Svatební vůz prince Alberta se pyšní odnímatelnou střechou

Už za týden se odehraje svatba, na kterou čeká celé monacké knížectví. Princ Albert II. si bude brát Charlene Wittstockovou. K oltáři je doveze plně hybridní Lexus LS 600h L Landaulet s jednodílnou průhlednou polykarbonátovou střechou.

Na přestavbě vozu se podílela renomovaná belgická karosářská firma Carat Duchatelet v úzké spolupráci s konstruktéry společnosti Lexus se sídlem v Bruselu. Projekt si vyžádal celkem 2000 hodin práce. Hlavním cílem bylo podle prohlášení představitelů značky Lexus zajistit, aby "dokončený vůz neztratil nic z výkonnostních, bezpečnostních a dynamických atributů původního LS 600h L".

Klepněte pro větší obrázek
Průhledná střecha sestává z jediného kusu bez dalších zpevnění a sloupků.

Přestavba začala rozsáhlými designérskými počítačovými výpočty, simulacemi a 3-D modelováním. Zesílení karosérie si vyžádalo použití nejnovějších poznatků z technologie voštinových konstrukcí a kevlarových a uhlíkových vláken, aby po odstranění střechy a sloupků byla u podvozku zachována torzní tuhost.

Součástky vyrobené z kompozitních materiálů vyžadují velmi vysoké teploty pro vytvrzení. Tyto komponenty byly k holému podvozku doslova „připečeny“ ve speciálně připravené peci. Kvůli tomu musela být většina vozu nejprve zcela rozebrána, přičemž bylo vymontováno zhruba 20 000 mechanických součástek, elektronických komponentů, prvků interiéru a čalounění. Aby byla zajištěna shoda se specifikacemi a výkonem původního vozu, probíhalo opětovné smontování pod bedlivým dohledem konstruktérského týmu Lexus.

Klíčovou fází před opětovnou montáží bylo lakování a leštění. LS 600h L pro knížecí svatbu oblékl obzvláště elegantní tmavomodrý livrej. Na zakázku vytvořená ekologická barva na vodní bázi byla nanesena ručně v několika vrstvách.

Odnímatelnou střechu, která umožňuje dokonalou viditelnost jak z vozu ven tak také dovnitř,  zhotovil ve Francii jeden z předních světových výrobců průhledných součástí. Jeho jméno nebylo zveřejněno, pouze bylo řečeno, že tato specializovaná společnost dodává komponenty, jako jsou krycí skla kokpitů helikoptér a stíhacích letounů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Střecha se skládá z jediného lehkého polykarbonátového pláště o síle 8 mm a hmotnosti pouhých 26 kg. Ke karosérii je upevněna pomocí dvou spojů.

Ještě před výrobou samotné průhledné střechy byla vytvořena šablona s voštinovou konstrukcí a uhlíkových vláken za účelem ověření tvaru, konstrukční integrity a dokonalého slícování s karosérií vozu s tolerancí menší než 1 mm. Jakmile byl dokončen design, bylo pro zajištění maximální přesnosti výroby použito robotických strojů, které zpracovaly střechu do konečné podoby v plně automatizovaném procesu.

Konečná fáze přestavby, opětovná montáž a povrchová úprava, zaměstnala tým 10 lidí společně s konstruktéry Lexus, kteří se přestavbě plně věnovali více než dva týdny.

Po skončení oslav bude Lexus Landaulet nejprve vystaven v Media Centre a poté v Oceánografickém muzeu.
 

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 199 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků