Superior 54: další retro Corvette

Máme zde další jedinečný příklad kompilace historie se soudobou technikou, tentokrát se z Corvette stal jakýsi sportovní kombík.

Kouzlo elegantních linií bezstarostných padesátých let nepřestává inspirovat současné tvůrce. Stále častěji se tak objevují více či méně zdařilé konverze současných vozů Chevrolet Corvette, jež nabízejí kombinaci příchuti dávných časů a výkonné a moderní mechaniky. Za příklad slouží třeba výrobky společnosti n2a Motors, jež pro své stavby využívá podvozkových dílů aktuální Corvetty C6 a my jsme vám je představili na tomto místě. Dalším a neméně působivým počinem je pak prototyp s honosným jménem Superior 54 Sport Wagon, který vám nyní nabízíme včetně zajímavých snímků mechanických částí vozu před instalací karosérie. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Recept je jednoduchý. Dejte dohromady podvozkové díly Corvetty C5, přidejte trubkovou ocelovou konstrukci postavenou s přispěním svých zkušeností ze stavby hot-rodů a z horečné práce vznikne Superior 54 Sport Wagon. Tvůrci tohoto vozu karosérii ručně zhotovenou z laminátů usadili na vlastní rám. Vůz je v podstatě hotov a interiér, lak, motor, elektroinstalace a další „drobnosti“ jsou již na vkusu budoucího majitele.

Sport Wagon je opatřen chromovanou maskou chladiče, jež spolu s krytými světly a malmi nárazníky odkazuje na první Corvetty. Vůz je však osazen také palubní deskou ve stylu roku 1953, elektrickým ovládáním oken a dveřních zámků, „zasklením“ z bezpečnostního plexiskla, plejádou drobných chromovaných doplňků i plně funkční výklopnou zádí s elektricky stahovatelným oknem.     

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Zavěšení kol a ovládací prvky pocházejí z Chevroletu Corvette generace C5, archaicky vyhlížející Sport Wagon díky tomu disponuje nezávislým zavěšením všech kol s vinutými pružinami a stabilizátory. Rozchod zadních kol byl v porovnání s Corvettou C5 takřka o 200 mm zúžen, aby se kola vešla do karosérie. Všechna kola jsou pak brzděna výkonnými kotoučovými jednotkami, rovněž převzatými z Corvetty. Zákazník ma na výběr širokou plaletu automatických i manuálních převodovek. Přední část rámu nese závěsy připravené pro zástavbu (jak jinak) některého z osmiválců Chevrolet řady LS, takže svůj vůz můžete osadit novým, nebo starším motorem v závislosti na svých požadavcích a finančních možnostech.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Superior 54 Sport Wagon bude zhotoven v omezené sérii 25 kusů. Každý z vozů, ovšem bez výstroje a motoru, vás přijde na 125 00 dolarů a jeho stavba započne poté, co složíte zálohu ve výši 50 000 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Superior 54
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků