Svalnatá novinka Victory Octane chce být chuligánem mezi cruisery

Oficiální produktové fotografie nedávají prostor k pochybnostem. Kdo v cruiseru hledá rozvážný stroj na meditativní bublání krajinou, musí se poohlédnout jinde. Victory Octane s novým „vodníkem“ pálí gumy, driftuje a jezdí po zadním.
Seznam kapitol
  1. Victory Octane 2016
  2. Victory Octane: Kompletní fotogalerie

Americký výrobce motocyklů, který patří stejně jako znovuzrozený Indian pod křídla průmyslové skupiny Polaris, představil nový model. Victory Octane je podle firmy „moderní americký muscle bike“. Tvarově sice odpovídá cruiserům a zejména z bočního profilu je patrná jistá podobnost s Indianem Scout, ale celkové vyznění je opravdu docela moderní. Victory tvrdí, že její designéři se nechali inspirovat estetikou, kulturou a filozofií muscle cars.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Burnout, wheelie, drift – to nejsou úplně disciplíny, které byste si spojovali s velkými americkými motocykly, ale Victory Octane se jich očividně nebojí

Srdcem stroje je vidlicový dvouválec o objemu 1179 cm3 – první kapalinou chlazený motor v (nedlouhé) historii značky Victory. Firma uvádí nejvyšší výkon 77 kW (103 k) v 8000 min-1 a 99 Nm/6000 min-1. Přenos hnací síly zajišťuje sekundární převod bezúdržbovým řemenem. Konstrukce pohonné jednotky vychází ze závodního „projektu 156“, s nímž se značka zúčastnila slavného závodu do vrchu na Pikes Peak.

Fascinace | Motocykly

Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout: temné a silné

Motor je usazen v hliníkovém rámu. Victory slibuje volnost náklonu 32 stupňů, což je zhruba na úrovni touringových harleyů s nezkráceným zadním odpružením. Na předním kole je obuta široká pneumatika 130/70-18, zatímco vzadu naopak konstruktéři zvolili relativně úzký plášť 160/70-17.

Design | Fascinace | Motocykly

Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šíleného Maxe

Jak je dnes zejména u amerických cruiserů zvykem, sedlo je velmi nízko nad zemí – výrobce uvádí 658 mm. A pokud ve zveřejněné tabulce technických údajů není chyba, Victory Octane váží pouhých 243 kg, což by z něj dělalo jeden z nejlehčích velkoobjemových cruiserů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Octane je prvním modelem Victory s novým kapalinou chlazeným dvouválcem. Motor s úhlem rozevření válců 60° má rozvod DOHC

Ceny pro Evropu začínají na 12 950 eur (350 tisíc korun), k tomu je ovšem třeba připočíst ještě DPH.

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků