Suzuki a Volkswagen: svatba se nekoná. Hotovo.

Mohl vzniknout největší automobilový koncern na světě. Ovšem nyní se ukazuje, že většina zvěstí okolo plánované fúze byla jen fámami.

V září roku 2009 se ve zprávách zpravodajských agentur (začalo to u Reuters) objevila informace o tom, že koncern VW Group plánuje koupit podíl v japonské automobilce Suzuki. Již v následujících měsících se hovořilo o fúzi, jež vyústí ve vznik největšího automobilového koncernu na světě. Volkswagen tehdy nabízel například vyspělé technologie vznětových motorů a hybridních soustav, zatímco Suzuki vynikalo zkušenostmi s vozy do terénu, motocykly, lodními motory či bujícím indickým trhem.

Volkswagen | Byznys | Suzuki

Volkswagen prý plánuje koupi podílu v Suzuki, ještě letos

Pak byl chvíli klid a na začátku roku 2012 jsme vás informovali o tom, že jednání zkrachovala a automobilka Suzuki celou záležitost bez bližšího upřesnění postoupila mezinárodnímu arbitrážnímu soudu v Londýně. Ve stejné době pak posílila svoji vazbu s italským koncernem Fiat, s nímž spolupracuje již déle třeba na výrobě vozů SX4/Sedici, ale hlavně od něj nakupuje vznětové motory, kterými zatím nedisponuje.

Volkswagen | Byznys | Suzuki

Volkswagen začíná fúzovat se Suzuki

Ve skutečnosti se ale ukazuje, že celou dobu šlo spíše o teoretická jednání na úrovni nejvyššího managementu obou společností. Bodem zlomu se zřejmě stal moment, kdy si měly koncerny Volkswagen AG a Suzuki Motor Corporation „vyměnit“ 20 % podíly, o čemž se mimochodem mluvilo od samého začátku. Světe div se, proti byli nakonec ve Wolfsburgu.

Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Byznys | Fiat | Palivo | Suzuki

Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Společnosti Suzuki se jako automobilce v poslední době na první pohled příliš nedaří, vzpomeňme alespoň letošní bankrot jejích aktivit v USA. Na druhou stranu její celosvětový odbyt prolomil letos v období dubna až června rekordy a zdá se, že letošní rok pro ni bude finančně citelně úspěšnější než ten předchozí…
 

Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 65 000 Kč
Suzuki Splash 1.242
Rok výroby: 2009
Stav: 22 126 km
Cena: 95 000 Kč
Suzuki Swift 1.328
Rok výroby: 2009
Stav: 146 355 km
Cena: 95 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků