Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Po měsících dohadů a přetahování končí příprava fúze koncernů VW Group a Suzuki u soudu. Ale život jde dál a Suzuki hledí vpřed.

Když byla v hrubých rysech koncem roku 2009 domluvena fúze koncernů Suzuki a VW Group, znamenalo to velký poprask. Hovořilo se tehdy o tom, že by se díky tomu stal VW Group na místo Toyoty největším producentem automobilů světa. Pak ale přišly „potíže Toyoty s plynovými pedály“ a drtivá tsunami, jež Volkswagenu k dosažení pozice světové jedničky dopomohly i bez Suzuki.

Ještě koncem roku 2009 vypadaly přípravy fúze koncernů Suzuki Motors a VW Group dosti slibně a reálně, Volkswagen na partnera hodlal zapůsobit hlavně velkosériovou technologií produkce vznětových motorů, zatímco Suzuki nabízelo zkušenosti s vozy do terénu, motocykly, lodními motory či bujícím indickým trhem. Volkswagen měl koupit 19,9 % podíl v Suzuki, přičemž Suzuki se zavázalo alespoň polovinu utržené částky použít k nákupu vlastního podílu ve VW Group.

Testy | Suzuki

Test Suzuki SX4 1,9 JTD 4x4: až za polární kruh

Jednání ale nakonec zkrachovala a značka Suzuki jejich výsledky postoupila mezinárodnímu soudu. Věci tak zatím zůstávají nedořešenými, nicméně společnost Suzuki nyní oznámila, že uzavřela (další) strategickou dohodu s italským koncernem Fiat, ovládajícím také americký Chrysler. Ta spočívá především v rozšíření dodávek kompaktních vznětových motorů pro indickou pobočku Maruti Suzuki.

Jde o známé, osvědčené přeplňované čtyřválce MultiJet se vstřikováním common-rail, objemem 1,3 l a výkonem 75 koní (55 kW), které se v minulosti na našich silnicích pod označením DDiS objevovaly také ve vozech Suzuki Jimny, Ignis nebo Wagon R+ a dnes jsou k dostání třeba ve stávající generaci modelu Suzuki Swift. Připomeňme, že současná řada Suzuki SX4 je dodávána s dvoulitrovými motory Fiat JTD, zatímco SUV Grand Vitara „dožívá“ s problematickými jednotkami 1,9 DDiS od Renaultu.

Testy | Suzuki

Test Suzuki SX4 1,6i GLX: stále ve formě

Značky Suzuki a Fiat se na pozadí tahanic s VW Group dohodly na dalším prohloubení spolupráce. V rámci něj se Fiat počátkem letošního ledna zavázal dodávat indické továrně Suzuki – Maruti v Pune na 100 000 motorů 1,3 MultiJet ročně nad plán dosavadních dohod. Je ale třeba zdůraznit, že čerstvě podepsaný kontrakt se zprvu projeví pouze na indických trzích.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2008
Stav: 68 526 km
Cena: 52 000 Kč
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2005
Stav: 200 963 km
Cena: 26 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků