Superbus: nová dimenze hromadné dopravy?

Představte si superluxusní, superrychlý a superekologický autobus. To je Superbus!

Nebojíte-li se snít, může vám pod rukama vzniknout něco podobného. Nizozemský konstruktér Wubbo Ockels si vysnil a postavil svůj Superbus, který by měl v dohledné budoucnosti stanovit nová měřítka v autobusové dopravě. Superbus má být enormně rychlý, luxusní a ekologický.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nizozemský Superbus tentokrát vyrazil na zasněžené letiště 

Historie Ockelsova třínápravového Superbusu s elektrickým pohonem sahá až do roku 2004, nicméně v současnosti se tato stavba dostává do stádia, kdy tým jejího tvůrce ladí detaily. Na videu pod tímto článkem najdete záběry z nedávného testování funkcí ABS. Wubbo Ockels počítá u Superbusu s nejvyšší rychlosti 257 km/h a provozní rychlostí 250 km/h, nicméně je jasné, že současné silnice schopnostem a vlastnostem tohoto monstra zatím příliš nepřejí.

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků