Subaru WRX STI: Nová generace se známou technikou

Seznam kapitol
  1. Subaru WRX STI 2015, 3x video
  2. Fotogalerie

Líbí se vám Subaru WRX STI? Máme dobrou zprávu, nová generace bude do jisté míry lepší, ale technika zůstane velmi podobná tomu, co známe z aktuálního dosluhujícího vydání. Základem je přeplňovaný čtyřválcový boxer o objemu 2,5 litru řady EJ (ne FB), který nabídne maximální výkon 305 koní při 6000 ot./min a 393 Nm (4000 ot./min). Motor spolupracuje s vylepšenou šestistupňovou manuální převodovkou, v autě najdeme také známý systém SI-DRIVE. Na názvech a funkci jednotlivých režimů se nic nemění.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Mercedes-Benz | Fascinace | Subaru

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Pohon všech kol je v tomto případě povinnost. Navzdory nabízejícím se alternativám v podobě nějaké mezinápravové spojky zůstali inženýři u klasiky v podobě mezinápravového diferenciálu DCCD, takže si i v nové generaci bude řidič moci nastavit jeho chování. Standardní rozdělení je 41/59. Na obou nápravách pak najdeme samosvorné diferenciály.

Sečteno a podtrženo, v podstatě známá technika dostala nový kabát. Nová platforma bude tužší, nová karoserie slibuje lepší aerodynamiku. Řízení nově nabídne 2,5 otáčky mezi krajními polohami namísto 2,8. Standardem jsou osmnáctipalcová kola, která lze nahradit devatenáctkami. Právě ty dostane jako standard úvodní Launch Edition limitovaná na 1000 kusů. Kola budou zlatá, karoserie lakovaná v modré barvě.

Design | Sportovní auta | Subaru

Nová generace Subaru WRX STI se představuje v celé své „kráse“

Celkově měří nové STI 4595 mm na délku, 1795 mm na šířku a 1475 mm na výšku. Rozvor náprav má hodnotu 2650 mm. Odstupující vydání má rozměry 4580 x 1795 x 1470 mm, rozvor náprav je o 25 mm kratší.

Jak se dalo očekávat, interiér půjde ve stopách nově příchozích modelů typu XV nebo Forester. Na místo tvrdých plastů se stěhují plasty měkčené, nechybí vyhřívaná sportovní sedadla nebo dotyková obrazovka o velkosti 6,1 palce.

Evropské provedení se představí na autosalonu v Ženevě, na našem trhu by se japonská sportovní novinka mohla ukázat ještě v prvním pololetí.

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Subaru WRX STI 2015, 3x video
  2. Fotogalerie
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 650 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků