Suzuki GSR 600: nástupce populárního Bandita již letos

Japonský výrobce motocyklů, firma Suzuki, začne od letošního roku prodávat novou modelovou řadu s označením GSR 600, o které se často hovoří jako o nástupci úspěšného stroje GSF 650 Bandit. Pojďme se podívat, jak nová GSR vypadá.

Suzuki představila novinku GSR evropským zákazníkům na pařížském motosalonu 2005. Odborná veřejnost mohla osedlat novou šestku koncem roku na ostrově Sardinie, kam společnost Suzuki naplánovala představení a první jízdy.

Nová motorka je jak dobře namíchaný koktejl toho nejlepšího, co má Suzuki na skladu. Povedený design se opírá o monstrózní koncept Suzuki B-king, který byl představen na tokijském motosalonu v roce 2001. Jednalo se motocykl s motorem z Hayabusy, který dostal do vínku navíc turbodmychadlo a celkový výkon byl naladěn na 176 kW (240 k). Řada motorkářů tiše zaplakala, že se B-king nedostal do výroby.

Motocykl má na délku 2 090 mm, šířka je 775 mm, světlá výška 130 mm, výška sedla 785 mm a rozvor 1 440 mm. O dobré jízdní vlastnosti by se měl starat páteřový rám a masivní trojúhelníková zadní vidlice, oboje z hliníku. Přední vidlice má plně nastavitelné předpětí a zdvih 43 mm. Zadní centrál má sedm stupňů nastavení předpětí a plně nastavitelný útlum.

Motor pochází ze sportovní GSX-R 600, ale má zcela jiný průběh výkonu. Řidič by měl pocítit lepší zátah odspodu a nejlepší projev by mělo Gé-eS-eRo předvádět ve středních otáčkách. Vodou chlazený čtyřdobý čtyřválec o objemu 599,4 ccm spolupracuje s šestistupňovou převodovkou, výkon a kroutící moment Suzuki zatím tají. Po silnici motorka jezdí po 17palcových kolech s pneumatikou 120/70 ZR17 vpředu, vzadu je 180/55 ZR17. Přední brzda má svůj původ také u modelu GSX-R a jedná se o systém s dvěma kotouči o průměru 310 mm se čtyřpístkovými třmeny, vzadu je jednopístkový kotouč o průměru 240 mm.

Suzuki prezentuje GSR jako sportovní motocykl s originálním a především inovativním stylingem a s výbornými jízdními vlastnostmi, včetně komfortu. Jinde jsem četl, že je to nefalšovaný Street fighter střední kategorie (pouliční rváč) nebo GSR: Great Street Racer, tedy něco ve smyslu jako velkolepý pouliční závodník. Na bližší hodnocení si budeme počkat, zatím nám sníh nedovolí vůbec nic. Nadšencům, kterým nestačí toto stučné představení stroje, doporučím oficiální web.


Suzuki B-king koncept


Suzuki GSR 600

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Suzuki SX4 1.586
Rok výroby: 2010
Stav: 91 541 km
Cena: 180 000 Kč
Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2011
Stav: 39 530 km
Cena: 80 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 2.393
Rok výroby: 2009
Stav: 195 155 km
Cena: 155 000 Kč
Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou!

Test ojetiny Renault Clio RS

Skutečné sportovní auto se v rozumné cenové relaci hledá obtížně. Pokud nutně nemusíte mít zadokolku, poslední atmosférické Clio RS je vynikající volba.

26.  7.  2016 | Dalibor Žák | 10 příspěvků
Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s prozatím vrcholným naftovým motorem. Jak rychlý je v praxi a jak si stojí vedle aut, která už mají naše měření za sebou?

24.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 57 příspěvků
Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

GTI Clubsport vs. Mégane R.S. Trophy-R

Jeden slaví narozeniny, druhý se loučí. Ne, tohle nebude klasický srovnávací test, tohle bude především ukázka toho, co všechno dnešní rychlé předokolky umí.

17.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 15 příspěvků