Suzuki Kizashi Turbo: nové pokušení

Vlajková loď značky Suzuki se již prodává v USA a Japonsku, u nás se na ni teprve těšíme. Nyní máme o důvod více - turbo verzi s 290 koňmi.

Prodeje sedanu Kizashi v Evropě začínají velmi pomalu, zatím prakticky pouze ve Švýcarsku, v Německu se má vůz objevit až na sklonku léta. Novinka od Suzuki, jež rozšiřuje zatím jen dosti omezenou modelovou škálu, a to poněkud nezvykle směrem vhůru, se přesto setkala i u českých fanoušků značky Suzuki s příznivou odezvou. Otázka je, nakolik se promítne do statistik prodejů, až přijde čas.

Choutky potenciálních zájemců a příznivců zatím povzbuzují marketingové tahy automobilky. Vloni na podzim se na veletrhu SEMA (Specialty Equipment Market Association )v Las Vegas představila studie řádně vyšperkovaného provedení, na něž nyní navázala studie přeplňované verze Kizashi Turbo Concept představená poslední dubnový den v rámci programu Speed Channel's Test Drive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová studie vzešla v dílnách specializované ladičské společnosti Road Race Motorsports, jež vychází z předprodukčního provedení Kizashi GTS. U Road Race Motorsports si pohráli se standardním zážehovým čtyřválcem s objemem 2,4 l, který je v sérii naladěn na 185 koní (138 kW) a v poněkud krotší verzi jej známe i ze současné Grand Vitary. Na tuto jednotku instalovali Road Race Motorsports speciální vstřikovače, vysokoprůtokové sání Velocity, ale především přeplňovací turbodmychadlo 16G s velkým mezichladičem stlačovaného vzduchu a obtokovým ventilem. Tyto modifikace přinesly zvýšení výkonu na plných 290 koní (216 kW). Původně bylo v plánu instalovat do Kizashi šestiválec GM s objemem 3,6 l, nakonec od toho ale Suzuki ustoupila, neboť další jednání mezi ní a General Motors byla odložena. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro zlepšení jídzních vlastností u Road Race Motorsports použili devatenáctipalcové lité ráfky s pneumatikami Dunlop a zadní spoiler Delta Tech Engineering. Přímo v dílnách Road Race Motorsports navíc vyvinuli speciální sportovní pružiny.

Zda se takového vozu dočkáme v oficiální nabídce Suzuki, nebo se alespoň u RRM odholají nabídnout tuto úpravu široké veřejnosti, zatím není jasné. Trochu více koní by ale Kizashi určitě neuškodilo...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Kizashi Turbo
Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 70 000 Kč
Suzuki SX4 1.586
Rok výroby: 2007
Stav: 285 800 km
Cena: 65 000 Kč
Suzuki Jimny 1.328
Rok výroby: 2005
Stav: 160 110 km
Cena: 109 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků