Subaru WRX přichází jako ostrá verze konceptu Levorg

Autosalon v Los Angeles znamenal pro automobilku Subaru hned několik premiér. Tou skoro určitě nejzajímavější je nové WRX, které už je připraveno k prodeji americkým zákazníkům. Namísto původní dva-pětky byl použit přeplňovaný dvoulitrový boxer DIT s maximálním výkonem 268 koní dostupným při 5600 ot./min, točivý moment vrcholí na hodnotě 350 Nm.

Design | Tajné | Názory | Subaru

Sériové Subaru WRX vyzrazeno, je mnohem ošklivější než koncept

První američtí zájemci si budou moci vybrat mezi manuální šestistupňovou převodovkou nebo bezstupňovým Lineartronicem. Jak tomu je u Subaru zvykem, na volbě převodovky závisí také varianta pohonu všech kol. Manuál má mezinápravový diferenciál, automat pak spojku.

Subaru WRX měří na délku 4595 mm, široké je 1795 mm a vysoké 1475 mm. Rozvor náprav nabídne 2650 mm, což je mimochodem totožná hodnota, se kterou pro změnu do Tokia dorazil jiný koncept. Jeho název je Levorg a jak už asi tušíte, oba automobily vycházejí ze stejného základu. Ostatně i Levorg bude mít přeplňovaný dvoulitr, a to dokonce o výkonu až 300 koní.

Video | Autosalony | Kombi | Premiéry | Subaru

Nové Subaru Levorg má po premiéře. Objednat si ho můžete od 4. ledna

Subaru WRX i Levorg už jsou prakticky hotovými automobily. První zamíří brzy na americký trh, druhý se začne prodávat v Japonsku. Jak to bude s Evropou, to se zatím ještě neví. Dřív než za rok se k nám ale ani jedna novinka pravděpodobně nepodívá. Stejně tak není jisté, kolik výkonu zůstane přeplňovanému dvoulitru po náletu evropských emisních norem. Uvidíme.

Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 145 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru XV 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 73 978 km
Cena: 320 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek