Subaru Outback 2.0D 2015 je hodně příjemné auto [první jízdní dojmy]

Přibližně v polovině března se začne na českém trhu prodávat nová generace Subaru Outback. V předstihu jsme vyzkoušeli verzi s naftovým boxerem pod kapotou.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Co je (a není) nového?
  2. Bude se líbit, Diesel stačí, za vyšší výkon by se ale nikdo nezlobil
  3. Hlavní hvězdou je podvozek, Bohatší výbava, hlavně ta asistenční
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie

V roce 1995 svět poprvé spatřil oplastované kombi se zvýšeným podvozkem. Subaru tehdy představilo první generaci Outbacku, čímž v podstatě založilo segment dnes tolik populárních allroadů. 

Letos tedy Subaru Outback slaví dvacáté výročí a v Evropě bude tento fakt oslaven příchodem nové generace na trh. Ta se představila už v dubnu minulého roku a na větších trzích se již také prodává. Starý kontinent si musel počkat, což je vzhledem k prodejům, které pro Subaru generuje Amerika nebo domácí Japonsko, celkem pochopitelné. Ale dočkali jsme se. V pořadí už pátá generace Outbacku se začne v České republice prodávat od poloviny března.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Subaru Outback se designově tak trochu vrací k třetí generaci. A to je dobře, protože ta byla nejhezčí. 

Co je (a není) nového?

Pátá generace není od základu nově postavené auto. Možná, že spíše než označení „nová generace“, by se hodilo označení „pořádný facelift“. Důvodem je fakt, že základ auta jako takový zůstal nezměněn a zůstaly také motory.

Pod kapotou můžete stále očekávat naftový dvoulitr nebo benzinovou dva-pětku, opět je zde šestistupňový manuál s mezinápravovým diferenciálem nebo bezstupňový Lineartronic s mezinápravovou spojkou. Vše ovšem doznalo řady změn a výsledek je nakonec tak odlišný (rozuměj lepší), že ho za pátou generaci považovat opravdu můžeme.

Video | SUV | Design | Kombi | Premiéry | Off-roady | Subaru

Subaru Outback: nová generace představena, sází na prostor

Co se rozměrů týká, tam se změnila pouze šířka a délka. Outback se prodloužil o 25 mm a do šířky přibral 20 mm. Rozvor ani výška se nezměnily, stejně tak jako výška podvozku, která stále dosahuje na dvacet centimetrů (některá SUV mohou tiše závidět).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní rozměry zůstaly. S předchozí generací je shodný rozvor náprav i výška. Lehce se změnila celková délka a šířka. 

V rámci generační obměny dostal Outback o 67 procent tužší karoserii, kompletně přepracovaný je podvozek, řízení je strmější (pracuje s převodem 14,1:1 na místo původních 16,5), snižovaly se vibrace a zlepšovalo odhlučnění interiéru. Konkrétně aerodynamický hluk klesl o šest procent, hluk od kol byl snížen o patnáct procent, odhlučnění motoru bylo zlepšeno o dvanáct procent.

Testy | Subaru

Test Subaru Outback: co udělá 250 000 km?

U Subaru se samozřejmě s příchodem normy Euro 6 museli podívat také na snižování emisí, což si vyžádalo vylepšení aerodynamiky a motorů. S ohledem na aerodynamiku byl upraven sklon čelního okna, každý Outback si ponese na pátých dveřích výrazný spoiler, ve velkém se změnila také zadní část a nakonec i kola jsou tvarována s ohledem na proudění vzduchu. A abych nezapomněl, benzinové verze mají aktivní klapky v masce chladiče.

U motorů se snižovalo vnitřní tření. Benzinový čtyřválec dostal osmdesát procent modifikovaných částí a systém start/stop. V případě dieselu došlo k přepracování devadesáti procent dílů. Měnilo se například turbo, upravoval se blok motoru, písty, filtr pevných částic, řídicí jednotka a mnoho dalšího. Výsledkem je splnění normy Euro 6 bez nutnosti používat vstřikování močoviny. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Co je (a není) nového?
  2. Bude se líbit, Diesel stačí, za vyšší výkon by se ale nikdo nezlobil
  3. Hlavní hvězdou je podvozek, Bohatší výbava, hlavně ta asistenční
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Subaru Impreza 1.498
Rok výroby: 2008
Stav: 112 005 km
Cena: 105 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 57 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků