Suzuki Swift Plug-in Hybrid: další japonský hybrid se představí v Tokiu

7 komentářů

Host
2. října • 10:00

Malý motorek s optimálními parametry dobíjí v případě potřeby některé články baterií, zatím co ostatní články pracují. Elektronika pak zajistí jejich optimální řazení. Ne vždy je po ruce zdroj elektřiny ze zásuvky. A tak po malé přestávce můžeme pokračivat dál. Otázkou bude jen cena vozu. Ovšem s ohledem na jednoduchost provedení a dnes už nízkým cenám elektroniky, to už nemusí být o moc dražší, než je klasický pohon.

ignac
8. dubna • 10:45

Pani ved to musi byt lacnejsie ako klasicky pohon , nie drahsie!!!!!
Lacnejsia vyroba, male mnozstvo materialov ...atd.

Vana666
2. října • 17:17

Host: řešení které navrhuješ, tj. aby se část baterií nabíjela a druhá část zároveň vybíjela by byl totální nesmysl a mrhání drahocennou energií. Doufám že konstruktéry nikdy nenapadne tvoje představy uskutečnit. :-(Proud vyráběný agregátem se spalovacím motorem se může použít přímo pro pohon a ulehčí tak akumulátorům. Při požadavku na větší výkon akumulátory dodají potřebnou část proudu, naopak při ubrání "plynu" půjde přebytek energie zpátky do akumulátorů - ale do všech najednou a ne do části.

petr
2. října • 10:55

To auto má problém a tím je cena Li-Ion baterek, které jsou bohužel stále příliš drahé, proto má nový Prius i Honda Insight stále Ni-MH baterky :-/ Dokud cena Li-Ion baterek neklesne, tak se plug-in hybridy moc neprosadí.

Radek.
2. října • 15:01

On už ten plug-in Swift snad někdo prodává, že tady lamentuješ nad cenou zbytečně vysokou kvůli Li-Ion baterkám?

petr
5. října • 6:14

Já nelamentuju nad vysokou cenou Li-Ion baterek, ale reaguji na Hosta a to, že by cena nemusela být vyšší než u "běžné" verze.

Honza
2. října • 18:07

A co myslíte, že tu cenu z xx procent dělá?Ten prvek Li vyrábí z horniny která se nachází zrovné moc stabilních zemích , kilo Li bylo cca 90$. Nedá se čekat, že se objeví nová ložiska. To samé s reakcí akmulátoru na podnebí.
To jsou důležitý věci který se k lepšímu ani za 10tel nezměněj.Prostě na ekologický auto nízký a střední třídy zapomeňte, budete jen pro ty který už teďka na to maj.

Doporučujeme

Články odjinud