SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by moc malé

Kdo chce malé SUV od Volkswagenu, bude si muset ještě dva roky počkat na novinku založenou na modelu Polo. Malý Taigun se vyrábět nebude.

Pamatujete na koncept SUV Volkswagen Taigun? Jedno z nejmenších SUV, které kdy spatřilo světlo světa, bylo založeno na modelu Volkswagen Up! a vyrábět se mělo už někdy od roku 2016. Nakonec ale takto malé SUV nebude, podle Volkswagenu je totiž malé až moc. Místo něj uvidíme větší model podobný Volkswagenu Polo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Poslední verze konceptu Volkswagen Taigun se ukázala na autosalonu v Dilí v roce 2014. SUV s délkou 3,8 metru a hmotností pod 1000 kg je prýpodle Volkswagenu už moc malé

Volkswagen Taigun měl být původně určen hlavně pro trhy v Jižní Americe a Asii. Pod kapotou konceptu byl sice tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a točivém momentu 175 Nm, ale do sériové výroby se počítalo i s atmosférickým motorem. Hmotnost produkčního auta měla být nižší než 1000 kg.

Zajímavosti | SUV | Statistiky | Byznys

SUV jsou poprvé v historii nejprodávanější segment nových aut v Evropě

„To auto, jak jsme ho zatím ukázali, je už moc malé,“ řekl německým stránkám Focus.de mluvčí automobilky. Volkswagen Taigun tak dostal stopku a na jeho místo přijde o trochu větší SUV založené na platformě MQB s délkou okolo čtyř metrů.

Větší model bude konkurent Nissanu Juke a měl by využívat technický základ z nového Volkswagenu Polo. Koncept bychom mohli vidět už tento rok na některém z velkých autosalonů s tím, že sériová výroby by měla běžet od roku 2018.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků