SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by moc malé

Kdo chce malé SUV od Volkswagenu, bude si muset ještě dva roky počkat na novinku založenou na modelu Polo. Malý Taigun se vyrábět nebude.

Pamatujete na koncept SUV Volkswagen Taigun? Jedno z nejmenších SUV, které kdy spatřilo světlo světa, bylo založeno na modelu Volkswagen Up! a vyrábět se mělo už někdy od roku 2016. Nakonec ale takto malé SUV nebude, podle Volkswagenu je totiž malé až moc. Místo něj uvidíme větší model podobný Volkswagenu Polo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Poslední verze konceptu Volkswagen Taigun se ukázala na autosalonu v Dilí v roce 2014. SUV s délkou 3,8 metru a hmotností pod 1000 kg je prýpodle Volkswagenu už moc malé

Volkswagen Taigun měl být původně určen hlavně pro trhy v Jižní Americe a Asii. Pod kapotou konceptu byl sice tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a točivém momentu 175 Nm, ale do sériové výroby se počítalo i s atmosférickým motorem. Hmotnost produkčního auta měla být nižší než 1000 kg.

Zajímavosti | SUV | Statistiky | Byznys

SUV jsou poprvé v historii nejprodávanější segment nových aut v Evropě

„To auto, jak jsme ho zatím ukázali, je už moc malé,“ řekl německým stránkám Focus.de mluvčí automobilky. Volkswagen Taigun tak dostal stopku a na jeho místo přijde o trochu větší SUV založené na platformě MQB s délkou okolo čtyř metrů.

Větší model bude konkurent Nissanu Juke a měl by využívat technický základ z nového Volkswagenu Polo. Koncept bychom mohli vidět už tento rok na některém z velkých autosalonů s tím, že sériová výroby by měla běžet od roku 2018.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků