Subaru představí speciál pro horské záchranáře

Na blížícím se autosalonu SEMA 2008 v Las Vegas již o několik dní zazáří upravené Subaru Forester v slušivé „záchranářské kombinéze“ a s potřebným vybavením pro záchranu lidských životů. Na jeho vývoj si automobilka přivzala specializující se společnost pro přestavbu podobných vozidel a výsledek vskutku zajímavý.

Pod kapotou tohoto off-roadu bije standardní 2,5 litrový boxer, který se svým maximálním točivým momentem 320 Nm při 2 800 ot./min. bude bohatě postačovat i pro náročnější „hrabání se“ do vrchu. Jednou z významných technických změn je ale použití vzduchových tlumičů Air Lift, které umožňují zvednout světlou výšku vozu až na hodnotu 355,6 mm (standardní světlá výška je 225 mm). Další nezbytnou součástí jsou vhodné pneumatiky Yokohama Geolandar, které si poradí s většinou povrchů.

Samozřejmostí jsou pak ochranné rámy v přední a zadní části, hledací a nouzová světla, střešní nosiče, naviják a kryty zadních svítilen. 

Klepněte pro větší obrázek
Subaru Forester NSP
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků