Suzuki Swift Sport: první oficiální informace

Hlavní novinkou, kterou přiveze automobilka Suzuki do Frankfurtu, bude model Swift Sport. První náznaky finálního designu přinesla hodně atraktivní studie S-Concept. Bohužel zatím jediná oficiální fotografie naznačuje, že designéři trochu „přibrzdili“ a výsledek zdaleka nepůsobí tak agresivně jako zmíněná studie. Oproti sériovému Swiftu má provedení Sport jiné nárazníky, dvoudílnou masku chladiče, prahové nástavce, větší střešní spoiler a jiné disky kol.

Klepněte pro větší obrázek

O poznání zajímavější než design automobilu je pohonná jednotka M16A. Tu Suzuki vyvíjelo speciálně s ohledem pro Swift Sport, stejně jako novou šestistupňovou manuální převodovku. Atmosféricky plněný motor o objemu 1586 ccm vyprodukuje maximálně 136 koní, a to pěkně prosím při 6900 ot./min! Točivý moment nabídne 160 Nm (4400 ot./min).

Jakékoliv údaje o jízdní dynamice zatím zveřejněny nebyly. Suzuki ale v tiskové zprávě slibuje vynikající stabilitu v zatáčkách a díky přepracovanému zavěšení předních i zadních kol také precizní ovládání. Kdyby došlo na nejhorší, může se posádka spolehnout na sedm airbagů.

Suzuki Swift Sport
Zdvihový objem1586 ccm
Maximální výkon 100 kW (136 k) / 6900 ot./min
Maximální točivý moment160 Nm / 4400 ot./min
Délke / šířka / výška3890 mm / 1695 mm / 1510 mm
Rozvor2430 mm
Rozchod vpředu / vzadu1470 mm / 1475 mm

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 65 000 Kč
Suzuki Splash 1.242
Rok výroby: 2009
Stav: 22 126 km
Cena: 95 000 Kč
Suzuki Swift 1.328
Rok výroby: 2009
Stav: 146 355 km
Cena: 95 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků