Suzuki Swift R Concept: GSX-R na čtyřech kolech

Lidé od Suzuki se v případě nového Swiftu rozhodli držet krok s dobou a již letos v červnu představili jeho novou generaci, která ale jako nová vůbec nevypadá. Vůz byl k vidění i na pařížském autosalonu, kde si jeho „novosti” ovšem všimnuli jen zatvrzelí příznivci značky a návštěvníci s dalekohledy.

Možná proto se automobilka rozhodla připravit něco, co na jednom z dalších významných autosalonů přehlédnout nepůjde. Dílo ponese název Suzuki Swift R Concept a představí se v Pekingu v dubnu roku 2011. Pokud se vám zdá být divné, že k veřejné premíeře dojde až tak pozdě, důvod je celkem jednoduchý - Swift se prodává prakticky na celém světě a že je již k dispozici na starém kontinentu neznamená, že je dostupný i všude jinde. Na řadu trhů tak dorazí až začátkem příštího roku a jeho koncept jeho R verze má být vhodnou podporou pro to, aby si alespoň tentokrát někdo všiml, že nějaký nový Swift vůbec existuje, zřejmě...

Ať už jsou úmysly Suzuki jakékoli, koncept Swiftu R je zajímavým kouskem. Podle slov samotné automobilky je inspirován jejími supersportovními motocykly řady GSX-R a na první pohled zapůsobí hlavně svým vzhledem. Nejvýraznějším prvkem jsou nafouknuté blatníky skrývající větší rozchod kol a širší pneumatiky, přehlédnout ale nelze ani jeho nové nárazníky, zadní křídlo a snížený sportovní podvozek.

Zatím oficiálně nevíme, co bude Swift R skrývat pod kapotou, zdroje však hovoří o přeplňovaném motoru 1,4 turbo a sedmistupňové automatické dvouspojkové převodovce, tedy opět o řešení veskrze dobovém.

Další informace se jistě dozvíme časem, kdy k nám snad dorazí i další snímky. Zatím přidáváme jediný.

Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Swift R Concept zatím takto. Špatně určitě nevypadá...
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 134 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
Suzuki SX4 1.91
Rok výroby: 2008
Stav: 133 790 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků