Subaru XV: Impreza jako crossover přijíždí

Značka Subaru se ve Frankfurtu prezentuje premiérou sériové verze dlouho slibovaného crossover s označením XV.

Zatímco dosavadní model XV (testovali jsme ve verzi Subaru Impreza XV 2,0 D) byl jen oplastovanou Imprezou, tentokrát jde o samostatnou modelovou řadu. Vychází ze studie Subaru XV Concept představené letos na autosalonu v Šanghaji a na trhu kompaktních crossoverů hodlá zaútočit třeba proti vozům Nissan Qashqai. Novinka stojí na základě modelu Impreza, ovšem vyznačuje se zvýšeným podvozkem se světlou výškou bezmála 220 mm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento kompaktní crossover je 4 450 mm dlouhý, 1 780 široký a 1 570 mm vysoký a v Evropě se bude prodávat s jedním vznětovým a dvěmi zážehovými čtyřválci. Pardon, BOXERY! Základem bude zážehová jednotka s objemem 1,6 l, která by se měla v Evropě stát jediným motorem pro Imprezu budoucí generace (!), jež dosahuje výkonu 114 koní (84 kW) a točivého momentu 150 Nm. K dispozici bude v kombinaci s pětistupňovou manuální a bezstupňovou automatickou převodovkou CVT Lineartronic. S „manuálem“ má zrychlovat z klidu na 100 km/h za 13,1 s a dosahovat rychlosti 179 km/h a průměrné spotřeby 6,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Variantou pro náročnější bude obdobně střižený „dvoulitr“ s výkonem 150 koní (110 kW) a točivým momentem 196 Nm. Kromě převodovky CVT bude k mání také manuální „šestikvalt“, s nímž Subaru XV zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,5 s a vyvine rychlost 187 km/h. Dvoulitrový diesel disponuje shodným výkonem, ale točivým momentem 350 Nm. Dodáván bude pouze s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, při průměrné spotřebě 5,6 l/100 km dosáhne rychlosti 198 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,3 s.

Samozřejmostí je standardně dodávaný trvalý, „symetrický“ trvalý pohon všech kol. A zdá se, že se noví majitelé vozů Subaru XV nevyhnou soustavě start/stop…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 629 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků