Suzuki GSR 600: nástupce populárního Bandita již letos

Japonský výrobce motocyklů, firma Suzuki, začne od letošního roku prodávat novou modelovou řadu s označením GSR 600, o které se často hovoří jako o nástupci úspěšného stroje GSF 650 Bandit. Pojďme se podívat, jak nová GSR vypadá.

Suzuki představila novinku GSR evropským zákazníkům na pařížském motosalonu 2005. Odborná veřejnost mohla osedlat novou šestku koncem roku na ostrově Sardinie, kam společnost Suzuki naplánovala představení a první jízdy.

Nová motorka je jak dobře namíchaný koktejl toho nejlepšího, co má Suzuki na skladu. Povedený design se opírá o monstrózní koncept Suzuki B-king, který byl představen na tokijském motosalonu v roce 2001. Jednalo se motocykl s motorem z Hayabusy, který dostal do vínku navíc turbodmychadlo a celkový výkon byl naladěn na 176 kW (240 k). Řada motorkářů tiše zaplakala, že se B-king nedostal do výroby.

Motocykl má na délku 2 090 mm, šířka je 775 mm, světlá výška 130 mm, výška sedla 785 mm a rozvor 1 440 mm. O dobré jízdní vlastnosti by se měl starat páteřový rám a masivní trojúhelníková zadní vidlice, oboje z hliníku. Přední vidlice má plně nastavitelné předpětí a zdvih 43 mm. Zadní centrál má sedm stupňů nastavení předpětí a plně nastavitelný útlum.

Motor pochází ze sportovní GSX-R 600, ale má zcela jiný průběh výkonu. Řidič by měl pocítit lepší zátah odspodu a nejlepší projev by mělo Gé-eS-eRo předvádět ve středních otáčkách. Vodou chlazený čtyřdobý čtyřválec o objemu 599,4 ccm spolupracuje s šestistupňovou převodovkou, výkon a kroutící moment Suzuki zatím tají. Po silnici motorka jezdí po 17palcových kolech s pneumatikou 120/70 ZR17 vpředu, vzadu je 180/55 ZR17. Přední brzda má svůj původ také u modelu GSX-R a jedná se o systém s dvěma kotouči o průměru 310 mm se čtyřpístkovými třmeny, vzadu je jednopístkový kotouč o průměru 240 mm.

Suzuki prezentuje GSR jako sportovní motocykl s originálním a především inovativním stylingem a s výbornými jízdními vlastnostmi, včetně komfortu. Jinde jsem četl, že je to nefalšovaný Street fighter střední kategorie (pouliční rváč) nebo GSR: Great Street Racer, tedy něco ve smyslu jako velkolepý pouliční závodník. Na bližší hodnocení si budeme počkat, zatím nám sníh nedovolí vůbec nic. Nadšencům, kterým nestačí toto stučné představení stroje, doporučím oficiální web.


Suzuki B-king koncept


Suzuki GSR 600

Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 149 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
Suzuki SX4 1.586
Rok výroby: 2009
Stav: 124 206 km
Cena: 150 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků