Suzuki Swift nově s pohonem AWD i dieselem

Populární kompakt Suzuki Swift (který však na našich silnicích i takřka rok po své premiéře stále patří spíše k výjimkám) dostává dvě nové varianty, jež by měly atraktivitu tohoto modelu zvýšit. O tom, že se do Evropy Swift jako „čtyřkolka“ dostane, jsme vás informovali již v lednu, nyní přichází také k nám. Dodáván bude v kombinaci se zážehovým čtyřválcem 1,2 VVT a náhon zadní nápravy je opět řešen skrze viskózní spojku. Druhou významnou novinkou Suzuki Swift se stává zavedení vznětové pohonné jednotky 1,3 DDiS s výkonem 75 koní (55 kW) a točivým momentem 190 Nm. Oslovit má zejména ty, kteří touží po minimální spotřebě paliva, která v tomto případě činí 4,2 l/100 km, nicméně je třeba připomenout, že standardní zážehový motor v Suzuki Swift 1,2 VVT má v průměru spotřebovat jen o 0,8 l/100 km více.

Oba nové modely budou kombinovány výhradně se středním výbavovým stupněm GL/AC a dodávány za shodnou cenu 349 900 Kč. Dlužno dodat, že běžný Suzuki Swift 1,2 VVT GL/AC stojí v ceníku 289 900 Kč a v rámci právě probíhající akce dokonce jen 249 900 Kč, takže především u nového „dieselu“ záleží na posouzení zákazníka, zda mu za teoretickou úsporu 0,8 l/100 km a tradiční neduhy vznětového motoru příplatek 100 000 Kč skutečně stojí…

Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 60 000 Kč
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 140 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků