Suzuki Kizashi je konečně zde, v plné parádě

V Detroitu byl včera představen nový sedan Suzuki, který se skutečně bude jmenovat Kizashi. Chtělo by se říci: konečně...

Japonská automobilka nás v posledních letech pravidelně masírovala studiemi Kizashi se slibem jeho brzké produkce. Tyto koncepty byly postupně uhlazovány a blížily se stále více uvěřitelné silniční podobě, nyní je Kizashi konečně zde.

Vyráběn bude v nové japonské továrně Sagara a stane se vlajkovou lodí značky, z této pozice tak sesadí populární, ovšem pro pozici prestižního modelu nepříliš vhodné  SUV Grand Vitara. K dispozici bude s pohonem předních, nebo všech kol a má ambice pustit se do zápasu s Passatem, „šestkou“ od Mazdy i Mondeem.

Dodávat se bude zatím jen s čtyřválcem 2,4 l odvozeným z jednotky modernizované „grandky“ a šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, na přání se pak bude prodávat i s „automatem“ s plynulou změnou převodů (CVT). Do prodejů se dostane v USA již tuto zimu, další trhy by měly následovat, i když představitelé značky o termínech zatím mlčí. Ačkoli Suzuki zatím podrobnosti o svém čtyřválci tají, oznámilo, že se v brzké době můžeme těšit i na hybridní provedení. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kizashi stane na zcela nové podlahové plošině s modifikovanými vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovými závěsy vzadu, jež nabídne „dynamické a radostné jízdní zážitky“. Kromě stabilizačního systému bude Kizashi standardně dodáváno s blíže neupřesněnou soustavou pro dynamickou stabilitu. Nový sedan bude dlouhý 4 650 mm, široký 1 820 mm a vysoký 1 480 mm a rozvor náprav bude činit 2 700 mm. Kizashi tak bude disponovat podobnými rozměry jako nové Audi A4.

V porovnání se studiemi je produkční verze pochopitelně o poznání méně agresivní, což je škoda, neboť se uvedené koncepty setkaly s velmi příznivým přijetím od odborné i laické veřejnosti. Interiér hodný svojí kvalitou zařazení do současné střední třídy konstruktéři opatřili dynamickými prvky včetně přístrojového štítu se dvěma hluboko zapuštěnými tubusy ve stylu Alfy Romeo.

V Evropě si Kizashi zažije svou výstavní premiéru zřejmě až v záři ve Frankfurtu, do prodeje by se mělo dostat hned záhy. Avizované hybridní provedení by pak mělo následovat příští rok.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Kizashi
Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 65 000 Kč
Suzuki Splash 1.242
Rok výroby: 2009
Stav: 22 126 km
Cena: 95 000 Kč
Suzuki Swift 1.328
Rok výroby: 2009
Stav: 146 355 km
Cena: 95 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků