Suzuki Jimny 1.3 VVT vs. VW Crafter 4x4 – až na vrcholky hor

Miniaturní Suzuki Jimny samozřejmě není konkurencí pro obrovský Crafter. Někdy je ovšem velmi zajímavé si vyzkoušet, jak dvě absolutně rozdílné cesty mohou směřovat k jednomu cíli.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Suzuki Jimny v novém
  2. Poněkud větší příplatek, Když je postavíte vedle sebe
  3. Nepodceňuj dodávky, Pomalu, ale stejně
  4. Za běžného provozu, A vítězem se stává?
  5. Fotogalerie

Na úvod si položme otázku. Chcete auto, se kterým budete moci v terénu dělat na všechny ostatní leda tak dlouhý nos, se kterým vás těžko nic zastaví. Co si vyberete? Patrně přichází v úvahu něco z produkce automobilky Land Rover, především legendární Defender, určitě bude ve výběru Mercedes-Benz třídy G, který v provedení Professional patří k absolutní špičce (za to si ale německá značka nechá patřičně zaplatit), no a pak tu máme například Ladu Niva. Ta nejen že toho hodně zvládne, ale majiteli díky velmi nízké pořizovací ceně snad ani nebude líto, že ji tu a tam opře o nějaký ten strom.

Testy | SUV | Lada

Test: Lada Niva – já sním o Vánocích…

Jednou z těch vůbec nejzajímavějších a ještě cenově relativně dostupných terénních možností je samozřejmě další legenda – Suzuki Jimny vycházející ze staršího modelu Samurai s historií dlouhou celá desetiletí. Žebřinový rám, tuhé nápravy, pohon všech kol a samozřejmě nízká hmotnost zaručují neskutečné věci. Nasaďte na to terénní pneumatiky a bude lézt i po stromech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Pokud hledáte malý off-road, je Suzuki Jimny jednoznačnou volbou. Poslední facelift změnil pouze detaily.

Jimny je celkem logická terénní volba, ale co takhle kdybych vám nabídl pro jízdu terénem dodávku? No to jsem zaručeně musel spadnout z pracovní židle a pořádně se praštit hlavou o stůl, že ano. Jenže Volkswagen ve své nabídce má jednu specialitu v podobě Craftera upraveného rakouskou společností Achleitner. A o něm vám můžu hned na úvod říci následující: už pěkně dlouho jsem v terénu nejezdil s tak schopným off-roadem. Fakt, že jde o obrovskou dodávku, na tom vůbec nic nemění.

Volkswagen | Premiéry | Nákladní auta

Volkswagen Crafter: pohon všech kol od společnosti Achleitner

Suzuki Jimny v novém

Než se podíváme do zmrzlého tankodromu, přijde vhod decentní úvod. V poslední době se na webu vyrojila řada testů Suzuki Jimny, které už na trhu působí pěkně dlouho. Důvod asi znáte. Japonská automobilka připravila pro tento vůz facelift, i když nic podstatného se nezměnilo. Po technické stránce zůstalo všechno při starém, přepracovaná je ovšem přední část s novou maskou. Jimnymu určitě sluší. Interiér pak odhalí ještě jeden drobný detail, a sice nové opěrky hlavy. Ty původní totiž dělaly problémy v případech, kdy bylo potřeba sklopit zadní sedačky. U těch faceliftových už je jednoduše zastrčíte do nejnižší pozice a sedadla sklopíte.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Ani interiér Suzuki Jimny podstatnou změnu neodhalí. Za zmínku stojí jen nové opěrky hlavy.

Když jsme nakousli téma sedadel, stojí za zmínku variabilita. Jimny je hodně malý a uvnitř to je znát. Přesto se dá různě kouzlit s vnitřním prostorem, a to včetně takzvané lůžkové úpravy. Podle oficiálních stránek pro případy, že vás v přírodě nečekaně přepadne noc.

Interiér omlazeného Suzuki Jimny rozhodně neurazí. Je jednoduchý a tak to také má u automobilů podobné koncepce být. Zvykat si musíte na pevný volant a tím pádem pro některé postavy zvláštní pozicí za volantem. Kabina je velmi úzká a prostoru na zadních sedačkách podle očekávání není na rozdávání. Kdo ovšem potřebuje vozit celou rodinu, ten zaručeně o Jimnyho ani nezavadí. Jimny je takový kapesní off-road, což má v terénu své neocenitelné výhody. 

Následující kapitola
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 300 000 km
Cena: 40 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 139 000 Kč
Suzuki Swift 1.328
Rok výroby: 2010
Stav: 160 197 km
Cena: 75 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků