Suzuki Kizashi: dvě svérázné studie

Automobilka Suzuki v New Yorku představila nové koncepty EcoCharge a Apex, oba odvozené od sériového sedanu Kizashi.

Kizashi EcoCharge

Jak je již podle jména EcoCharge jasné, tento prototyp je zaměřen na minimalizaci spotřeby paliva. Kizashi EcoCharge je hybridem, ačkoli jde zatím jen o studii, Suzuki chce hybridní provedení Kizashi brzy uvést do sériové výroby. Na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku se představil vybaven zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem s výkonem 144 koní (106 kW) doplněným kapalinou chlazeným elektromotorem o výkonu 20 koní (15 kW), který je napájen z li-ionového akumulátoru. Pro další zlepšení účinnosti je studie Kizashi EcoCharge opatřena také regenerativním brzděním, soustavou start/stop nebo populárními pneumatikami se sníženým valivým odporem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli Suzuki neuvedla žádné podrobné hodnoty, tento koncept má mít v porovnání se sériovým sedanem Suzuki Kizashi 2,4i spotřebu nižší o 25 %, ovšem při zachování dynamických vlastností. Aby bylo všem jasné, že jde jen o studii, dostalo Kizashi EcoCharge také upravený zevnějšek. Za zmínku stojí hlavně speciální matově bílý lak, okrasné namodralé doplňky, upravené přední světlomety a specifická litá kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kizashi Apex Concept

Druhou z nových studií je Kizashi Apex Concept, který se oproti EcoCharge soustředí čistě na jízdní výkony a naznačuje jisté spojení s úspěšnými závodními motocykly Suzuki. O jeho pohon se stará modifikovaný standardní čtyřválec s objemem 2,4 l, který těží z předností turbodmychadla Garrett, chladičem stlačovaného vzduchu vzduch/kapalina a elektronického ovládání přetlaku a dosahuje výkonu až 300 koní (221 kW). Úpravy pohonné jednotky jsou doplněny modifikacemi karoserie v barevném spektru stávajících závodních motocyklů Suzuki GSX-R. Připomeňme, že jiný prototyp Suzuki Kizashi Turbo se představil již záhy po debutu řady Kizashi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na Kizashi Apex Concept si všimneme třeba předních světlometů HID převzatých z evropské verze, zatmavených zadních svítilen a devatenáctipalcových ráfků obutých do pneumatik Yokohama S.Drive o rozměrech 245/35 R19. Interiér dostal sportovní sedadla a částečné čalounění bleděmodrou Alcantarou, kterou najdeme na středech sedadel a částech věnce volantu. Pokud patříte k příznivcům sedanu Suzuki Kizashi a tento sportovně střižený koncept se vám líbí, máme pro vás bohužel špatnou zprávu: nic zatím nenaznačuje, že by automobilka Suzuki počítala se sériovou výrobou čehokoli podobného…   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 70 000 Kč
Suzuki SX4 1.586
Rok výroby: 2007
Stav: 285 800 km
Cena: 65 000 Kč
Suzuki Jimny 1.328
Rok výroby: 2005
Stav: 160 110 km
Cena: 109 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků