Suzuki Swift Sport: první oficiální informace

Hlavní novinkou, kterou přiveze automobilka Suzuki do Frankfurtu, bude model Swift Sport. První náznaky finálního designu přinesla hodně atraktivní studie S-Concept. Bohužel zatím jediná oficiální fotografie naznačuje, že designéři trochu „přibrzdili“ a výsledek zdaleka nepůsobí tak agresivně jako zmíněná studie. Oproti sériovému Swiftu má provedení Sport jiné nárazníky, dvoudílnou masku chladiče, prahové nástavce, větší střešní spoiler a jiné disky kol.

Klepněte pro větší obrázek

O poznání zajímavější než design automobilu je pohonná jednotka M16A. Tu Suzuki vyvíjelo speciálně s ohledem pro Swift Sport, stejně jako novou šestistupňovou manuální převodovku. Atmosféricky plněný motor o objemu 1586 ccm vyprodukuje maximálně 136 koní, a to pěkně prosím při 6900 ot./min! Točivý moment nabídne 160 Nm (4400 ot./min).

Jakékoliv údaje o jízdní dynamice zatím zveřejněny nebyly. Suzuki ale v tiskové zprávě slibuje vynikající stabilitu v zatáčkách a díky přepracovanému zavěšení předních i zadních kol také precizní ovládání. Kdyby došlo na nejhorší, může se posádka spolehnout na sedm airbagů.

Suzuki Swift Sport
Zdvihový objem1586 ccm
Maximální výkon 100 kW (136 k) / 6900 ot./min
Maximální točivý moment160 Nm / 4400 ot./min
Délke / šířka / výška3890 mm / 1695 mm / 1510 mm
Rozvor2430 mm
Rozchod vpředu / vzadu1470 mm / 1475 mm

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 134 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
Suzuki SX4 1.91
Rok výroby: 2008
Stav: 133 790 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků