Subaru vysvětluje boxer, AWD a další své komponenty

18 komentářů

Marek Hora (Marek230)
3. srpna • 14:44

Měl jsme bohužel tu čest vlastnit Subaru Outback 2D r.v.2009.
Subaru jsem vždy chtěl, tak jsme si udělal radost a koupil jsme si ho, bohužel.
Najezdil jsme s ním 200 tis. km a co se týká podvozku super, ale jinak obrovské zklamání.
Pravidelně jsme ho servisoval dle Subaru, ale ve 110 tis. se úplně rozsypal motor (stáří auta 16 měsíčů, takže po záruce). Subaru se k tomu postavilo čelem a dostal jsem polomotor v rámci kulance ostatní jsme plati sám (cca 80000 kč:-))) , super.
Ve 150 tis. mě v servisu oznámili, že je potřeba vyměnit spojka (cca40000 kč:-)))
Ve 190 tis. další výměna vstřikovačů, protože výměna motoru byla v rámci kulance, neplatí záruka 2 roky:-)) (cca 80000 kč).
Subaru je auto za všechny peníze:-D.
Naftové subaru už mě nesmí do garáže, vlastně pár let žádně subaru.
To jenou pro ty co subaru neznají:-D.
Udělal jsme chybu s naftovým motprem, po sečtení všech nálkadů, jsme si uvědomil, že jsme mohl mít 3.6 a byt v pohodě.
Zdravím všechny novináře a motoristické odborníky, kteří vychvalovaly subaru Boxer2D:-))

František
6. srpna • 16:36

Dobrý den. Moje zkušenosti jsou opačné, mám Outback 3.0 r.v. 2001 a mám s ním za těch 11 roků najeto asi 200tis. km. Zatím spokojenost a celkem se mi ještě nechce měnit. Až nazraje čas k výměně, bude to opět Outback 3.6. Nejsem technický odborník ani zarytý stoupenec, spíše 'konzument'. Jde spíše o radost z jízdy, pocit spokojenosti a (relativního) bezpečí. Můj Outback mi tyto pocity, které od auta očekávám, poskytuje. Možná bych měl podobný závěr, kdyby mě osud tehdy posadil do Audi A6 nebo Volva CX70.
Auto servisuji pravidelně u prodejce a je to poměrně drahá zíležitost, stejně jako účty za benzín. Ale počítám, že u dvou výše uvedených automobilek je autorizovaný servis na podobné cenové úrovni.

P
21. srpna • 13:43

no, pan Marek Hora psal o diesel boxeru, coz je ve spolehlivosti a vydrzi celkem dramatickej rozdil oproti benzinu :-) Klasika rulz!

Patrik
1. srpna • 9:48

Dobre udelany material pro verejnost. Vzdycky jsem se divil, proc ma Subaru neprekonatelny jizdni vlastnosti, at uz sedite v STI nebo v Legacy Kombi. O to vic to clovek oceni kdyz jede na vode, ledu ci snehu - klid podvozku a jistota s jakou jedete na jakymkoliv povrchu je nepochopitelna. Jediny auto ktery bylo trochu podobny tomuto chovani je Suzuki Kizashi. Ostatni fake 4x4 nema cenu moc diskutovat, spise je to marketingovy tah.

Vana666
2. srpna • 7:17

No zrovna Kizaschi má připojovací systém, takže taky patří mezi ty fake 4x4

baboon
31. července • 15:03

Neměl jsem nikdy Subaru, tudíž nemohu posuzovat z nějakých velkých zkušeností.
Ale zarazil mne fakt, že je potřeba někomu "vysvětlovat" pricip motoru s protilehlými válci :-/, to snad patří ke všeobecným unalostem běžného motoristy ...
Měl jsem v životě jednu jedinou čistě silniční čtyřkolku, a to Ford Scorpio 2,8i 4x4. V první polovině 90. let to byl "kočár," a už žádným autem jsem se tak kvalitně nesvezl. Byl to totiž STÁLÝ pohon 4x4, prostě za všech okolností "natvrdo." Jinak jsem řídil mnoho tzv. čtyřkolek, které se samy odpojují, zapojují, připojují a vypojují, ale nikdy už to nebyl takový pocit, jako ve Fordu. Bohužel ani tehdy, když jsem projel šestiválec Legacy HO, patřící známému ... :-(

Zelí
31. července • 10:14

Výborné pro posílení sebevědomí fanklubu subaru. Chápu, že počet příznivců klesá a je zapotřebí s tím něco dělat. Bohužel čistě mechanické řešení 4x4 v konstrukčním uspořádání jak jej používá subaru je dnes již delší dobu pro silniční vozidla (zdůrazňuji pro silniční vozidla) překonané. A to již proniklo do širšího povědomí motoristické veřejnosti.
A například prezentovaný tuhý skelet s deformačními zónami je starý čtyřicet let a dělat k tomu dnes nějaké objevné video je vyloženě úsměvné. Raději ty komiksy už nebudu rozpitvávat.

Karel
31. července • 12:06

Ono kdyby s tím přišel koncern tak to budeš velebit do nebe co?

Vana666
31. července • 13:07

Karel: moc chytrá ta tvoje poznámka není, zastaralou viskozní spojku koncern opustil už před mnoha lety. Jediné plus Subaru je že viskóza u něj nefunguje jako spojka ale jako závěrka mezinápravového diferenciálu

Filip
13. ledna • 17:13

Viskozní spojka a viskozní samosvorný diferenciál VLSD to jsou uplně dvě rozdílné veci a nemaji spolu lautr nic společného, to je asi jako srovnávat sinchron s pohonem sinchro :-D

Karel
31. července • 13:38

Já se nebavím o technických parametrech , ale o marketingu tedy jak je to udělané.

Vana666
31. července • 13:52

Karel: Tak to souhlasím, PR pracovníci jsou hloupí napříč všemi automobilkami. Videa od Subaru jsou demagogická a zkreslující - konkrétně například jak se demonstrativně modely motorů vyvracejí v zatáčkách a polohu drží jen plochý boxer, nebo nevěrohodný přínos AWD při vyhýbání překážce.
Ale podobně zkreslující materiály produkují i ostatní výrobci, koncern nevyjímaje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel
31. července • 14:10

Neřek bych že jsou PR pracovníci hloupí taky jejich služeb využívám pro svoji AKM-holding http://www.akmholding.8u.cz/... a TSN http://www.technickaspravanemovitosti.cz/...
Mě se velmi líbý ten nápad kde jsou jednotlivé věci každé samostatným videem vysvětleny laikům možná to taky využiji pro jednotlivé naše služby jako například tryskání, odstraňování grafiti protože je to přesně o podobném problému i když z jiného oboru laici totiž nevědí o co jde a je potřeba jim to vysvětlit tak jak tady jsou vysvětlovány jednotlivá konstrukční řešení. Myslím si proto že je to fakt dobrý nápad.

Vana666
31. července • 14:38

Zajímám se například o pohony 4x4 věnoval jsem dost času různým materiálům výrobců, mezi jinými Mitubishi, VW, BMW, Fiat, Dangel apod.
Můj závěr je že lidi co tyhle materiály vytvořili jsou hloupí a vůbec nerozumí systémům které mají za úkol propagovat.
Podobně hloupí jsou třeba PR pracovníci tuningové firmy Hartge, když opakovaně zveřejňují neprosto nesmyslné grafy výkonu a momentu a můžeme pokračovat dále. Nepolemizuju o nápadu Subaru vytvořit demonstrační videa, kritizuju technickou správnost

Karel
31. července • 14:54

O technice nepolemizuji. Upřímně když 4x4 tak pořádný rámový teréňák a jestli už 4x4 osobák tak Audi A8 nebo A6

Papi
23. listopadu • 16:22

Audi má skoro stejný systém jako Subaru, možná horší o to, že před tim čumákem místo lehkých boxerů visí těžké a mnohdy zastaralé koncernové motory...mimochodem, občas se rozlišuje mezi 4x4 a AWD... 4x4 je pohon jedné nápravy s připojitelnou druhou, zatímco AWD je stálý pohon všech kol

mikeš
31. července • 8:25

Hezky udělané..... Subaru je nejlepší ;-)

Doporučujeme

Články odjinud