Sutter MMX500: Divoký dvoutakt za cenu Porsche nesmí na silnici

Švýcarský výrobce závodní techniky uvádí na trh limitovanou sérii repliky dvoutaktní pětistovky. Má podobný výkon jako dnešní litrové superbiky, ale při mnohem nižší hmotnosti.

Dvoutaktní pětistovky zmizely z nejvyšší úrovně motocyklového závodění už v roce 2003, když změny pravidel třídy MotoGP záměrně udělily čtyřtaktům výhodu téměř dvojnásobného zdvihového objemu – 990 cm3. Teď se ale duch nezkrotných pětistovek částečně vací díky švýcarské firmě Sutter Racing, která uvádí do prodeje přísně limitovanou sérii motocyklu MMX500. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sutter MMX500 by mohl i závodit – firma uvažuje o nové sérii World GP Bike Legends, do které by nalákala legendy z éry pětistovek. Zájem údajně vyjádřili Kevin Schwantz, Loris Capirossi nebo Freddie Spencer

Srdcem stroje je dvoutaktní vidlicový čtyřválec o objemu 576 cm3 s dvojicí protiběžných vyvažovacích hřídelí a elektronickým vstřikováním paliva. Podle výrobce dosahuje výkonu 143 kW a točí až 13 000 ot./min. Hmotnost motocyklu přitom nemá přesáhnout 127 kilogramů…

Motor je uložen v hliníkovém páteřovém rámu s nastavitelným úhlem hlavy řízení, rozvorem, světlou výškou i pozicí jezdce. Odpružení a tlumení obstarávají špičkové komponenty Öhlins, zatímco brzdění mají na starosti výrobky firmy Brembo se čtyřpístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovým vzadu. 

Design | Fascinace | Motocykly

Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šíleného Maxe

Kapotáž i nádrž jsou z uhlíkových vláken, na kolech OZ Racing jsou obuté pneumatiky 125/75 17 a 205/75 17. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Konstruktéři se při vývoji nemuseli nechávat svazovat žádnými homologačními pravidly; vznikne pouze 99 kusů

Motocykl nemá homologaci pro silniční provoz, proto se konstruktéři nezatěžovali zbytečnostmi jako světla nebo blinkry. Za každý exemplář z 99kusové série si Sutter Racing naúčtuje 120 000 švýcarských franků, což v přepočtu dělá 3,06 milionu korun. Žádná láce, ale třeba taková Honda RC213V-S je ještě dražší.

Autosalony | Mercedes-Benz | Fascinace | Frankfurt 2015 | Motocykly

MV Agusta F3 AMG se inspirovala rychlými Mercedesy

Firma Sutter Racing se jinak specializuje na závodní motocyklovou techniku. Dodávala například šasi pro motocykly třídy Moto2. 

Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 195 000 Kč
Honda CR-V 1.997
Rok výroby: 2010
Stav: 83 304 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 95 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků