Suzuki GSR 600: nástupce populárního Bandita již letos

Japonský výrobce motocyklů, firma Suzuki, začne od letošního roku prodávat novou modelovou řadu s označením GSR 600, o které se často hovoří jako o nástupci úspěšného stroje GSF 650 Bandit. Pojďme se podívat, jak nová GSR vypadá.

Suzuki představila novinku GSR evropským zákazníkům na pařížském motosalonu 2005. Odborná veřejnost mohla osedlat novou šestku koncem roku na ostrově Sardinie, kam společnost Suzuki naplánovala představení a první jízdy.

Nová motorka je jak dobře namíchaný koktejl toho nejlepšího, co má Suzuki na skladu. Povedený design se opírá o monstrózní koncept Suzuki B-king, který byl představen na tokijském motosalonu v roce 2001. Jednalo se motocykl s motorem z Hayabusy, který dostal do vínku navíc turbodmychadlo a celkový výkon byl naladěn na 176 kW (240 k). Řada motorkářů tiše zaplakala, že se B-king nedostal do výroby.

Motocykl má na délku 2 090 mm, šířka je 775 mm, světlá výška 130 mm, výška sedla 785 mm a rozvor 1 440 mm. O dobré jízdní vlastnosti by se měl starat páteřový rám a masivní trojúhelníková zadní vidlice, oboje z hliníku. Přední vidlice má plně nastavitelné předpětí a zdvih 43 mm. Zadní centrál má sedm stupňů nastavení předpětí a plně nastavitelný útlum.

Motor pochází ze sportovní GSX-R 600, ale má zcela jiný průběh výkonu. Řidič by měl pocítit lepší zátah odspodu a nejlepší projev by mělo Gé-eS-eRo předvádět ve středních otáčkách. Vodou chlazený čtyřdobý čtyřválec o objemu 599,4 ccm spolupracuje s šestistupňovou převodovkou, výkon a kroutící moment Suzuki zatím tají. Po silnici motorka jezdí po 17palcových kolech s pneumatikou 120/70 ZR17 vpředu, vzadu je 180/55 ZR17. Přední brzda má svůj původ také u modelu GSX-R a jedná se o systém s dvěma kotouči o průměru 310 mm se čtyřpístkovými třmeny, vzadu je jednopístkový kotouč o průměru 240 mm.

Suzuki prezentuje GSR jako sportovní motocykl s originálním a především inovativním stylingem a s výbornými jízdními vlastnostmi, včetně komfortu. Jinde jsem četl, že je to nefalšovaný Street fighter střední kategorie (pouliční rváč) nebo GSR: Great Street Racer, tedy něco ve smyslu jako velkolepý pouliční závodník. Na bližší hodnocení si budeme počkat, zatím nám sníh nedovolí vůbec nic. Nadšencům, kterým nestačí toto stučné představení stroje, doporučím oficiální web.


Suzuki B-king koncept


Suzuki GSR 600

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Suzuki Swift 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 73 154 km
Cena: 74 000 Kč
Suzuki Swift 1.328
Rok výroby: 2010
Stav: 160 197 km
Cena: 74 000 Kč
Suzuki Ignis 1.248
Rok výroby: 2006
Stav: 121 806 km
Cena: 60 000 Kč
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

Úroveň Dacií se rok od roku zlepšuje a s ní i nabídka verzí. Zatímco v minulosti byla automatická převodovka nemyslitelná, dnes už to takový problém není. Jak funguje „robot“ v kombinaci s tříválcem 0.9 TCe?

28.  9.  2016 | Aleš Veverka | 19 příspěvků
Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Škoda Fabia Combi ScoutLine

Zatímco minulá generace Fabie nesla v oplastované verzi drsný název Scout, ta současná se drží více při zemi. Plastů ubylo, filozofie však zůstává.

21.  9.  2016 | Aleš Veverka | 67 příspěvků
Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

Test Mini Cabrio Cooper S

I v současné generaci přišla automobilka Mini s otevřeným provedením Cabrio. Verze Cooper S má výkonu na rozdávání, otázkou však zůstává, jestli je 192 koní opravdu potřeba.

14.  9.  2016 | Aleš Veverka | 4 příspěvky