Suzuki Kizashi: dvě svérázné studie

Automobilka Suzuki v New Yorku představila nové koncepty EcoCharge a Apex, oba odvozené od sériového sedanu Kizashi.

Kizashi EcoCharge

Jak je již podle jména EcoCharge jasné, tento prototyp je zaměřen na minimalizaci spotřeby paliva. Kizashi EcoCharge je hybridem, ačkoli jde zatím jen o studii, Suzuki chce hybridní provedení Kizashi brzy uvést do sériové výroby. Na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku se představil vybaven zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem s výkonem 144 koní (106 kW) doplněným kapalinou chlazeným elektromotorem o výkonu 20 koní (15 kW), který je napájen z li-ionového akumulátoru. Pro další zlepšení účinnosti je studie Kizashi EcoCharge opatřena také regenerativním brzděním, soustavou start/stop nebo populárními pneumatikami se sníženým valivým odporem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli Suzuki neuvedla žádné podrobné hodnoty, tento koncept má mít v porovnání se sériovým sedanem Suzuki Kizashi 2,4i spotřebu nižší o 25 %, ovšem při zachování dynamických vlastností. Aby bylo všem jasné, že jde jen o studii, dostalo Kizashi EcoCharge také upravený zevnějšek. Za zmínku stojí hlavně speciální matově bílý lak, okrasné namodralé doplňky, upravené přední světlomety a specifická litá kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kizashi Apex Concept

Druhou z nových studií je Kizashi Apex Concept, který se oproti EcoCharge soustředí čistě na jízdní výkony a naznačuje jisté spojení s úspěšnými závodními motocykly Suzuki. O jeho pohon se stará modifikovaný standardní čtyřválec s objemem 2,4 l, který těží z předností turbodmychadla Garrett, chladičem stlačovaného vzduchu vzduch/kapalina a elektronického ovládání přetlaku a dosahuje výkonu až 300 koní (221 kW). Úpravy pohonné jednotky jsou doplněny modifikacemi karoserie v barevném spektru stávajících závodních motocyklů Suzuki GSX-R. Připomeňme, že jiný prototyp Suzuki Kizashi Turbo se představil již záhy po debutu řady Kizashi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na Kizashi Apex Concept si všimneme třeba předních světlometů HID převzatých z evropské verze, zatmavených zadních svítilen a devatenáctipalcových ráfků obutých do pneumatik Yokohama S.Drive o rozměrech 245/35 R19. Interiér dostal sportovní sedadla a částečné čalounění bleděmodrou Alcantarou, kterou najdeme na středech sedadel a částech věnce volantu. Pokud patříte k příznivcům sedanu Suzuki Kizashi a tento sportovně střižený koncept se vám líbí, máme pro vás bohužel špatnou zprávu: nic zatím nenaznačuje, že by automobilka Suzuki počítala se sériovou výrobou čehokoli podobného…   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 134 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
Suzuki SX4 1.91
Rok výroby: 2008
Stav: 133 790 km
Cena: 110 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků