SUV od Ferrari? „To byste mě museli zastřelit,“ řekl Marchionne

Ferrari je natolik silná značka, že nepotřebuje nahánět zákazníky prodejem luxusního SUV.

Šéf koncernu Fiat-Chrysler, pod kterého spadá i správa automobilky Ferrari, se jasně vyjádřil k tomu, jestli bude automobilka nahánět prodeje luxusním SUV. „To byste mě museli nejdřív zastřelit,“ řekl přímo Sergio Marchionne. Podle něj není současný mírný pokles ceny akcií vážný.

Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Premiéry | Ferrari

Ferrari F12tdf je vzpomínkou na silniční závody 50. a 60. let

Ferrari vstoupilo od začátku roku na burzu s volně obchodovatelnými akciemi, ale jejich cena pomalu klesá. Navíc teď automobilka oznámila, že očekává nižší zisk kvůli kolísání čínského trhu, kde se prodalo o 22 % aut méně, přípomíná Bloomberg.

Ferrari očekává, že letos vydělá před zdaněním 770 milionů eur, což by i tak měl být mírný nárůst proti roku 2015. S tím ale evidentně nejsou investoři příliš spokojeni.

Tajné | Zajímavosti | Ford | Volkswagen | Byznys | BMW | Mercedes-Benz | Hyundai | Renault | Audi | Toyota | Ferrari | Maserati | Porsche | Bentley

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Ferrari v roce 2015 dodalo zákazníkům 7664 vozů, letos plánuje dodat 7900 aut. Zakolísání čínského trhu by ale nemuselo automobilku v kratším časovém horizontu příliš ohrozit, protože poptávka je všude velmi silná a na některé modely Ferrari se čeká i dva roky. Co značka neudá v Číně, určitě udá jinde.

Sergio Marchionne řekl, že Ferrari by mohlo už v roce 2019 prodávat okolo 9000 aut ročně a že to pořád bude odpovídat staré známé formulce, kterou razil už zakladatel automobilky Enzo Ferrari, totiž že značka vyrobí vždycky o jedno auto méně než kolik požaduje trh. Silná poptávka je důvod, proč Marchionne nechce SUV. Ferrari ho zkrátka nepotřebuje.

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků