Superior 54: další retro Corvette

Máme zde další jedinečný příklad kompilace historie se soudobou technikou, tentokrát se z Corvette stal jakýsi sportovní kombík.

Kouzlo elegantních linií bezstarostných padesátých let nepřestává inspirovat současné tvůrce. Stále častěji se tak objevují více či méně zdařilé konverze současných vozů Chevrolet Corvette, jež nabízejí kombinaci příchuti dávných časů a výkonné a moderní mechaniky. Za příklad slouží třeba výrobky společnosti n2a Motors, jež pro své stavby využívá podvozkových dílů aktuální Corvetty C6 a my jsme vám je představili na tomto místě. Dalším a neméně působivým počinem je pak prototyp s honosným jménem Superior 54 Sport Wagon, který vám nyní nabízíme včetně zajímavých snímků mechanických částí vozu před instalací karosérie. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Recept je jednoduchý. Dejte dohromady podvozkové díly Corvetty C5, přidejte trubkovou ocelovou konstrukci postavenou s přispěním svých zkušeností ze stavby hot-rodů a z horečné práce vznikne Superior 54 Sport Wagon. Tvůrci tohoto vozu karosérii ručně zhotovenou z laminátů usadili na vlastní rám. Vůz je v podstatě hotov a interiér, lak, motor, elektroinstalace a další „drobnosti“ jsou již na vkusu budoucího majitele.

Sport Wagon je opatřen chromovanou maskou chladiče, jež spolu s krytými světly a malmi nárazníky odkazuje na první Corvetty. Vůz je však osazen také palubní deskou ve stylu roku 1953, elektrickým ovládáním oken a dveřních zámků, „zasklením“ z bezpečnostního plexiskla, plejádou drobných chromovaných doplňků i plně funkční výklopnou zádí s elektricky stahovatelným oknem.     

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Zavěšení kol a ovládací prvky pocházejí z Chevroletu Corvette generace C5, archaicky vyhlížející Sport Wagon díky tomu disponuje nezávislým zavěšením všech kol s vinutými pružinami a stabilizátory. Rozchod zadních kol byl v porovnání s Corvettou C5 takřka o 200 mm zúžen, aby se kola vešla do karosérie. Všechna kola jsou pak brzděna výkonnými kotoučovými jednotkami, rovněž převzatými z Corvetty. Zákazník ma na výběr širokou plaletu automatických i manuálních převodovek. Přední část rámu nese závěsy připravené pro zástavbu (jak jinak) některého z osmiválců Chevrolet řady LS, takže svůj vůz můžete osadit novým, nebo starším motorem v závislosti na svých požadavcích a finančních možnostech.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Superior 54 Sport Wagon bude zhotoven v omezené sérii 25 kusů. Každý z vozů, ovšem bez výstroje a motoru, vás přijde na 125 00 dolarů a jeho stavba započne poté, co složíte zálohu ve výši 50 000 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Superior 54
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 124 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 40 056 km
Cena: 129 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 207 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků