SUV Bentley Bentayga oficiálně: W12 biturbo, 900 Nm a 301 km/h

První SUV značky Bentley je hned nejsilnější a nejrychlejší SUV na světě.
Seznam kapitol
  1. Bentley Bentayga
  2. Fotogalerie: Bentley Bentayga

První SUV v historii značky Bentley rovnou přichází s novým dvanáctiválcem 6.0 TSI, který nedávno představil koncern Volkswagen. Technicky jde opět o kompaktní jednotku W12. Bentley tímto motorem poměrně rázně odmítlo spekulace o menším osmiválci nebo nedejbože dieselu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První SUV v historii značky Bentley se spoléhá na pořádný dvancátiválec a hned vzniklo nejsilnější a nejrychlejší SUV na světě. Podle Bentley ale umí i v terénu

Dvanáctiválec má výkon 447 kW, tedy 608 koní v 5250 až 6000 ot./min. Točivý moment dosáhne v 1250 ot./min. hodnoty 900 Nm a neklesne pod ni do 4500 ot./min. Tuhle sílu přenáší na všechna kola osmistupňový automat ZF.

Nejrychlejší SUV

I když první SUV Bentley ukáže na váze minimálně 2422 kg, nemá problém zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a pokračovat ve zrychlování až k 301 km/h.

Zajímavosti | SUV | Byznys | Luxusní auta | Rolls-Royce | Land Rover | Bentley

Range Rover konkurenci od Bentley a Rolls-Royce ustojí, tvrdí automobilka

Bentley Bentayga je tak podle automobilky nejvýkonnější a nejrychlejší SUV na světě, čemuž nemáme důvod nevěřit. A pravděpodobně bude zatím asi i nejluxusnější, i když různé edice Range Roveru na tom budou s přístupem k detailu, výbavě a kvalitě zajisté podobně.

Standardně má Bentley Bentayga „dvacítky“ s rozměrem pneu 275/50 R20, ale připlatit si můžete i za 21" či dokonce 22" kola. V kontaktu se silnicí je drží vpředu dvojité lichoběžníky, vzadu pak zavěšení multi-link. Podvozek je samozřejmě vzduchový, adaptivní a Bentayga má také aktivní stabilizátory.

Autosalony | Sportovní auta | Premiéry | Luxusní auta | Bentley | Ženeva 2015

Bentley ukazuje svou budoucnost konceptem EXP10 Speed 6

O zpomalení se starají vpředu 400mm ocelové kotouče, vzadu pak mají průměr 380 mm. Když ale budete jezdit tak, jako by auto brzdy nemělo, tedy podle normy NEDC, možná pojedete za slibovaných 12,8 litru v kombinaci a 9,1 litru mimo město. To pak nádrž na 85 litrů benzínu něco vydrží.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prošívaná kůže, ručně dělané hodinky nebo naleštěný čajový servis a vychlazené šampaňské. Bentley očekává, že třeba za servirovací kit v kufru si rádi připlatíte

Spotřebě má nicméně pomáhat systém vypínání poloviny válců při částečném zatížení motoru a také odpojitelný měnič převodovky. Od 5. do 8. stupně se totiž převodovka po ubrání plynu odpojí, aby auto mohlo „plachtit“ bez zbytečných ztrát.

Bentley se chlubí, jak se prototypy SUV Bentayga proháněly po Nürburgringu, v pouštích nebo po zmrzlé tajze za polárním kruhem. Vyjmenovávat všechny prvky z výbavy a bezpečnostních systémů asi smysl nemá, jednoduše si je odbudeme slovíčkem „všechno“.

Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků