Suzuki Kizashi konečně u nás, bez dieselu zato s pohonem 4x4 (české ceny)

Když jsme vám již před více než rokem detailně představovali nové Suzuki Kizashi, netušili jsme, jak strastiplná cesta jej čeká do evropských dealerství. O jeho příchodu na místní trhy se hovořilo mnohokrát, teprve letos v dubnu se ale zdálo být jisté, že se jej dočkáme ještě letos a až pařížské odhalení evropské verze vše definitivně potvrdilo. Uběhly sotva dva měsíce a z příchodu Kizashi se můžeme těšit i u nás.

Vůz u nás bude zatím nabízen s jediným motorem, benzinovým čtyřválcem o objemu 2,4 litru. Nepotvrdily se tak spekulace, že automobilka s nasazením Kizashi v Evropě čeká kvůli probíhajícímu vývoji naftové verze. Tedy, vývoj možná probíhá, ale rozhodně ještě nedoběhl do cíle...

Tento motor nicméně nemá zrovna marné parametry. S výkonem 131 kW strčí většinu i těch nejlepších čtyřválcových dieselů do kapsy, což lze s úspěchem tvrdit i o zrychlení na stovku za 7,8 sekundy a maximální rychlosti 215 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom činí solidních 7,9 litru na 100 km (město 10,6, mimo město 6,3 l/100 km), což spolu s objemem palivové nádrže ve výši 63 litrů slibuje slušný dojezd.

Zatímco diesel v nabídce chybí, další současné automobilové modly, automatická převodovka a pohon všech kol, již nikoli. Bohužel jsou ale dodávány jen obě najednou, na výběr tedy máte buď pohon předních kol a šestistupňovou manuální převodovku, nebo pohon všech kol a automat CVT. Proč ne, řeknete si, ale automat CVT má jeden háček. Motor má v kombinaci s ním omezeny otáčky na nejvýše 6 000 ot./min., maximum výkonu ale podává v 6 500 otáčkách. Vůz je tak limity CVT značně omezen ve svém rozletu - na stovku zrychlí za 8,8 sekundy a nejvyšší rychlost činí jen 205 km/h. Dobře ze srovnání nevychází ani spotřeba, která je v kombinaci o 0,4 litru benzinu na 100 km vyšší.

A nyní konečně k cenám. Kizashi bude na českém trhu k dispozici v jediné výbavě Sport, která čítá vše, co umí Suzuki do vozu „naládovat” - za vše zmiňme ESP, alarm, bezklíčové startování, kožené čalounění sedadel a výplní dveří, vyhřívání předních sedadel, dvouzónovou automatickou klimatizaci, xenonová světla, střešní okno, tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo disky z lehkých slitin. Za takto vybavený vůz zaplatíte buď 679 900 Kč za verzi s 2WD s manuálním „šestikvaltem”, nebo 759 900 Kč za verze 4WD s bezestupňovým CTV. Kompletní ceník si můžete stáhnout zde (PDF, 550 kB).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Kizashi v evropském provedení
Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 70 000 Kč
Suzuki Splash 1.242
Rok výroby: 2008
Stav: 30 731 km
Cena: 90 000 Kč
Suzuki Splash 1.242
Rok výroby: 2009
Stav: 22 126 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků