Suzuki Swift Sport: nic nového pod sluncem

Pravdou je, že značka Suzuki poněkud hyne na úbytě. Zatímco takřka všichni světoví výrobci představují neustále nové modelové řady, prodeje Suzuki (alespoň v Evropě) stojí na obstarožním crossover SX4. A v blízké budoucnosti se zřejmě zázraku nedočkáme. Jedinou novinkou vystavovanou ve Frankfurtu je již od jara slibované „ostré“ provedení modelu Swift s tradičním označením Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatímco ještě na začátku roku se spekulovalo o tom, že novinka dostane nový, přeplňovaný motor, nakonec se překvapení nekoná. Pod přední kapotou najdeme konvenční, atmosféricky plněný čtyřválec M16A s objemem 1,6 l, který byl prakticky převzat ze Sportu odvozeného ještě z minulé generace Swiftu. Dílčími úpravami se konstruktérům podařilo alespoň zvýšit výkon z původních 125 na 135 koní (99 kW) a špičku točivého momentu posunout ze 148 na 160 Nm. Průměrná spotřeba přitom údajně klesla o 0,6 l/100 km na 6,4 l/100 km a emise CO2 se snížily o 11% na 147 g/km.

Čtěte také:
Test: Suzuki Swift 1,2 VVT

Speciálně pro nový Swift Sport byla vyvinuta šestistupňová převodovka s manuálním řazením a trojnásobnou synchronizací 1. a 2. stupně pro snadnější a rychlejší změny převodů. Swift Sport dostal také tužší pérování a přepracovanou zadní nápravu pro lepší stabilitu ve vyšších rychlostech. Ačkoli rozhodně nejde o žádný průlom, nový Swift Sport bude jistě ještě o něco hbitější a zábavnější než jeho beztak zdařilý předchůdce. Vyrábět se bude v Maďarsku a do prodejů se dostane letos v říjnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 60 000 Kč
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 134 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků