Suzuki Jimny 1.3 VVT vs. VW Crafter 4x4 – až na vrcholky hor

Miniaturní Suzuki Jimny samozřejmě není konkurencí pro obrovský Crafter. Někdy je ovšem velmi zajímavé si vyzkoušet, jak dvě absolutně rozdílné cesty mohou směřovat k jednomu cíli.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Suzuki Jimny v novém
  2. Poněkud větší příplatek, Když je postavíte vedle sebe
  3. Nepodceňuj dodávky, Pomalu, ale stejně
  4. Za běžného provozu, A vítězem se stává?
  5. Fotogalerie

Na úvod si položme otázku. Chcete auto, se kterým budete moci v terénu dělat na všechny ostatní leda tak dlouhý nos, se kterým vás těžko nic zastaví. Co si vyberete? Patrně přichází v úvahu něco z produkce automobilky Land Rover, především legendární Defender, určitě bude ve výběru Mercedes-Benz třídy G, který v provedení Professional patří k absolutní špičce (za to si ale německá značka nechá patřičně zaplatit), no a pak tu máme například Ladu Niva. Ta nejen že toho hodně zvládne, ale majiteli díky velmi nízké pořizovací ceně snad ani nebude líto, že ji tu a tam opře o nějaký ten strom.

Testy | SUV | Lada

Test: Lada Niva – já sním o Vánocích…

Jednou z těch vůbec nejzajímavějších a ještě cenově relativně dostupných terénních možností je samozřejmě další legenda – Suzuki Jimny vycházející ze staršího modelu Samurai s historií dlouhou celá desetiletí. Žebřinový rám, tuhé nápravy, pohon všech kol a samozřejmě nízká hmotnost zaručují neskutečné věci. Nasaďte na to terénní pneumatiky a bude lézt i po stromech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Pokud hledáte malý off-road, je Suzuki Jimny jednoznačnou volbou. Poslední facelift změnil pouze detaily.

Jimny je celkem logická terénní volba, ale co takhle kdybych vám nabídl pro jízdu terénem dodávku? No to jsem zaručeně musel spadnout z pracovní židle a pořádně se praštit hlavou o stůl, že ano. Jenže Volkswagen ve své nabídce má jednu specialitu v podobě Craftera upraveného rakouskou společností Achleitner. A o něm vám můžu hned na úvod říci následující: už pěkně dlouho jsem v terénu nejezdil s tak schopným off-roadem. Fakt, že jde o obrovskou dodávku, na tom vůbec nic nemění.

Volkswagen | Premiéry | Nákladní auta

Volkswagen Crafter: pohon všech kol od společnosti Achleitner

Suzuki Jimny v novém

Než se podíváme do zmrzlého tankodromu, přijde vhod decentní úvod. V poslední době se na webu vyrojila řada testů Suzuki Jimny, které už na trhu působí pěkně dlouho. Důvod asi znáte. Japonská automobilka připravila pro tento vůz facelift, i když nic podstatného se nezměnilo. Po technické stránce zůstalo všechno při starém, přepracovaná je ovšem přední část s novou maskou. Jimnymu určitě sluší. Interiér pak odhalí ještě jeden drobný detail, a sice nové opěrky hlavy. Ty původní totiž dělaly problémy v případech, kdy bylo potřeba sklopit zadní sedačky. U těch faceliftových už je jednoduše zastrčíte do nejnižší pozice a sedadla sklopíte.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Ani interiér Suzuki Jimny podstatnou změnu neodhalí. Za zmínku stojí jen nové opěrky hlavy.

Když jsme nakousli téma sedadel, stojí za zmínku variabilita. Jimny je hodně malý a uvnitř to je znát. Přesto se dá různě kouzlit s vnitřním prostorem, a to včetně takzvané lůžkové úpravy. Podle oficiálních stránek pro případy, že vás v přírodě nečekaně přepadne noc.

Interiér omlazeného Suzuki Jimny rozhodně neurazí. Je jednoduchý a tak to také má u automobilů podobné koncepce být. Zvykat si musíte na pevný volant a tím pádem pro některé postavy zvláštní pozicí za volantem. Kabina je velmi úzká a prostoru na zadních sedačkách podle očekávání není na rozdávání. Kdo ovšem potřebuje vozit celou rodinu, ten zaručeně o Jimnyho ani nezavadí. Jimny je takový kapesní off-road, což má v terénu své neocenitelné výhody. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Suzuki Jimny v novém
  2. Poněkud větší příplatek, Když je postavíte vedle sebe
  3. Nepodceňuj dodávky, Pomalu, ale stejně
  4. Za běžného provozu, A vítězem se stává?
  5. Fotogalerie
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 140 000 Kč
Suzuki SX4 1.91
Rok výroby: 2008
Stav: 133 790 km
Cena: 120 000 Kč
Suzuki Swift 0.993
Rok výroby: 2003
Stav: 96 250 km
Cena: 28 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků