Suzuki pro Tokio: tři vozy na palivové články

Značka Suzuki na domácím veletrhu představí řadu studií zaměřených na aplikaci moderních pohonných systémů.

Autosalon v japonské metropoli se odehraje na výstavišti Makuhari Messe International Convention Complex a žádný z domácích producentů si jej nenechá ujít. Proběhne ve dnech 21. října až 4. listopadu a pořadatelem bude i tentokrát Asociace japonských výrobců automobilů.

Suzuki zde například vystaví hned trojici studií osazených palivovými články. Jako první zmíníme koncept SX4-FCV, jenž vychází z populárního pětidvéřového kompaktu dobře známého i z našich silnic (testovali jsme jej třeba na tomto místě). Sadu článků s celkovým výkonem 80 kW dodal dlouholetý partner značky Suzuki, koncern General Motors, a pracuje v kombinaci s vodíkem skladovaným v zásobníku s tlakem 70 MPa. Běžné akumulátory údajně nahrazuje lehký kondenzátor, jenž zajišťuje plynulý přenos elektronů do elektromotoru s výkonem 68 kW i regenerativní brzdění. Suzuki SX4-FCV údajně právě prochází silničními zkouškami s požehnáním a podporou úřadů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki SX4-FCV

Dalším z nových aut bude studie Alto Concept, jež se zaměří na hospodárnost a jednoduchost ovládání. Bude se tak vyznačovat lehkou konstrukcí a přehledným interiérem s dominantním tachometrem ve stylu Splashe (testovali jsme na tomto místě) a ovladači určenými pro uživatele všech věkových skupin. Swift Hybrid umožňuje napájení baterií z běžné domácí sítě, při poklesu napětí naskočí spalovací motor. Vůz tohoto typu ujede na čistě elektrický pohon zhruba 20 km, což řadě lidí bohatě postačí pro cestu do práce i z ní, těm ostatním zůstává „benzínová záloha“.

Název MIO patří kolečkovému křeslu, které nepohání konvenční olověné akumulátory, ale metanolové palivové články. Ty mají podobu kompaktních kazet, jež umožňují pohodlnou výměnu i během cesty, což uživateli poskytne větší svobodu v cestování. Zkoušky těchto vozíků probíhají s podporou prefektury Shizuoka. Sériovou produkci Suzuki pak obsáhnou vozy řad Wagon R, Lapin, Palette SW, Splash, Swift, SX4, Jimny a Escudo, jež je nám známější spíše jako Grand Vitara.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MIO / Skútr Burgman

Je však třeba připomenout, že Suzuki není jen výrobcem automobilů. V Tokiu proto vystaví ucelenou řadu motorových vozidel od aut přes motocykly, skútry a motorizované bicykly až po kolečková křesla, to vše pod souhrnným heslem „malá vozidla pro velkou budoucnost“. Milovníky jedné stopy potěší například skútr Burgman. Vyznačuje se opět palivovými články a nádrží na vodík, skladovaný pod tlakem 70 MPa, což je mezi dvoukolovými stroji jedinečná hodnota. Burgman má být cestou ke spolehlivému jednostopému stroji s palivovými články. Ale Suzuki v Tokiu představí i „nahatý“ typ Gladius osazený zcela novým dvouválcem s objemem 400 ccm, Boulevard se stejnou jednotkou a řadu dalších, to však jistě náleží jiným.

Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 65 000 Kč
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 140 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků