Suzuki pro Tokio: tři vozy na palivové články

Značka Suzuki na domácím veletrhu představí řadu studií zaměřených na aplikaci moderních pohonných systémů.

Autosalon v japonské metropoli se odehraje na výstavišti Makuhari Messe International Convention Complex a žádný z domácích producentů si jej nenechá ujít. Proběhne ve dnech 21. října až 4. listopadu a pořadatelem bude i tentokrát Asociace japonských výrobců automobilů.

Suzuki zde například vystaví hned trojici studií osazených palivovými články. Jako první zmíníme koncept SX4-FCV, jenž vychází z populárního pětidvéřového kompaktu dobře známého i z našich silnic (testovali jsme jej třeba na tomto místě). Sadu článků s celkovým výkonem 80 kW dodal dlouholetý partner značky Suzuki, koncern General Motors, a pracuje v kombinaci s vodíkem skladovaným v zásobníku s tlakem 70 MPa. Běžné akumulátory údajně nahrazuje lehký kondenzátor, jenž zajišťuje plynulý přenos elektronů do elektromotoru s výkonem 68 kW i regenerativní brzdění. Suzuki SX4-FCV údajně právě prochází silničními zkouškami s požehnáním a podporou úřadů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki SX4-FCV

Dalším z nových aut bude studie Alto Concept, jež se zaměří na hospodárnost a jednoduchost ovládání. Bude se tak vyznačovat lehkou konstrukcí a přehledným interiérem s dominantním tachometrem ve stylu Splashe (testovali jsme na tomto místě) a ovladači určenými pro uživatele všech věkových skupin. Swift Hybrid umožňuje napájení baterií z běžné domácí sítě, při poklesu napětí naskočí spalovací motor. Vůz tohoto typu ujede na čistě elektrický pohon zhruba 20 km, což řadě lidí bohatě postačí pro cestu do práce i z ní, těm ostatním zůstává „benzínová záloha“.

Název MIO patří kolečkovému křeslu, které nepohání konvenční olověné akumulátory, ale metanolové palivové články. Ty mají podobu kompaktních kazet, jež umožňují pohodlnou výměnu i během cesty, což uživateli poskytne větší svobodu v cestování. Zkoušky těchto vozíků probíhají s podporou prefektury Shizuoka. Sériovou produkci Suzuki pak obsáhnou vozy řad Wagon R, Lapin, Palette SW, Splash, Swift, SX4, Jimny a Escudo, jež je nám známější spíše jako Grand Vitara.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MIO / Skútr Burgman

Je však třeba připomenout, že Suzuki není jen výrobcem automobilů. V Tokiu proto vystaví ucelenou řadu motorových vozidel od aut přes motocykly, skútry a motorizované bicykly až po kolečková křesla, to vše pod souhrnným heslem „malá vozidla pro velkou budoucnost“. Milovníky jedné stopy potěší například skútr Burgman. Vyznačuje se opět palivovými články a nádrží na vodík, skladovaný pod tlakem 70 MPa, což je mezi dvoukolovými stroji jedinečná hodnota. Burgman má být cestou ke spolehlivému jednostopému stroji s palivovými články. Ale Suzuki v Tokiu představí i „nahatý“ typ Gladius osazený zcela novým dvouválcem s objemem 400 ccm, Boulevard se stejnou jednotkou a řadu dalších, to však jistě náleží jiným.

Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 70 000 Kč
Suzuki SX4 1.586
Rok výroby: 2007
Stav: 285 800 km
Cena: 65 000 Kč
Suzuki Splash 1.242
Rok výroby: 2008
Stav: 30 731 km
Cena: 90 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 47 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků