Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Po měsících dohadů a přetahování končí příprava fúze koncernů VW Group a Suzuki u soudu. Ale život jde dál a Suzuki hledí vpřed.

Když byla v hrubých rysech koncem roku 2009 domluvena fúze koncernů Suzuki a VW Group, znamenalo to velký poprask. Hovořilo se tehdy o tom, že by se díky tomu stal VW Group na místo Toyoty největším producentem automobilů světa. Pak ale přišly „potíže Toyoty s plynovými pedály“ a drtivá tsunami, jež Volkswagenu k dosažení pozice světové jedničky dopomohly i bez Suzuki.

Ještě koncem roku 2009 vypadaly přípravy fúze koncernů Suzuki Motors a VW Group dosti slibně a reálně, Volkswagen na partnera hodlal zapůsobit hlavně velkosériovou technologií produkce vznětových motorů, zatímco Suzuki nabízelo zkušenosti s vozy do terénu, motocykly, lodními motory či bujícím indickým trhem. Volkswagen měl koupit 19,9 % podíl v Suzuki, přičemž Suzuki se zavázalo alespoň polovinu utržené částky použít k nákupu vlastního podílu ve VW Group.

Testy | Suzuki

Test Suzuki SX4 1,9 JTD 4x4: až za polární kruh

Jednání ale nakonec zkrachovala a značka Suzuki jejich výsledky postoupila mezinárodnímu soudu. Věci tak zatím zůstávají nedořešenými, nicméně společnost Suzuki nyní oznámila, že uzavřela (další) strategickou dohodu s italským koncernem Fiat, ovládajícím také americký Chrysler. Ta spočívá především v rozšíření dodávek kompaktních vznětových motorů pro indickou pobočku Maruti Suzuki.

Jde o známé, osvědčené přeplňované čtyřválce MultiJet se vstřikováním common-rail, objemem 1,3 l a výkonem 75 koní (55 kW), které se v minulosti na našich silnicích pod označením DDiS objevovaly také ve vozech Suzuki Jimny, Ignis nebo Wagon R+ a dnes jsou k dostání třeba ve stávající generaci modelu Suzuki Swift. Připomeňme, že současná řada Suzuki SX4 je dodávána s dvoulitrovými motory Fiat JTD, zatímco SUV Grand Vitara „dožívá“ s problematickými jednotkami 1,9 DDiS od Renaultu.

Testy | Suzuki

Test Suzuki SX4 1,6i GLX: stále ve formě

Značky Suzuki a Fiat se na pozadí tahanic s VW Group dohodly na dalším prohloubení spolupráce. V rámci něj se Fiat počátkem letošního ledna zavázal dodávat indické továrně Suzuki – Maruti v Pune na 100 000 motorů 1,3 MultiJet ročně nad plán dosavadních dohod. Je ale třeba zdůraznit, že čerstvě podepsaný kontrakt se zprvu projeví pouze na indických trzích.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Fiat Panda 1.242
Rok výroby: 2010
Stav: 57 235 km
Cena: 75 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2010
Stav: 70 799 km
Cena: 65 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků