Suzuki Kizashi Turbo: nové pokušení

Vlajková loď značky Suzuki se již prodává v USA a Japonsku, u nás se na ni teprve těšíme. Nyní máme o důvod více - turbo verzi s 290 koňmi.

Prodeje sedanu Kizashi v Evropě začínají velmi pomalu, zatím prakticky pouze ve Švýcarsku, v Německu se má vůz objevit až na sklonku léta. Novinka od Suzuki, jež rozšiřuje zatím jen dosti omezenou modelovou škálu, a to poněkud nezvykle směrem vhůru, se přesto setkala i u českých fanoušků značky Suzuki s příznivou odezvou. Otázka je, nakolik se promítne do statistik prodejů, až přijde čas.

Choutky potenciálních zájemců a příznivců zatím povzbuzují marketingové tahy automobilky. Vloni na podzim se na veletrhu SEMA (Specialty Equipment Market Association )v Las Vegas představila studie řádně vyšperkovaného provedení, na něž nyní navázala studie přeplňované verze Kizashi Turbo Concept představená poslední dubnový den v rámci programu Speed Channel's Test Drive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová studie vzešla v dílnách specializované ladičské společnosti Road Race Motorsports, jež vychází z předprodukčního provedení Kizashi GTS. U Road Race Motorsports si pohráli se standardním zážehovým čtyřválcem s objemem 2,4 l, který je v sérii naladěn na 185 koní (138 kW) a v poněkud krotší verzi jej známe i ze současné Grand Vitary. Na tuto jednotku instalovali Road Race Motorsports speciální vstřikovače, vysokoprůtokové sání Velocity, ale především přeplňovací turbodmychadlo 16G s velkým mezichladičem stlačovaného vzduchu a obtokovým ventilem. Tyto modifikace přinesly zvýšení výkonu na plných 290 koní (216 kW). Původně bylo v plánu instalovat do Kizashi šestiválec GM s objemem 3,6 l, nakonec od toho ale Suzuki ustoupila, neboť další jednání mezi ní a General Motors byla odložena. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro zlepšení jídzních vlastností u Road Race Motorsports použili devatenáctipalcové lité ráfky s pneumatikami Dunlop a zadní spoiler Delta Tech Engineering. Přímo v dílnách Road Race Motorsports navíc vyvinuli speciální sportovní pružiny.

Zda se takového vozu dočkáme v oficiální nabídce Suzuki, nebo se alespoň u RRM odholají nabídnout tuto úpravu široké veřejnosti, zatím není jasné. Trochu více koní by ale Kizashi určitě neuškodilo...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Kizashi Turbo
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 140 000 Kč
Suzuki SX4 1.91
Rok výroby: 2008
Stav: 133 790 km
Cena: 115 000 Kč
Suzuki Swift 0.993
Rok výroby: 2003
Stav: 96 250 km
Cena: 28 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků