Suzuki Swift dostane novou dvanáctistovku s osmi vstřikovači

Suzuki modernizuje motorovou paletu oblíbeného Swiftu. Od příštího roku se v nabídce objeví nová dvanáctistovka, která dostane hned osm vstřikovačů. Technicky má tak každý sací ventil svůj vlastní vstřikovač. Novinka má pomoci s přesnějším dávkováním a rozprášením paliva a tedy větší efektivitou spalování s nižšími emisemi a spotřebou.

Nový motor nese označení 1.2 DualJet a vychází ze známé dvanáctistovky s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů. Tento systém zůstal i na novém motoru. Vedle již zmíněných osmi vstřikovačů se přidává ještě třeba vodní chlazení EGR, tedy recirkulace výfukových plynů.

Testy | Zajímavosti | SUV | Design | Srovnávací testy | Suzuki

Srovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: třikrát stejně, přesto jinak

Právě nový systém nepřímého vstřikování se vstřikovači posunutými blíže k sacím ventilům a chlazení recyklovaných výfukových plynů pomáhá větší tepelné účinnosti motoru. Suzuki si mohlo také dovolit zvýšit kompresní poměr z 11,0 : 1 na 12,0 : 1.

Nový motor nabídne nejvyšší výkon 66 kW (90 k) v 6000 ot./min. a vyšší točivý moment 120 Nm v 4400 ot./min. Křivka průběhu výkonu je teď mnohem ploší. Výkon tak sice klesl o 3 kW, ale točivý moment se zvýšil o 2 Nm a byl posunut o 400 otáček níže.

Ojetiny | Život řidiče | Technika

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

Výsledkem je spotřeba paliva 4,3 l/100 km (-0,7 l/100 km) a emise jen 99 g/km CO2. Díky nepříménu vsřikování se také podařilo udržet velmi nízké hodnoty emisí pevných částic, které trápí moderní přímovstřikové benzínové motory a kvůli kterým se možná v budoucnu dočkají také filtrů pevných částic.

Suzuki SX4 1.91
Rok výroby: 2008
Stav: 133 790 km
Cena: 115 000 Kč
Suzuki Swift 0.993
Rok výroby: 2003
Stav: 96 250 km
Cena: 28 000 Kč
Suzuki SX4 1.586
Rok výroby: 2009
Stav: 24 305 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků