Sutter MMX500: Divoký dvoutakt za cenu Porsche nesmí na silnici

Švýcarský výrobce závodní techniky uvádí na trh limitovanou sérii repliky dvoutaktní pětistovky. Má podobný výkon jako dnešní litrové superbiky, ale při mnohem nižší hmotnosti.

Dvoutaktní pětistovky zmizely z nejvyšší úrovně motocyklového závodění už v roce 2003, když změny pravidel třídy MotoGP záměrně udělily čtyřtaktům výhodu téměř dvojnásobného zdvihového objemu – 990 cm3. Teď se ale duch nezkrotných pětistovek částečně vací díky švýcarské firmě Sutter Racing, která uvádí do prodeje přísně limitovanou sérii motocyklu MMX500. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sutter MMX500 by mohl i závodit – firma uvažuje o nové sérii World GP Bike Legends, do které by nalákala legendy z éry pětistovek. Zájem údajně vyjádřili Kevin Schwantz, Loris Capirossi nebo Freddie Spencer

Srdcem stroje je dvoutaktní vidlicový čtyřválec o objemu 576 cm3 s dvojicí protiběžných vyvažovacích hřídelí a elektronickým vstřikováním paliva. Podle výrobce dosahuje výkonu 143 kW a točí až 13 000 ot./min. Hmotnost motocyklu přitom nemá přesáhnout 127 kilogramů…

Motor je uložen v hliníkovém páteřovém rámu s nastavitelným úhlem hlavy řízení, rozvorem, světlou výškou i pozicí jezdce. Odpružení a tlumení obstarávají špičkové komponenty Öhlins, zatímco brzdění mají na starosti výrobky firmy Brembo se čtyřpístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovým vzadu. 

Fascinace | Motocykly | Design

Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šíleného Maxe

Kapotáž i nádrž jsou z uhlíkových vláken, na kolech OZ Racing jsou obuté pneumatiky 125/75 17 a 205/75 17. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Konstruktéři se při vývoji nemuseli nechávat svazovat žádnými homologačními pravidly; vznikne pouze 99 kusů

Motocykl nemá homologaci pro silniční provoz, proto se konstruktéři nezatěžovali zbytečnostmi jako světla nebo blinkry. Za každý exemplář z 99kusové série si Sutter Racing naúčtuje 120 000 švýcarských franků, což v přepočtu dělá 3,06 milionu korun. Žádná láce, ale třeba taková Honda RC213V-S je ještě dražší.

Autosalony | Fascinace | Motocykly | Frankfurt 2015 | Mercedes-Benz

MV Agusta F3 AMG se inspirovala rychlými Mercedesy

Firma Sutter Racing se jinak specializuje na závodní motocyklovou techniku. Dodávala například šasi pro motocykly třídy Moto2. 

Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků