Subaru opět zvažuje pětidveřovou verzi modelu WRX

Nové generace modelů WRX a WRX STI už mají svou premiéru za sebou a postupně vstupují na jednotlivé trhy. Obě varianty dostaly k radosti všech zapálených fanoušků karoserii sedan. Jenže tato situace nemusí být konečná. Naznačil to šéf projektu WRX Masuo Takatsu. Subaru zajímá také provedení hatchback.

Technika | Sportovní auta | Subaru

Nové Subaru WRX STI zůstalo na svém. Stále nabízí 300 koní

Důvody není potřeba dlouze hledat. Jak nakonec řekl sám Masuo Takatsu, hlavním trhem pro Subaru je ten americký a právě tam v prodejích dosahoval hatchback u modelu WRX téměř padesátiprocentního podílu. Automobilka údajně chtěla vyvinout hatchback WRX spolu se sedanem, ale na to nebyl dostatek zdrojů, protože byla spousta financí vložena do vývoje nového podvozku a dvoulitrového přeplňovanového motoru.

Vzhledem k silné americké poptávce je ale pravděpodobné, že se hatchback v budoucnu jako WRX opravdu objeví. Každopádně pokud se tak stane, není jisté, zda by se dostalo pětidveřové WRX také do Evropy, kde Subaru kvůli emisním limitů nabízí pouze STI.

Video | Sportovní auta | Subaru

Nové Subaru WRX na dalším videu. Tentokrát mimo silnice

Jen pro zopakování, nová generace modelu WRX má pod kapotou přeplňovaný dvoulitr s parametry 268 koní a 350 Nm. K dispozici je jak šestistupňová manuální, tak také bezstupňová automatická převodovka. Na stejném základu jako WRX stojí také nový Levorg.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků