Koncepční studie Subaru WRX není úplně horkou novinkou. K vidění byla už na jaře na autosalonu v New Yorku, ale dnes je to poprvé, co máme možnost prohlédnout si ji také ve staré dobré Evropě.
Křiklavě žlutozené doplňky se na sériový model nedostanou. Doufáme.
Podle svého výrobce je WRX ukázkou možné podoby příští generace sportovního modelu, který definitivně přestane být „vytuněnou Imprezou“. Dává to smysl. Kult ostré Imprezy se zrodil, rozkvetl a uvedl spolu s angažmá automobilky v mistrovství světa v automobilových soutěžích. Dnes už Subaru nepotřebuje homologovat soutěžní speciály, ale zákazníci po něm stále chtějí sportovní auta. Tak proč nezačít s nepopsaným listem papíru?
Subaru WRX naživo vypadá širší a nižší než na fotografiích a přestože tvar masky chladiče vám může oprávněně připomínat „tvář“ Audi, celek je velmi originální. Nepodobá se žádnému jinému autu a zejména ne dosavadním Imprezám, což si dovolíme označit za pozitivum.
Nepřehlédnutelný „hřeben“ difuzoru svědčí o tom, že velká zadní křídla vyšla z módy už i v Tokiu, kde vedení automobilky se souhvězdím Plejád ve znaku sídlí. I v tom lze vlastně spatřovat symbolické rozloučení za érou rallye.
Dramatické sportovní křivky auta výborně vynikají v laku WR Blue Pearl III, který je variací na někdejší slavné modré odstíny Subaru. Kovaná kola BBS RI-D mají průměr dvacet palců.
Subaru zatím nedospělo do fáze, kdy by se odhodlalo prozradit něco o specifikaci hnacího řetězce, takže máte volný prostor pro spekulace. Plochý šestiválec by byl příjemným překvapením, ale domníváme se, že přinejmenším v evropské specifikaci dostane WRX přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 l.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ