Suzuki Kizashi je konečně zde, v plné parádě

V Detroitu byl včera představen nový sedan Suzuki, který se skutečně bude jmenovat Kizashi. Chtělo by se říci: konečně...

Japonská automobilka nás v posledních letech pravidelně masírovala studiemi Kizashi se slibem jeho brzké produkce. Tyto koncepty byly postupně uhlazovány a blížily se stále více uvěřitelné silniční podobě, nyní je Kizashi konečně zde.

Vyráběn bude v nové japonské továrně Sagara a stane se vlajkovou lodí značky, z této pozice tak sesadí populární, ovšem pro pozici prestižního modelu nepříliš vhodné  SUV Grand Vitara. K dispozici bude s pohonem předních, nebo všech kol a má ambice pustit se do zápasu s Passatem, „šestkou“ od Mazdy i Mondeem.

Dodávat se bude zatím jen s čtyřválcem 2,4 l odvozeným z jednotky modernizované „grandky“ a šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, na přání se pak bude prodávat i s „automatem“ s plynulou změnou převodů (CVT). Do prodejů se dostane v USA již tuto zimu, další trhy by měly následovat, i když představitelé značky o termínech zatím mlčí. Ačkoli Suzuki zatím podrobnosti o svém čtyřválci tají, oznámilo, že se v brzké době můžeme těšit i na hybridní provedení. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kizashi stane na zcela nové podlahové plošině s modifikovanými vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovými závěsy vzadu, jež nabídne „dynamické a radostné jízdní zážitky“. Kromě stabilizačního systému bude Kizashi standardně dodáváno s blíže neupřesněnou soustavou pro dynamickou stabilitu. Nový sedan bude dlouhý 4 650 mm, široký 1 820 mm a vysoký 1 480 mm a rozvor náprav bude činit 2 700 mm. Kizashi tak bude disponovat podobnými rozměry jako nové Audi A4.

V porovnání se studiemi je produkční verze pochopitelně o poznání méně agresivní, což je škoda, neboť se uvedené koncepty setkaly s velmi příznivým přijetím od odborné i laické veřejnosti. Interiér hodný svojí kvalitou zařazení do současné střední třídy konstruktéři opatřili dynamickými prvky včetně přístrojového štítu se dvěma hluboko zapuštěnými tubusy ve stylu Alfy Romeo.

V Evropě si Kizashi zažije svou výstavní premiéru zřejmě až v záři ve Frankfurtu, do prodeje by se mělo dostat hned záhy. Avizované hybridní provedení by pak mělo následovat příští rok.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Kizashi
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2014
Stav: 24 578 km
Cena: 188 000 Kč
Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 75 000 Kč
Suzuki SX4 1.586
Rok výroby: 2007
Stav: 285 800 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků