Suzuki Swift Plug-in Hybrid: další japonský hybrid se představí v Tokiu

Po odeznění frankfurtského autosalonu se pozornost automobilek přesouvá do Asie, konkrétně do Tokia, kde se tento měsíc odehraje taktéž velmi významný autosalon a novinek bude samozřejmě požehnaně, především od domácích výrobců. Zahanbit se nedá ani Suzuki, které zde představí hybridní verzi svého kompaktního Swiftu.

Už podle názvu je zřejmé, že půjde o hybrid z kategorie plug-in, tedy jeho lithiové baterie bude možné nabíjet přes běžnou elektrickou síť. Konstruktéři uzpůsobili elektromotor tak, aby mohl být používán jako primární zdroj pohonu, čímž je toto auto přímo předurčeno pro kratší popojíždění po městských komunikacích. K dispozici bude proto jen malý spalovací agregát, který však bude sloužit pouze pro nabíjení akumulátoru a nikoliv pro samotný pohon vozu, takže v praxi by nemělo tak lehce dojít k vybití baterii. Podobné řešení najdeme třeba i v Chevroletu Volt, nebo jeho dvojčeti Opelu Ampera.
Kromě výrazných technických změn se dostalo i na některé konstrukční, vybrané zejména s ohledem na snížení pohotovostní hmotnosti. Použity přitom byly odlehčené materiály v interiéru a lehčí disky kil. K případné masové produkci této verze se automobilka prozatím nevyjádřila, tento automobil však od ní určitě nebude daleko…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Suzuki Swift Plug-in hybrid
Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 60 000 Kč
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 140 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků