Superbus: nová dimenze hromadné dopravy?

Představte si superluxusní, superrychlý a superekologický autobus. To je Superbus!

Nebojíte-li se snít, může vám pod rukama vzniknout něco podobného. Nizozemský konstruktér Wubbo Ockels si vysnil a postavil svůj Superbus, který by měl v dohledné budoucnosti stanovit nová měřítka v autobusové dopravě. Superbus má být enormně rychlý, luxusní a ekologický.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nizozemský Superbus tentokrát vyrazil na zasněžené letiště 

Historie Ockelsova třínápravového Superbusu s elektrickým pohonem sahá až do roku 2004, nicméně v současnosti se tato stavba dostává do stádia, kdy tým jejího tvůrce ladí detaily. Na videu pod tímto článkem najdete záběry z nedávného testování funkcí ABS. Wubbo Ockels počítá u Superbusu s nejvyšší rychlosti 257 km/h a provozní rychlostí 250 km/h, nicméně je jasné, že současné silnice schopnostem a vlastnostem tohoto monstra zatím příliš nepřejí.

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků