Kapitoly článku:
Jeho revírem je město
Pokud ovšem nebudete mít pod kapotou jedna-šestku spojenou s převodovkou Lineartronic. U základní verze platí, že schopnosti podvozku daleko převyšují schopnosti motoru (pořád lepší, než kdyby to bylo naopak). XV 1.6i zvládne samozřejmě jízdu mimo město, odveze vás na chatu, na hory nebo třeba na dovolenou do Chorvatska. Počítat ale musíte s průměrnou dynamikou a v případě většího zatížení také s vysokou spotřebou, protože motor zkrátka moc velké rezervy nemá, obzvlášť když spolupracuje s Lineartronicem.
Testované XV umí být univerzální, od svého řidiče ale vyžaduje jisté kompromisy.
Revírem tohoto modelu je město, město a znovu město. Zde naplno ukáže, co všechno umí a téměř dokonale rozptýlí případné negativní dojmy, které se většinou v prvních chvílích dostaví tak, jak se to stalo mně. Po delším svezení po městě člověk rychle zjistí, že sice má stovku za 13,8 s, ale že mu vlastně vůbec nic nechybí.
Jak jsem napsal v úvodu, Subaru XV 1.6i Lineartronic je velmi dobré auto. Pokud chcete testovanou variantu, dostanete ji pouze ve spojení s bohatou výbavou Comfort, za kterou ovšem zaplatíte bez mála 700 000 Kč (přesně řečeno 689 000 Kč), což je asi jediná, ale poměrně výrazná nevýhoda. Nedá se nic dělat, za z velké části městský vůz je to poměrně dost peněz.
Technické údaje: Subaru XV 1.6i Lineartronic
Rok • stupeň výbavy
2012 • Comfort
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 600 cm3
Vrtání • zdvih
78,8 mm • 82,0 mm
Nejvyšší výkon
84 kW (114 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 600 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
150 Nm při 4 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
13,8 s
Nejvyšší rychlost
175 km/h
Převodovka: způsob řazení
bezstupňová
Zákl. objem zavazadlového prostoru
380 l
Objem palivové nádrže
60 l
Hmotnost: provozní • celková
1 420 kg • 1 940 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
7,9 • 5,5 • 6,3 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 525 mm • 1 525 mm
Rozměr pneumatik
225/55 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 450 × 1 780 × 1 570 mm
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ