Suzuki Swift Sport: nic nového pod sluncem

Pravdou je, že značka Suzuki poněkud hyne na úbytě. Zatímco takřka všichni světoví výrobci představují neustále nové modelové řady, prodeje Suzuki (alespoň v Evropě) stojí na obstarožním crossover SX4. A v blízké budoucnosti se zřejmě zázraku nedočkáme. Jedinou novinkou vystavovanou ve Frankfurtu je již od jara slibované „ostré“ provedení modelu Swift s tradičním označením Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatímco ještě na začátku roku se spekulovalo o tom, že novinka dostane nový, přeplňovaný motor, nakonec se překvapení nekoná. Pod přední kapotou najdeme konvenční, atmosféricky plněný čtyřválec M16A s objemem 1,6 l, který byl prakticky převzat ze Sportu odvozeného ještě z minulé generace Swiftu. Dílčími úpravami se konstruktérům podařilo alespoň zvýšit výkon z původních 125 na 135 koní (99 kW) a špičku točivého momentu posunout ze 148 na 160 Nm. Průměrná spotřeba přitom údajně klesla o 0,6 l/100 km na 6,4 l/100 km a emise CO2 se snížily o 11% na 147 g/km.

Čtěte také:
Test: Suzuki Swift 1,2 VVT

Speciálně pro nový Swift Sport byla vyvinuta šestistupňová převodovka s manuálním řazením a trojnásobnou synchronizací 1. a 2. stupně pro snadnější a rychlejší změny převodů. Swift Sport dostal také tužší pérování a přepracovanou zadní nápravu pro lepší stabilitu ve vyšších rychlostech. Ačkoli rozhodně nejde o žádný průlom, nový Swift Sport bude jistě ještě o něco hbitější a zábavnější než jeho beztak zdařilý předchůdce. Vyrábět se bude v Maďarsku a do prodejů se dostane letos v říjnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 65 000 Kč
Suzuki Splash 1.242
Rok výroby: 2009
Stav: 22 126 km
Cena: 95 000 Kč
Suzuki Swift 1.328
Rok výroby: 2009
Stav: 146 355 km
Cena: 95 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků