Subaru připravilo novou generaci svých slavných „boxerů“, jsou prý efektivnější

Značka Subaru staví boxery již bezmála půl století, přesto se nyní chystá premiéra teprve třetí generace. Ta stávající se prvně objevila již roku 1989 pod kapotou středního typu Legacy a do současnosti procházela pouze dílčími úpravami.

Hlavním úkolem konstruktérů bylo (pochopitelně, s přihlédnutím realitě dnešní doby) snížit spotřebu. A podařilo se, úspora by se měla pohybovat okolo 10 %, hlavně díky vyššímu výkonu v nižších a středních otáčkách. Půjde výhradně o čtyřválce dodávané opět v objemových verzích 2,0 a 2,5 l a jejich výroba v japonské továrně Gunma Oizumi již byla údajně spuštěna.

Oproti stávajícím motorům se ty nové vyznačují především menším vrtáním a delším zdvihem, kompresní prostor je o poznání menší. „Dvoulitr“ dává nezměněných 150 koní (110 kW) a točivý moment 196 Nm.

Prvním vozem, v němž se novinka objeví, má být Forester. Kdy se jej ale v Evropě dočkáme, to zatím není jisté.

Klepněte pro větší obrázek
Nový boxer Subaru na prvním snímku
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků