Suzuki Celerio: Japonec z Thajska dostane pro Evropu speciální motor

Automobilka Suzuki v Ženevě vystavila také evropské provedení svého nového kompaktního modelu Celerio.

Ačkoli výraz „Celerio“ budí s ohledem na latinu dojem „rychlosti“, tomuto Suzuki jde samozřejmě o něco úplně jiného. Suzuki Celerio je totiž vozem mířícím do segmentu nejlevnějších pětidveřových minivozů do města, který na konci letošního roku v Evropě nejspíš nahradí aktuální řadu Suzuki Alto. Premiéru Celerio slavilo na lednovém autosalonu v Novém Dillí, ovšem jeho evropská verze, představená v Ženevě, přináší některé novinky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Suzuki Celerio ve své evropské verzi nabídne prý i nový motor

Nové Suzuki Celerio má podvozek s rozvorem náprav 2 425 mm a je 3 600 mm dlouhé, 1 600 mm široké a 1 560 mm vysoké, přičemž zavazadlový prostor ve svém základním uspořádání pojme 254 l nákladu. O pohon vozu se v Evropě postará nový zážehový tříválec K10C se „zdvojeným vstřikováním“ a objemem 1,0 l, jenž s přispěním start/stop systému vykáže v kombinovaném provozu emise CO2 o hmotnosti 85 g/km. Volitelnou výbavou se stane nová pětistupňová převodovka s automatizovaným řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Připomeňme, že asijská verze řady Celerio disponuje tříválcem 1,0 l/50 kW s točivým momentem 90 Nm, pohotovostní hmotnost u ní činí 810 kg a světlá výška dosahuje 165 mm. V Evropě to nové Suzuki Celerio nebude mít rozhodně snadné, v době náběhu prodejů se bude muset utkat nejen s novými kolínskými trojčaty Aygo/C1/108, ale i s takovou Dacií Sandero. A aby proti těmto vozům uspělo, bude muset být Celerio buď mimořádně kvalitní a dobře vybavené, nebo pekelně levné…

Nezapomeňte se podívat na naše čerstvě natočené video a proklikat se bohatou fotogalerií živých snímků přímo z Ženevy!


 

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 60 000 Kč
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 140 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků