Subaru Viziv představeno, je to hybrid s dieselem „boxer“

Přinášíme vám podrobnosti k právě představené studii Subaru Viziv a sadu autentických snímků.

Posláním konceptu Subaru Viziv je naznačit, jakým směrem se nejspíš v dohledné době budou ubírat kroky stylistů značky Subaru, a my jsme vám první snímek přinesli již včera. Na první pohled vypadá novinka Viziv jako další vývojový stupeň konceptu Subaru Hybrid Tourer Concept, který se představil již v roce 2009 na autosalonu v Tokiu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru Viziv s diesel-elektrickým pohonem

Karoserie lakovaná metalízou Mistral Silver vyniká účelovým pojetím bez zbytečných ozdob a zaoblenými plochami, v nichž jsou hranaté prakticky jen typická maska chladiče a přední a zadní svítilny ve tvaru písmene C (copak na to asi řeknou u škodovky…?). Studie Subaru Viziv stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 640 mm a její karoserie je dlouhá 4 320 mm, široká 1 900 mm a vysoká 1 510 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do čtyřmístného interiéru je přístup dlouhými, šikmo vzhůru výklopnými dveřmi

O pohon se stará hybridní pohonná soustava Hybrid SI-DRIVE, jejímž jádrem je vznětový čtyřválec s objemem 2,0 l a pro Subaru typickými protiběžnými písty, na který navazuje bezstupňová automatická převodovka CVT Lineartronic. K dispozici jsou také dva elektromotory vzadu a jeden vpředu a k ještě vyšší efektivitě a lepšímu hospodaření s energií přispívá soustava kamer, jež mapují jízdní podmínky okolo vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp Viziv naznačuje styl budoucích sériových vozů Subaru
 

Distribuce točivého momentu z jednotlivých agregátů na kola je také zajímavá. Při jízdě přímým směrem je většina točivého momentu přenášena na přední nápravu údajně pro lepší stabilitu a ovladatelnost, zatímco po natočení volantu jde více momentu na nápravu zadní, což má přispět k lepší ochotě vozu zatáčet.

Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 629 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků