Suzuki Swift 2014 – první dojmy

Současná generace Suzuki Swift se představila v roce 2010. O tři roky později přichází facelift, který toho ale moc nezměnil.
Seznam kapitol
  1. Čtyřkolka levnější, Sport stále při starém
  2. Sport stále při starém, Fotogalerie

Do prodeje vstoupila modernizovaná verze modelu Suzuki Swift. Co se změnilo? No, řekněme si to otevřeně, mnoho inovací nečekejte. Pár novinek se najde, ale v podstatě o nic zásadního nejde, minimálně pokud se bavíme o designu jako takovém. Jinou otázkou je ale to, zda Swift nějaké výrazné úpravy skutečně potřeboval. Vzhledem k tomu, že aktuální generace úmyslně ve velké míře vzhledově kopíruje svého předchůdce (ten se prostě líbil), a protože tento kompaktní Japonec stále vypadá k světu, je celkem logické, že jednoduše nebylo potřeba nic měnit.

Zajímavosti | Design | Suzuki

Suzuki Swift: decentní facelift na prvních fotkách

Swift 2014 poznáte na první pohled podle nových diod umístěných kolem předních mlhovek. Tato věc se ovšem týká pouze výbavy GLX. Nižší úrovně diody nemají a na místo nich najdete kolem mlhovek stříbrný plast. Bohatší je také nabídka barev karoserie, přičemž novinky tu máme celkem tři: Sunbrust Yellow, Boost Blue Pearl a Bison Brown. První dvě jmenované si můžete pořídit taktéž ve spojení s verzí Sport, ale k té se ještě dostaneme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Novinky? Disky, barva, jinak umístěné blinkry a pro nejvyšší úroveň výbavy také diody denního svícení.

Z výčtu designových inovací ještě mohu zmínit jiné designy litých kol, masku chladiče a boční blinkry přestěhované do zpětných zrcátek. Úprav v interiéru najdete ještě méně, než na karoserii. V tiskové zprávě se na toto téma nic nepíše a podle krátkého svezení s omlazeným Swiftem bych snad jen hádal jinak vypadající potahy sedadel.

Testy | Sportovní auta | Suzuki

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Abych byl zcela upřímný, musím říci, že jsem jen a jen rád za to, jak málo Suzuki do designu zasáhlo. Jak jsem napsal výše, změny skutečně nutné nejsou. Tohle auto vypadalo a pořád vypadá moc dobře.

Čtyřkolka levnější

V nabídce motorizací stále najdete benzinové motory 1.2 VVT a 1.6 VVT pro variantu Sport. Zájemci o diesel mají k dispozici naftovou jedna-trojku DDiS. Standardem je pětistupňový manuál, Sport má o jeden stupeň více. Alternativou pro základní zážehový agregát je čtyřstupňový automat a nechybí ani verze s pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový žlutý odstín Swiftu sluší. Auto rázem vypadá o něco mladší.

Právě k té se vtahuje jedna z těch vůbec nejpodstatnějších změn. Výroba čtyřkolky byla přestěhována z Japonska do maďarské Ostřihomi, což pro zájemce neznamená nic jiného, než nižší pořizovací cenu. Ta startuje v rámci zaváděcí akce těsně pod hranicí 300 000 Kč a dělá ze Swiftu jeden z u nás vůbec nejdostupnějších automobilů s pohonem všech kol.

Protože u Suzuki prakticky nic zásadního neměnili, skoro by se mohlo zdát, že nemá cenu nějak rozepisovat jízdní dojmy. Je to pravda, ale během několika málo kilometrů naší testovací jízdy se jeden ne zcela bezvýznamný rozdíl přeci jen ukázal. Omlazený Swift má jinak nastavený posilovač řízení. To je tak v praxi o něco více citlivější.

Následující kapitola
Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 70 000 Kč
Suzuki Splash 1.242
Rok výroby: 2008
Stav: 30 731 km
Cena: 90 000 Kč
Suzuki Splash 1.242
Rok výroby: 2009
Stav: 22 126 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků