SV 9 Competizione: americká Alfa 8C

Chevy Corvette zůstává typickým cílem hledáčků automobilových ladičů. Tentokrát se stala základem jakési americké Alfy Romeo.

Doby, kdy slavné italské karosárny často stavěly na podvozcích klasických strojů Chevrolet Corvette rozmanité a sebevědomé kreace často té nejvyšší estetické úrovně, jsou pryč. Doba si žádala velkosériové podukce a unifikaci životního stylu, současnost se však naštěstí, tak jako již tolikrát v dějinách, obrací pro inspiraci do předchozích období.

Aktuální generace Corvetty se tak alespoň příležitostně stává opět základem pro různé projekty, ať již jde o retrostavby typu Superior 54 (psali jsme o něm na tomto místě), nebo interpretace směřující mezi ryze moderní sportovní stroje. Právě ve druhé skupině nyní po voze Castagna Aznom zazáří stroj SV 9 Competizione, jenž vychází z Corvetty C6, ale opět přidává značnou porci italské stylovosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zkuste si představit „vořecha“ kříženého z italského plnokrevníka Alfa Romeo 8C Competizione a amerického sportovního matadora Corvette C6 a dostanete dosti konkrétní obrysy charakteru vozu SV 9 Competizione (z jeho názvu pochopitelně plyne, kde se nechali designéři oslovit nejvíce).

Ačkoli jsou alespoň někteří z nás možná již poněkud unaveni z kreací, jejichž dominantou je nový, poněkud rozevlátý výlisek předního čela, musíme stroji SV 9 přiznat docela zdařilý kompromis mezi americkým a italským pojetím sportovního kupé. Než se dostaneme dále, podívejme se na cenu. Nový SV 9 Competizione vás přijde sakum prásk, tedy včetně pořízení nové Corvetty, na velmi slušných 99 995 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karosérie dostala v rámci úprav SV nové prvky z kompozitních materiálů a změn doznal také interiér. Výkon motoru narostl o 14 koní na celkových 450 koní, za což pohonná jednotka vděčí především modifikaci sacích a výfukových kanálů. Výrobce udává zrychlení z klidu na 100 km/h zhruba za 4 s a příčné zrychlení až 1,03 g, což nejsou vzhledem k výše uvedené ceně nijak špatné hodnoty.

K tomu je třeba přičíst ještě nabídku pětadvaceti odstínů laku karosérie, pěti kombinací interiéru či čtyř sad specifických litých ráfků a záhy nám dochází, že každý z tisícovky plánovaných vozů bude v podstatě originálem. SV 9 Competizione se veřejnosti v předpremiéře představí o tomto víkendu v San Franciscu, ale na svů oficiální debut si počká ještě měsíc, kdy zazáří na Concorso Italiano. Do té doby se však můžete pokochat alespoň počítačovými modely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SV 9 Competizione
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 5 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků