Subaru WRX: Nástupce ostré Imprezy poprvé v Evropě

Koncepční studie Subaru WRX není úplně horkou novinkou. K vidění byla už na jaře na autosalonu v New Yorku, ale dnes je to poprvé, co máme možnost prohlédnout si ji také ve staré dobré Evropě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKřiklavě žlutozené doplňky se na sériový model nedostanou. Doufáme.

Podle svého výrobce je WRX ukázkou možné podoby příští generace sportovního modelu, který definitivně přestane být „vytuněnou Imprezou“. Dává to smysl. Kult ostré Imprezy se zrodil, rozkvetl a uvedl spolu s angažmá automobilky v mistrovství světa v automobilových soutěžích. Dnes už Subaru nepotřebuje homologovat soutěžní speciály, ale zákazníci po něm stále chtějí sportovní auta. Tak proč nezačít s nepopsaným listem papíru?

Testy | Sportovní auta | Kupé | Subaru

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?

Subaru WRX naživo vypadá širší a nižší než na fotografiích a přestože tvar masky chladiče vám může oprávněně připomínat „tvář“ Audi, celek je velmi originální. Nepodobá se žádnému jinému autu a zejména ne dosavadním Imprezám, což si dovolíme označit za pozitivum.

Nepřehlédnutelný „hřeben“ difuzoru svědčí o tom, že velká zadní křídla vyšla z módy už i v Tokiu, kde vedení automobilky se souhvězdím Plejád ve znaku sídlí. I v tom lze vlastně spatřovat symbolické rozloučení za érou rallye. 

Dramatické sportovní křivky auta výborně vynikají v laku WR Blue Pearl III, který je variací na někdejší slavné modré odstíny Subaru. Kovaná kola BBS RI-D mají průměr dvacet palců.

Subaru zatím nedospělo do fáze, kdy by se odhodlalo prozradit něco o specifikaci hnacího řetězce, takže máte volný prostor pro spekulace. Plochý šestiválec by byl příjemným překvapením, ale domníváme se, že přinejmenším v evropské specifikaci dostane WRX přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 l.

 

Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků