Teprve před několika dny jsme vám ukázali první snímek siluety nové studie Subaru XV Concept, jež právě nyní konečně oslavila svoji premiéru na autosalonu v Šanghaji. Již příští týden se však v New Yorku dočkáme prezentace sériového provedení nové generace řady Impreza; zatímco XV Concept naznačuje vzhled pětidvéřového hatchbacku, siluetu čtyřdveřového sedanu již známe také. Studie XV Concept je předobrazem budoucího provedení Imprezy XV, jež je ve svém stávajícím provedení jen velmi nesmělým a spíše provizorním vstupem do rodiny „scoutů“.
Nový koncept je dlouhý 4 450 mm, široký 1 800 mm a vysoký 1 620 mm a stojí na rozvoru náprav 2 635 mm. Pod kapotou se ukrývá dvoulitrový zážehový „boxer“ ve spojení s bezstupňovou automatickou převodovkou CVT a pohonem všech kol. Na první pohled si všimneme plastových obkladů prahů, spodků nárazníků a podběhů, které jsou spolu se střešními ližinami do celkového konceptu zakomponovány poněkud kompaktněji než nyní. Devatenáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 245/45 ZR19 a důsledně zaplňují prostory v podbězích.
Dvoubarevné tónování karoserie se přenáší také do interiéru, nicméně v něm namísto „limetkově zelené“ převládá šedé kožené čalounění sedadel a částí dveřních obkladů. Prostor pro posádku prosvětluje prosklení střechy v celé její délce a dojem pohledu do budoucnosti vzbuzuje instalace rozměrného dotykového displeje na středovém panelu.
V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.
Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza