Subaru XV: Impreza jako crossover přijíždí

Značka Subaru se ve Frankfurtu prezentuje premiérou sériové verze dlouho slibovaného crossover s označením XV.

Zatímco dosavadní model XV (testovali jsme ve verzi Subaru Impreza XV 2,0 D) byl jen oplastovanou Imprezou, tentokrát jde o samostatnou modelovou řadu. Vychází ze studie Subaru XV Concept představené letos na autosalonu v Šanghaji a na trhu kompaktních crossoverů hodlá zaútočit třeba proti vozům Nissan Qashqai. Novinka stojí na základě modelu Impreza, ovšem vyznačuje se zvýšeným podvozkem se světlou výškou bezmála 220 mm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento kompaktní crossover je 4 450 mm dlouhý, 1 780 široký a 1 570 mm vysoký a v Evropě se bude prodávat s jedním vznětovým a dvěmi zážehovými čtyřválci. Pardon, BOXERY! Základem bude zážehová jednotka s objemem 1,6 l, která by se měla v Evropě stát jediným motorem pro Imprezu budoucí generace (!), jež dosahuje výkonu 114 koní (84 kW) a točivého momentu 150 Nm. K dispozici bude v kombinaci s pětistupňovou manuální a bezstupňovou automatickou převodovkou CVT Lineartronic. S „manuálem“ má zrychlovat z klidu na 100 km/h za 13,1 s a dosahovat rychlosti 179 km/h a průměrné spotřeby 6,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Variantou pro náročnější bude obdobně střižený „dvoulitr“ s výkonem 150 koní (110 kW) a točivým momentem 196 Nm. Kromě převodovky CVT bude k mání také manuální „šestikvalt“, s nímž Subaru XV zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,5 s a vyvine rychlost 187 km/h. Dvoulitrový diesel disponuje shodným výkonem, ale točivým momentem 350 Nm. Dodáván bude pouze s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, při průměrné spotřebě 5,6 l/100 km dosáhne rychlosti 198 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,3 s.

Samozřejmostí je standardně dodávaný trvalý, „symetrický“ trvalý pohon všech kol. A zdá se, že se noví majitelé vozů Subaru XV nevyhnou soustavě start/stop…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 165 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 650 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků