V automobilovém odvětví se společnost Suzuki od začátku zaměřila především na malé automobily. Jedním z nich byl i model SC100 pro exportní trhy.
Michio Suzuki založil společnost Suzuki Loom Company v roce 1909 v Hamamatsu na jihu Japonska. Jak je již patrné z názvu společnosti, zabýval se Suzuki výrobou tkalcovských stavů, do níž vnesl celou řadu inovací.
Do oblasti výroby motorových vozidel pronikla společnost Suzuki až po druhé světové válce. Nejprve v roce 1952 představila svůj první motocykl (jen o rok později jich vyráběla již 6000 za měsíc) a v roce 1955 následoval miniaturní automobil Suzulight poháněný dvoudobým motorem 360 cm3.
Byl to jeden z prvních vozů na japonském trhu s pohonem předních kol, nezávislým zavěšením všech kol a hřebenovým řízením. Značka Suzuki se ovšem rozhodla vyzkoušet i jiné koncepce.
Vše vzadu v japonském podání
V roce 1962 přišel například na scénu první typ s označením Fronte LC10 – malý vůz s motorem vzadu a pohonem zadních kol. V interiéru byla dvě nebo čtyři sedadla, podle toho, zda se jednalo o kupé nebo sedan.
Zdrojem hnací síly byl opět dvoudobý tříválec 0,36 litru, který však již ve sportovním modelu další generace (LC10 SS) dosahoval s trojitým karburátorem specifického výkonu přes 100 koní na litr.
V této době se totiž pomalu začínal na japonském trhu rodit zajímavý segment vysokovýkonných sportovních verzí odvozených od běžně vyráběných vozů.
První krůčky v Evropě
Na začátku 70. let se objevila na japonském trhu modelová řada Fronte Coupé s designem od Giugiarova Italdesignu. V podobném stylu se nesl i její nástupce Cervo, který dostal do vínku větší rozměry a motor 0,5 litru v souladu s pozměněnými předpisy pro třídu vozů kei.
1979 SE100 Wiz-Kid.
Vzrostlejší Cervo se již lépe hodilo pro dobývání zahraničních trhů, na něž zamířilo s karoserií kupé pod označením SC100, které odráželo zvýšení zdvihového objemu nyní čtyřválcového a čtyřdobého motoru na 970 cm3.
SC100 Whizzkid.
Na některých evropských trzích se tento vůz objevil koncem 70. let a například ve Velké Británii si vysloužil označení „whizzkid“ (geniální dítě).
Kromě lákavé ceny se totiž tento malý a levný vůz vyznačoval nezvykle atraktivním vzhledem. A k tomu ještě překvapivě vyspělou konstrukcí podvozku (ta nicméně nemohla kompenzovat charakteristické chování vozu s motoru vzadu), přestože koncepce s motorem vzadu (výkon 35 kW/47 k) a pohonem zadních kol platila již v této době pro tento druh automobilu za překonanou.
V roce 1982 byla proto řada Cervo/SC100 nahrazena typem Alto s koncepcí „všechno vpředu“, ale to už je jiná historie.
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross