Subaru WRX, nástupce rychlé Imprezy, dorazí do půl roku. Bude i STi

Generační obměna sportovních modelů Subaru slibuje přinést více stylu a luxusu, ale zachovat nezmenšený zážitek z jízdy.

To je rychlost. Koncept Subaru WRX, který japonská automobilka poprvé ukázala teprve letos na jaře, se změní v sériovou realitu už v prvním čtvrtletí roku 2014. V rozhovoru pro magazín Motoring to prozradil šéf australského zastoupení Subaru Nick Senior.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKoncept Subaru WRX má karoserii čtyřdveřového sedanu s nízkou střechou

Subaru WRX v produkční podobě má být údajně odhaleno už příští měsíc na autosalonu v Los Angeles. Senior slíbil, že novinka nabídne zážitek z jízdy, který bude korespondovat s odkazem dosavadních rychlých Subaru – ale přidá něco navíc. „Už jsem měl šanci se s ním projet a myslím, že nezklame žádného z našich dosavadních zákazníků,“ řekl. „Myslím ale, že osloví i nové zákazníky.“

Nové Subaru WRX by totiž mělo mít interiér působící výrazně luxusnějším dojmem, než je u dnešní produkce značky zvykem, a také moderní zábavní a komunikační výbavu. „Určitě nikdo nechce otupit dynamické schopnosti WRX, ale myslím, že jako celek nové auto zaujme mnohem širší publikum,“ dodal Senior.

Během rozhovoru také potvrdil, že bude následovat i vrcholná verze STi, ačkoliv některé spekulace z poslední doby naznačovaly opak. A dokonce by to nemuselo trvat dlouho. Zatímco dřív se na novou verzi rychlého Subaru čekalo asi půldruhého roku, Senior zmínil „nanejvýš dva měsíce“. WRX i STi by tak mohly být v prodeji ještě před letními prázdninami 2014 – přinejmenším v Austrálii.

Design | Technika | Autosalony | Sportovní auta | Frankfurt 2013 | Subaru

Subaru WRX: Nástupce ostré Imprezy poprvé v Evropě

Značka Subaru po odchodu z automobilových soutěží na nejvyšší úrovni stále hledá svoji identitu. Její crossoverům se poměrně daří doma v Japonsku, v Severní Americe i právě v Austrálii, ale sportovní Impreza WRX a WRX STi působí už poněkud vyčpěle.

Zespoda na ně dorážejí praktické, úsporné a mnohdy neuvěřitelně rychlé ostré hatchbacky, zatímco z druhé strany přibývá stále širší nabídka sportovně laděných sedanů a kombi nejen od prémiových výrobců. Nová generace rychlých Subaru nemůže mít za cíl nic menšího než vrátit značku na výsluní sportovních aut.

Subaru Outback 2.457
Rok výroby: 2006
Stav: 212 514 km
Cena: 120 000 Kč
Subaru Impreza 1.498
Rok výroby: 2008
Stav: 112 005 km
Cena: 105 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků