SUV BMW X1 se zřejmě dočká i hybridního pohonu s tříválcem

Nová generace SUV BMW X1 by mohla přijít i s hybridním pohonem. Automobilka má dostupnou technologii, kterou použije v příbuzném BMW řady 2 Active Tourer, takže její aplikaci do SUV postaveném na stejné platformě svým způsobem nic nebrání.

Automobilka BMW pouze zjišťuje možnosti trhu, kde by se takové auto uchytilo a prodávalo. Už se současnými motory má totiž BMW X1 dostatečně nízké emise CO2, uvádí australský magazín Motoring.

Elektromobily | Technika | Palivo | BMW | Hybridy

Spalovací motor bude u BMW brzy minulostí. Budoucnost patří vodíku

Otázkou tedy není, jestli je možné hybridní BMW X1 vyrábět, ale jestli to má ekonomický smysl. Model X1 by dostal označení eDrive a teoreticky by se mohl s kombinovanou spotřebou dostat na 2 litry na 100 km a s emisemi na 50 g/km CO2.

BMW dokončuje vývoj plug-in hybridního systému s tříválcem 1,5 l o výkonu 100 kW a točivém momentu 220 Nm, kterému pomáhá elektromotor o výkonu 65 kW a točivém momentu 165 Nm. Dojezd na elektřinu má činit asi 30 až 40 km a auto by se mohlo dostat na stovku už za 6,5 sekundy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků