Sunmotor Coupe DX: ošklivý, ale šetrný

Americká společnost Sunmotor Company, zabývající se vývojem ekologických automobilů, představila minulý týden svůj nový elektromobil. Ten ale více překvapí vzhledem, než svou šetrností k životnímu prostředí. Nový dvoumístný model Coupe DX je postaven na platformě Smartu ForTwo a pohání jej elektromotor o výkonu 7,4 kW / 10 koní napájený jak ze solárních kolektorů umístněných na střeše, tak ze záložní baterie s kapacitou 1600 Ah.

Maximální rychlost elektromobilu je přibližně 70 km/h, ovšem pro běžný provoz má být rychlost omezena na 40 km/h. Vůz je tedy skutečně vhodný akorát tak do města, i tam s ním ale můžete být spíše překážkou. V noci, nebo při nepříznivém počasí, dodává elektromotoru „štávu“ pouze baterie, v tomto případě je dojezd vozu přibližně 250 km, takže je velmi nepravděpodobné, že byste se v případě změny počasí nemohli dostat třeba zpátky domů.

Samostatnou kapitolou je zevnějšek, při jehož hodnocení nás napadá otázka, zda to návrháři skutečně mysleli vážně. Střecha byla totiž implementaci solárních panelů uzpůsobená skutečně unikátně a z profilu působí spíš jako žehlící prkno. Věříme však, že i tenhle originální vůz si své příznivce najde, podobně jako třeba SsangYong… 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sunmotor Coupe DX
Smart Fortwo 0.799
Rok výroby: 2000
Stav: 204 737 km
Cena: 30 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků