizionáři celkem blízko... ač je to v horizontu, který se mne již doufám týkat nebude)ad předpoklad - "je její povinnost se první rozhlédnout" ... omg, snad nebudou mít podobné předpoklady i vývojáři.

Sokar
1. prosince • 15:29

Nikdo nesedne do auta ktery by ho vypocitave mohlo zabít. Zcela vyjimecne je zadouci omezit rychlost a to tak ze na max 20km/h. Pak bude vse ok. Nikomu se nic nestane a nikdo nikoho neprejede.:-D

Míra
1. prosince • 12:00

Prosím, trochu úcty k češtině.

Doporučujeme

Články odjinud