Subaru XV: Impreza jako crossover přijíždí

Značka Subaru se ve Frankfurtu prezentuje premiérou sériové verze dlouho slibovaného crossover s označením XV.

Zatímco dosavadní model XV (testovali jsme ve verzi Subaru Impreza XV 2,0 D) byl jen oplastovanou Imprezou, tentokrát jde o samostatnou modelovou řadu. Vychází ze studie Subaru XV Concept představené letos na autosalonu v Šanghaji a na trhu kompaktních crossoverů hodlá zaútočit třeba proti vozům Nissan Qashqai. Novinka stojí na základě modelu Impreza, ovšem vyznačuje se zvýšeným podvozkem se světlou výškou bezmála 220 mm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento kompaktní crossover je 4 450 mm dlouhý, 1 780 široký a 1 570 mm vysoký a v Evropě se bude prodávat s jedním vznětovým a dvěmi zážehovými čtyřválci. Pardon, BOXERY! Základem bude zážehová jednotka s objemem 1,6 l, která by se měla v Evropě stát jediným motorem pro Imprezu budoucí generace (!), jež dosahuje výkonu 114 koní (84 kW) a točivého momentu 150 Nm. K dispozici bude v kombinaci s pětistupňovou manuální a bezstupňovou automatickou převodovkou CVT Lineartronic. S „manuálem“ má zrychlovat z klidu na 100 km/h za 13,1 s a dosahovat rychlosti 179 km/h a průměrné spotřeby 6,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Variantou pro náročnější bude obdobně střižený „dvoulitr“ s výkonem 150 koní (110 kW) a točivým momentem 196 Nm. Kromě převodovky CVT bude k mání také manuální „šestikvalt“, s nímž Subaru XV zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,5 s a vyvine rychlost 187 km/h. Dvoulitrový diesel disponuje shodným výkonem, ale točivým momentem 350 Nm. Dodáván bude pouze s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, při průměrné spotřebě 5,6 l/100 km dosáhne rychlosti 198 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,3 s.

Samozřejmostí je standardně dodávaný trvalý, „symetrický“ trvalý pohon všech kol. A zdá se, že se noví majitelé vozů Subaru XV nevyhnou soustavě start/stop…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 145 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru XV 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 73 978 km
Cena: 320 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků