Suzuki pro Tokio: tři vozy na palivové články

Značka Suzuki na domácím veletrhu představí řadu studií zaměřených na aplikaci moderních pohonných systémů.

Autosalon v japonské metropoli se odehraje na výstavišti Makuhari Messe International Convention Complex a žádný z domácích producentů si jej nenechá ujít. Proběhne ve dnech 21. října až 4. listopadu a pořadatelem bude i tentokrát Asociace japonských výrobců automobilů.

Suzuki zde například vystaví hned trojici studií osazených palivovými články. Jako první zmíníme koncept SX4-FCV, jenž vychází z populárního pětidvéřového kompaktu dobře známého i z našich silnic (testovali jsme jej třeba na tomto místě). Sadu článků s celkovým výkonem 80 kW dodal dlouholetý partner značky Suzuki, koncern General Motors, a pracuje v kombinaci s vodíkem skladovaným v zásobníku s tlakem 70 MPa. Běžné akumulátory údajně nahrazuje lehký kondenzátor, jenž zajišťuje plynulý přenos elektronů do elektromotoru s výkonem 68 kW i regenerativní brzdění. Suzuki SX4-FCV údajně právě prochází silničními zkouškami s požehnáním a podporou úřadů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki SX4-FCV

Dalším z nových aut bude studie Alto Concept, jež se zaměří na hospodárnost a jednoduchost ovládání. Bude se tak vyznačovat lehkou konstrukcí a přehledným interiérem s dominantním tachometrem ve stylu Splashe (testovali jsme na tomto místě) a ovladači určenými pro uživatele všech věkových skupin. Swift Hybrid umožňuje napájení baterií z běžné domácí sítě, při poklesu napětí naskočí spalovací motor. Vůz tohoto typu ujede na čistě elektrický pohon zhruba 20 km, což řadě lidí bohatě postačí pro cestu do práce i z ní, těm ostatním zůstává „benzínová záloha“.

Název MIO patří kolečkovému křeslu, které nepohání konvenční olověné akumulátory, ale metanolové palivové články. Ty mají podobu kompaktních kazet, jež umožňují pohodlnou výměnu i během cesty, což uživateli poskytne větší svobodu v cestování. Zkoušky těchto vozíků probíhají s podporou prefektury Shizuoka. Sériovou produkci Suzuki pak obsáhnou vozy řad Wagon R, Lapin, Palette SW, Splash, Swift, SX4, Jimny a Escudo, jež je nám známější spíše jako Grand Vitara.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MIO / Skútr Burgman

Je však třeba připomenout, že Suzuki není jen výrobcem automobilů. V Tokiu proto vystaví ucelenou řadu motorových vozidel od aut přes motocykly, skútry a motorizované bicykly až po kolečková křesla, to vše pod souhrnným heslem „malá vozidla pro velkou budoucnost“. Milovníky jedné stopy potěší například skútr Burgman. Vyznačuje se opět palivovými články a nádrží na vodík, skladovaný pod tlakem 70 MPa, což je mezi dvoukolovými stroji jedinečná hodnota. Burgman má být cestou ke spolehlivému jednostopému stroji s palivovými články. Ale Suzuki v Tokiu představí i „nahatý“ typ Gladius osazený zcela novým dvouválcem s objemem 400 ccm, Boulevard se stejnou jednotkou a řadu dalších, to však jistě náleží jiným.

Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 134 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
Suzuki SX4 1.91
Rok výroby: 2008
Stav: 133 790 km
Cena: 110 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků