Suzuki Swift Sport: první oficiální informace

Hlavní novinkou, kterou přiveze automobilka Suzuki do Frankfurtu, bude model Swift Sport. První náznaky finálního designu přinesla hodně atraktivní studie S-Concept. Bohužel zatím jediná oficiální fotografie naznačuje, že designéři trochu „přibrzdili“ a výsledek zdaleka nepůsobí tak agresivně jako zmíněná studie. Oproti sériovému Swiftu má provedení Sport jiné nárazníky, dvoudílnou masku chladiče, prahové nástavce, větší střešní spoiler a jiné disky kol.

Klepněte pro větší obrázek

O poznání zajímavější než design automobilu je pohonná jednotka M16A. Tu Suzuki vyvíjelo speciálně s ohledem pro Swift Sport, stejně jako novou šestistupňovou manuální převodovku. Atmosféricky plněný motor o objemu 1586 ccm vyprodukuje maximálně 136 koní, a to pěkně prosím při 6900 ot./min! Točivý moment nabídne 160 Nm (4400 ot./min).

Jakékoliv údaje o jízdní dynamice zatím zveřejněny nebyly. Suzuki ale v tiskové zprávě slibuje vynikající stabilitu v zatáčkách a díky přepracovanému zavěšení předních i zadních kol také precizní ovládání. Kdyby došlo na nejhorší, může se posádka spolehnout na sedm airbagů.

Suzuki Swift Sport
Zdvihový objem1586 ccm
Maximální výkon 100 kW (136 k) / 6900 ot./min
Maximální točivý moment160 Nm / 4400 ot./min
Délke / šířka / výška3890 mm / 1695 mm / 1510 mm
Rozvor2430 mm
Rozchod vpředu / vzadu1470 mm / 1475 mm

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 75 000 Kč
Suzuki SX4 1.586
Rok výroby: 2007
Stav: 285 800 km
Cena: 65 000 Kč
Suzuki Jimny 1.328
Rok výroby: 2005
Stav: 160 110 km
Cena: 109 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek