Supersedan BMW M5 dostane poprvé pohon všech kol

Nová generace legendárního sedanu BMW M5 se v podobě studie představila veřejnosti na autosalonu v Šanghaji, ale jeho sériové provedení uvidíme až na podzim ve Frankfurtu. Nyní se však dozvídáme, že v Mnichově počítají také s výrobou provedení s trvalým pohonem všech kol, což by bylo v rámci řady M5 vůbec poprvé. Představitelé značky BMW zároveň odmítli, že by počítali s produkcí M5 s prodlouženým rozvorem pro Čínu. Nové BMW M5 má být v porovnání se svým předchůdcem (E60) výrazně rychlejším, ale vykáže v průměru spotřebu o 25 % nižší, na druhou stranu se musíme připravit na řadu prvků z programu BMW EfficientDynamics včetně soustavy start/stop, rekuperace brzdné energie nebo náhon příslušenství motoru s účinkem proměnným v závislosti na aktuálních podmínkách. Žádné technické detaily zatím k dispozici nejsou, zájemce proto odkazujeme na náš souhrnný článek z počátku dubna.
 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

23.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků