Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Po měsících dohadů a přetahování končí příprava fúze koncernů VW Group a Suzuki u soudu. Ale život jde dál a Suzuki hledí vpřed.

Když byla v hrubých rysech koncem roku 2009 domluvena fúze koncernů Suzuki a VW Group, znamenalo to velký poprask. Hovořilo se tehdy o tom, že by se díky tomu stal VW Group na místo Toyoty největším producentem automobilů světa. Pak ale přišly „potíže Toyoty s plynovými pedály“ a drtivá tsunami, jež Volkswagenu k dosažení pozice světové jedničky dopomohly i bez Suzuki.

Ještě koncem roku 2009 vypadaly přípravy fúze koncernů Suzuki Motors a VW Group dosti slibně a reálně, Volkswagen na partnera hodlal zapůsobit hlavně velkosériovou technologií produkce vznětových motorů, zatímco Suzuki nabízelo zkušenosti s vozy do terénu, motocykly, lodními motory či bujícím indickým trhem. Volkswagen měl koupit 19,9 % podíl v Suzuki, přičemž Suzuki se zavázalo alespoň polovinu utržené částky použít k nákupu vlastního podílu ve VW Group.

Testy | Suzuki

Test Suzuki SX4 1,9 JTD 4x4: až za polární kruh

Jednání ale nakonec zkrachovala a značka Suzuki jejich výsledky postoupila mezinárodnímu soudu. Věci tak zatím zůstávají nedořešenými, nicméně společnost Suzuki nyní oznámila, že uzavřela (další) strategickou dohodu s italským koncernem Fiat, ovládajícím také americký Chrysler. Ta spočívá především v rozšíření dodávek kompaktních vznětových motorů pro indickou pobočku Maruti Suzuki.

Jde o známé, osvědčené přeplňované čtyřválce MultiJet se vstřikováním common-rail, objemem 1,3 l a výkonem 75 koní (55 kW), které se v minulosti na našich silnicích pod označením DDiS objevovaly také ve vozech Suzuki Jimny, Ignis nebo Wagon R+ a dnes jsou k dostání třeba ve stávající generaci modelu Suzuki Swift. Připomeňme, že současná řada Suzuki SX4 je dodávána s dvoulitrovými motory Fiat JTD, zatímco SUV Grand Vitara „dožívá“ s problematickými jednotkami 1,9 DDiS od Renaultu.

Testy | Suzuki

Test Suzuki SX4 1,6i GLX: stále ve formě

Značky Suzuki a Fiat se na pozadí tahanic s VW Group dohodly na dalším prohloubení spolupráce. V rámci něj se Fiat počátkem letošního ledna zavázal dodávat indické továrně Suzuki – Maruti v Pune na 100 000 motorů 1,3 MultiJet ročně nad plán dosavadních dohod. Je ale třeba zdůraznit, že čerstvě podepsaný kontrakt se zprvu projeví pouze na indických trzích.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Fiat Dobló cargo 1.368
Rok výroby: 2010
Stav: 53 013 km
Cena: 120 000 Kč
Fiat Scudo 1.997
Rok výroby: 2007
Stav: 133 123 km
Cena: 165 000 Kč
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 43 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek