Suzuki Swift Sport: nově vyšlechtěný koncept pro Sydney

Mezinárodní autosalon v Sydney začíná již zhruba za týden a na stánku značky Suzuki se na něm představí také agresivněji tvarované provedení modelu Swift Sport.

Vloni na autosalonu v Ženevě zazářila koncepční studie Suzuki Swift S-Concept, jež předznamenala premiéru sériového provedení modelu Suzuki Swift Sport o několik měsíců později ve Frankfurtu. Produkční verze sice z pochopitelných důvodů působí poněkud střízlivěji, to však nic nemění na tom, že Suzuki Swift Sport dnes na trhu patří k výjimečným zjevům a za danou cenu nabízí nejen znamenitou výbavu, ale také vynikající jízdní výkony a vlastnosti.

Testy | Sportovní auta | Suzuki

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

O pohon typu Swift Sport se stará výhradně atmosféricky plněný čtyřválec s objemem 1,6 l a výkonem velmi slušných 136 koní (100 kW), přičemž Swift Sport je mimořádně jednoduchý a při jízdě na řidiče orientovaný stroj. A takových aut dnes skutečně není mnoho. Na mezinárodním autosalonu v Sydney (2012 Australian International Motor Show) se příští týden představí prototyp, jenž z vozu Swift Sport vychází, ale vyznačuje se řadou modifikací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Suzuki Swift pro nadcházející autosalon v Sydney

Pod tuto studii se podepsal přímo Naoyuki Takeuchi, šéfdesignér společnosti Suzuki. Koncept disponuje pětidveřovou karoserií (u nás je Swift Sport výhradně třídveřový) a vyznačuje se především použitím výrazných stylistických doplňků. Standardní přední nárazník verze Swift Sport s novými pásky LED pro denní svícení se dočkal rozměrného lízátka ve spodní části, boky zdobí členité prahové obklady a při pohledu zezadu zaznamenáme velký střešní spoiler a větší a hranatější difuzor ve spodní části nárazníku hostící dvojici ozdobných koncovek výfuku.

Testy | Suzuki

Test Suzuki Swift 1,2 VVT: není pro starý

Ze zveřejněné dvojice snímků je patrná také instalace dvoubarevně lakovaných litých ráfků OZ obouvajících nízkoprofilové pneumatiky, posílené brzdové soustavy a skořepinových předních sedadel. Změny na pohonné jednotce oznámeny nebyly, navíc má jít skutečně jen o prototyp. Nicméně je možné, že některé z prezentovaných prvků se v dohledné době objeví v seznamu příplatkové výbavy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Suzuki SX4 1.91
Rok výroby: 2008
Stav: 133 790 km
Cena: 115 000 Kč
Suzuki SX4 1.586
Rok výroby: 2009
Stav: 24 305 km
Cena: 135 000 Kč
Suzuki SX4 1.956
Rok výroby: 2012
Stav: 78 432 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků