Suzuki SX4 S-Cross: první jízdní dojmy

Na český trh dorazilo nové Suzuki SX4 S-Cross. Čím se hodlá mezi velmi početnou konkurencí prosadit?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kompletně nový
  2. Líbí se vám?, Dynamika spíše průměrná
  3. Český podvozek, Cena od
  4. Fotogalerie

Letošní autosalon v Ženevě se stal dějištěm hned několika premiérových představení novinek, které míří do kategorie B-SUV. Jmenovat můžeme Peugeot 2008, Renault Captur a samozřejmě také nové Suzuki SX4 S-Cross, i když v tomto případě je zařazení do konkrétního segmentu trochu komplikovanější. Automobilka samotná mluví o své novince jako o příspěvku mezi C-SUV, zároveň se najdou srovnání s Opelem Mokka. Pravdou je, že pokud patří S-Cross mezi kompaktní SUV, pak na samotnou spodní hranici.

Zajímavosti | Design | Technika | SUV | Suzuki | Příslušenství | První svezení

Svezení Suzuki SX4 Cross 4x4: když nemůže hora k Mohamedovi…

Podobné škatulkování ale není zas tak důležité. Pro automobilku jako takovou je důležitější fakt, že míří mezi velmi početnou a tvrdou konkurenci. V podobných vodách loví už téměř každá značka a počet konkurentů pořád není konečný, neb se mluví o tom, že přijdou další.

Nové Suzuki SX4 S-Cross měří na délku 4300 mm. Je tedy o 30 mm kratší než Nissan Qashqai, na druhou stranu o 22 mm delší v porovnání s Opelem Mokka, respektive o 77 mm delší než Škoda Yeti. Základní objem zavazadelníku má hodnotu 430 litrů. Zmíněný Qashqai nabídne 410 litrů, Mokka 356 litrů, Yeti 405 litrů. Když už jsme zabředli do srovnávání čísel, pak musíme doplnit maximální hodnotu vzniklou po sklopení sedaček. S-Cross umí 1269 litrů, Mokka 1372 litrů, Qashqai 1513 litrů a Yeti 1580 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
S-Cross míří nad současnou SX4. Zařadí se někam na hranici segmentů B-SUV a C-SUV, tedy do míst, kde se najde spousta zajímavých konkurentů.

Kompletně nový

Proč zrovna SX4 S-Cross? Původně se tak nějak očekávalo, že půjde o novou generaci SX4, která se prodává už od roku 2005. Jenže tenhle malý crossover (svého času nejprodávanější 4x4 v ČR) pořád dosahuje na zajímavá prodejní čísla, takže zatím ještě nenadešel ten správný čas na jeho obměnu. SX4 S-Cross je zcela nově vyvinuté auto postavené na nové platformě a jak už bylo řečeno, je větší. Označení SX4 bylo ponecháno (S = Suzuki, X = Crossover, 4 = rovná se pohon všech kol), jméno S-Cross si novinka vzala od stejně pojmenovaného konceptu, který ji předcházel.

Design | SUV | Premiéry | Suzuki | Off-roady | Frankfurt 2013

Suzuki iV-4: lehké SUV opět blíže k výrobě

Nově vyvinutý základ dostal osvědčenou techniku. V nabídce motorizací najdete dva agregáty o velikosti 1,6 litru. Ten zážehový vychází ze čtyřválce použitého u SX4, 1.6 DDiS je, jak už je u Suzuki zvykem, dílem italského Fiatu. Mimochodem nic jako zvětšené Sedici se nechystá. Klasický je také pohon všech kol používající elektromagnetickou mezinápravovou spojku. Opět se budeme opakovat, žádná revoluce, technika známá v podstatě ze starší SX4.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Pohon všech kol dostal název AllGrip. Pořád je základem elektromagnetická mezinápravová spojka, změnilo se její ovládání. Nově je k dispozici více režimů.

Novinkou zde je ovládání a vůbec chování systému pohonu všech kol, který se jmenuje AllGrip. Místo původních režimů 2WD, Auto a Lock má řidič k dispozici Auto, Snow, Sport a Lock. Podstata je stejná, ale detaily se liší. Volba konkrétního režimu neovlivňuje pouze chování pohonu všech kol, ovlivňuje také motor, převodovku, ESP...Režim Auto je základ, kdy je vše nastaveno na standard. Zadní náprava se připojuje tehdy, kdy hrozí prokluz předních kol.

Režim Sport upraví rozdělení točivého momentu tak, aby byla více zapojována zadní náprava. Zároveň se dočkáte lepších reakcí na plyn, CVT nechává vyšší otáčky a regulace prokluzu nezasahuje tak vehementně. Respektive pokud v zatáčce začnou prokluzovat přední kola, místo zásahu kontroly trakce se upřednostňuje přidání více výkonu na zadní nápravu. Kromě jiného by mělo auto být v režimu Sport méně nedotáčivé. Finta to je podobná, se kterou přišla Toyota u RAV4.

Snow opět posílá dozadu větší příděl točivého momentu, ovšem kontrola trakce (ne pomocí brzd, ale snížením točivého momentu motoru) je daleko aktivnější, než tomu je v režimu Sport. Počítá se se špatnou adhezí a systém se snaží zabránit situacím, kdy se auto zahrabe. Režim Lock simuluje uzávěrku, aktivujete si ho pouze ve spojení se Snow a kromě rovnoměrného dělení točivého momentu (i když jde o teoretický údaj, v praxi se například na pevném podkladu kvůli ochraně spojky poměru 50/50 nedočkáte ani v režimu Lock) přichází častěji do hry kontrola trakce používající brzdy. Po překročení 60 km/h přechází Lock na Auto.

Následující kapitola
Suzuki Wagon R 1.298
Rok výroby: 2002
Stav: 102 442 km
Cena: 38 000 Kč
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2013
Stav: 54 632 km
Cena: 155 000 Kč
Suzuki Swift 1.586
Rok výroby: 2013
Stav: 20 100 km
Cena: 235 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 20 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků