Suzuki Swift dostane novou dvanáctistovku s osmi vstřikovači

9 komentářů

ACE
12. září • 13:55

No jak je vidět v "v jednoduchosti" je síla. Malé, živé úsporné auto a z vysokou pravděpodobností opět spolehlivé. Beru radši než oturbenej litr.

Tom
13. září • 8:08

NO na tu spolehlivost bych si jeste pockal. Co mam zkusenost z posledni doby, tak japonci nejsou, co byvali.
A ten oturbenej litr, treba od forda, ale dosahuje podstatne lepsich parametru a pro jizdu je prijemnejsi...

ACE
13. září • 12:09

Nevím jestli nejsou co bývali, ale furt jsou snad v jakémkoli testu spolehlivosti min. v lepší polovině. Oturbenej litr od forda sice dosahuje papírově lepších parametrů, ale spotřeba už zase až tak nesedí, kdežto u japonců (co jsem s nima jezdil) jsem se dostal pod tabulkovou hodnotu, životnost motoru fordu je velká neznámá, a cena auta při stejné výbavě je taky znatelně horší. No a výhoda že nemusím podřadit při předjíždění? To je výhoda jen pro někoho, pro mě je zase výhoda rychlá a citlivá reakce na plyn u atm. Takže je podle mě skvělé, že pořád ještě někdo k oturbenejm motorům nabízí alternativu.

yoggi
13. září • 13:28

To vysletli niekomu koho ucili, ze v 50-ke ma dat 4-ku atd a v 70-ke 5-ku. a takto jazdi, to je bezpecnost premavky s atmo 1,2 a pod.
Ano atmo 1,2; 1,3; 1,4 ;1,5 ;1,6 su citlivejsie na plyn a aj odozva je rychlejsia - nemusis tolko pridat aby reagovali. V kopcoch je to dychavicnejsie ( vacsina majitelov nepodraduje, lebo su vysoke otacky a zerie to - ich myslenie ). Preco niektore zenske robia na tychto malych atmo rozjazd na 3000ot., lebo sa boja aby im to nezhaslo a auta na nimi netrubili a pod.
Turbo je na tieto veci viac blbuvzdorne a ked zoberies bezneho vodica a das mu vyskusat atmo a turbo tak, 95% (mozno aj viac) ti povie, ze turbo je komfortnejsie co sa tyka jazdy a vlastnosti (neriesim zivotnost).

ACE
13. září • 15:44

No souhlasím, pro většinu uživatelů je turbo příjemnější, sám s ním celkem často jezdím a nehaním ho, ale když si budu vybírat auto pro sebe se vším co k tomu patří, vezmu atm., na 90% je to jedno protože jedu v příměstském a městském provozu do práce, kde předjíždět vskutku nemá cenu (snad až na traktor), na dálnici je to taky jedno, protože když někam jedu x stovek km, držím rychlost stejnou a ten zlomek kdy se chci projet sportovněji na okrskách , mám rád gradující výkon s otáčkami což většině turb chybí.

T. S:
13. září • 11:06

Japonci stále vylepšují to současné a stále bez turba a se zachováním spolehlivosti, emisních norem a snížení spotřeby.....koncern nezná nic jiného než cpát všude turbo a honit výkon díky tomu, akorát když se pak chce člověk svízt, tak ta spotřeba je trochu někde jinde...jsem zvědavej na Mazdu a její skyactiv, ptž jak se zdá, tak to v praxi funguje velmi dobře :) viz. test např. mazdy 3 2.0 na auto.cz :)

yoggi
13. září • 12:48

Mazda 3 2,0 (165k) je urcite dobre auto s dobrym motorom, ale treba si uvedomit, ze je to top a aj cena tomu odpoveda. Tu co mali na auto.cz stala cez 600t kc za hatch. To auto je dobre to mu nemozno upriet, to je to iste ako sa velebit golf 1,8 TSI (180k), ze ako to ide. Jasne, ze ide a cena je tiez niekde inde. Kolko takychto aut mazda 3 2,0 165k alebo golf 1,8 TSI 180k tu bude jazdit, resp. kolko tvoria percent predaja, malo..Ty budes tiez asi jedens tych co chcu, aby auto zatiahlo odspodu a islo ako drak a zralo 5l. Ano koncern ti da turbo a mas na vyber ci ides normalne za 5, alebo slapes na to a ides za 10.
Atmo konkurencia ti ponukne pri normalnej jazde 5,5-6 a ked slapes na to tak 8 ( ale nie s takym zatahom ako turbo). Vsetko je to na tebe za kolko chces jazdit;-)

cudzinec11
2. října • 13:49

Tak a nakoniec to dopadne tak, ze priemer ti vyjde pri atmo nizsi ako pri turbe, lebo ci 5 alebo 5.5-6 je skoro jedno, ale ci do 8 alebo nad 10, tam to spravi riadny vir v nadrzi. Jasne, da sa argumentovat pomalou kludnou jazdou, ale tak na sa kupuje zakladna motorizacia, ktora je napr. u koncernu cca. 50 kW?Navyse vacsina uzivatelov o autach nema prehlad a nevyzna sa v nich, tam je obrovskou vyhodou blbuvzdorny bezudrzbovy motor a tu atmosfera jasne vedie. Keby si vedel, co niektori primestki s autami vystrajaju, ako ich trapia - idu na nizkych otackach, ak ked auto doslova place alebo opacny extrem, nezaradia za celu jazdu vyssi prevod ako trojku...

Fantomas
12. září • 12:05

Jak vidím, jde to i relativně jednoduchou cestou. Dobré.A opravte si v článku slovo "recyrkulace".

Doporučujeme

Články odjinud